Sprawa jest taka. Mam od 4 miesięcy 306-stkę, motor 1.9 TD z intercoolerem. Jak go kupiłem było OK. Jedyny problem to jak rano paliłem to łapał bez problemu ale musiał pochodzić z dwie minuty bo jak mu dawałem trochę gazu to się dusił i dymił(szary dym), po nagrzaniu szedł jak burza i nie dymil ani trochę. Pozniej poszła uszczelka pod głowicą. Po wymianie samochód całkowicie stracił moc i kopci jak cholera. Powiedzieli ze to turbina lub pompa. Wymieniłem turbinkę i faktycznie popszednia miała duże luzy na wałku. Ta co wstawilem też nie jest rewelka ale dużo lepsza od tamtej. Problem wciąż nie zniknął. Jest ciut lepsze przyspieszenie ale to i tak jak trabant. Kolejne podejrzenie to źle ustawiony rozrząd. Okazało się że był przesunięty o jeden ząbek na pompie. Prawidłowe ustawienie też dużo nie pomogło. Znów jest lepiej ale jak jadę to tak przy powyżej 2,5-3 tys obrotów pojawia się efekt spalania stukowego i dalej kopci na czarno. Ci co wymieniali mi i turbinę i ustawiali rozrząd ponownie(nie ci od uszczelki bo z nimi nie chcę już mieć do czynienia), mówią że to pewnie wtryski leją. Teraz gorzej pali niż z poprzednio przestawionym rozrządem ale na wolnych obrotach pracuje ciszej i gladko. Dopiero na wyższych obrotach pojawia się spalanie stukowe. Czarny dym na jałowym biegu widać przy max gazowaniu a jak jade to już w połowie obrotów robi się za mną ciemno i bardzo słabo przyspiesza. Ludzie błagam pomóżcie bo tu gdzie mieszkam nikt nie potrafi jednoznacznie podać przyczyny. A może to jakiś bzdet? Może ktoś miał taki przypadek? Ja już nie mam siły do tego samochodu. Przed wymianą uszczelki oprócz tego że za każdym razem pod spodem była mała plama oleju to lecial jak strzała a teraz wszystko poszło sie pier...... Błagam, pomóżcie!!!
Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 316 Skąd jesteś (miejscowość / region): Męcina Posiadane auto: zależy jakie jest na stanie
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 18 Kwi 2007, 22:25
Temat postu:
Re: ( Peugeot 306 ) Brak mocy i dym, 1.9TD Błagam, pomocy!!!
Sprawdz drożność intercoolera,jak była uszkodzona turbina to mogło go zalac olejem i nie może teraz przedmuchać.Sprawdz też szczelność samej chłodnicy(intercooler) i połączeń,turbina-chłodnica-kolektor.Sprawdz tez zawór EGR a najlepiej go zaślep od strony kolektora,może nie domyka i turbina dmucha sobie w tłumik a nie w kolektor.Jeżeli masz katalizator to go wybij!Powodzenia.
Re: ( Peugeot 306 ) Brak mocy i dym, 1.9TD Błagam, pomocy!!!
Dzięki za odpowiedź jarecki. Na razie auto stoi u mechanika na sprawdzenie wtrysków. Jak to nic nie da biore się za rzeczy ktore wypisałeś. Ale drożność intercoolera jest chyba ok bo gdyby był zapchany to wąż od turbo do niego byłby twardy(chyba ze sie myle) czy wtedy turbina tloczy powietrze gdzies indziej? Katalizator wlasnie musze usunac, juz wczesniej o tym pomyslalem. Dzieki jeszcze raz za pomoc. Pozdro
Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 316 Skąd jesteś (miejscowość / region): Męcina Posiadane auto: zależy jakie jest na stanie
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 19 Kwi 2007, 14:04
Temat postu:
Re: ( Peugeot 306 ) Brak mocy i dym, 1.9TD Błagam, pomocy!!!
wtryski aż tak nie leją żeby było ciemno za Tobą,ja to przerabiałem z laguna 2.2TD wszyscy chcieli silnik robic i turbine,juz sam nie miałem siły do niej i jak postała miesiąć na trawie pod garażem to po odpaleniu i zagrzaniu powiedziała - mam dość i zgasła.Okazało się ze katalizator zakwitł!A objawy były takie same jak opisujesz.powodzenia
Re: ( Peugeot 306 ) Brak mocy i dym, 1.9TD Błagam, pomocy!!!
Dzeki stary. Dales mi nadzieje. Jutro zajade do tego goscia od wtryskow i powiem co i jak. Moze rzeczywiscie kat juz jest w stanie agonalnym. Dzieki jeszcze raz
Re: ( Peugeot 306 ) Brak mocy i dym, 1.9TD Błagam, pomocy!!!
I wszystko jasne. Okazało się że zawor EGR był źle podłączony. Przy okazji turbinka wymieniona. Teraz śmiga autko jak dzikie. Jednak miałeś rację. Pozdro
Re: ( Peugeot 306 ) Brak mocy i dym, 1.9TD Błagam, pomocy!!!
Kurczę, nie ma gorszej rzeczy jak wiemy, że coś jest nie tak, a mechanik rozkłada ręce. Najgorsze jest to, że takie rzeczy nawet w ASO się zdarzają. Ostatnio mi powiedzieli "ale co ja Panu naparwię, ja wszystko jest dobre", podczas, gdy ja dzień wcześniej na lawecie wróciłem, bo mi się z komory silnika dymiło.
Dobrze, że tym razem sprawa ma szczęśliwy koniec i autkop śmiga jak dzikie _________________ Pomimo, że turbosprężarka jest urządzeniem bardzo precyzyjnym, jej mechanizm jest względnie prosty, wytrzymały i skuteczny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 306 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.