Witam wszystkich na forum . Mam takie pytanie czy jest jakaś misterna technologia wymiany klocków hamulcowycjh w peugeocie 407 z przodu i z tyłu . Posiadam wersje sedan z silnikiem 2.0 HDI z grudnia 2005 i mam zamiar wymienić takie klocuszki no chyba że operacja będzie tak skomplikowana że trzeba bedzie pojechać np do ASO ,choć chciałbym tego uniknąć z wiadomych przyczyn. Robiłem to we wszystkich poprzednich samochodach jakie miałem choć to pierwszy peugeot jaki posiadam i powiem , że czasem bez podpowiedzi nie było to jakie oczywiste . Za pomoc serdecznie dziękuje . Marcin
Witam ponownie. Niestety z tytułu braku wiedzy i zaufania mechanikowi który rzekomo robił to tysiące razy udało się popsuć peugeota.
Ale od początku .
Zakupiłem klocki firmy TRW w sklepie motoryzacyjnym i choć miałem chęć wymieniać je samemu udałem się do mechanika . No i mechanik oczywiście nie widząc przeszkód zabrał się do wymiany klocków z tyłu . Szło mu nawet dobrze do czasu gdy miał cofnąć tłoczek do wewnątrz zacisku w celu włożenia nowego zestawu klocków. Nie mogąc cofnąć tłoczka metodą na wcisk zaczął wydzwaniać do innych specjalistów po poradę no i okazało się ze nie dosyć że trzeba wciskać to jeszcze trzeba wkręcać . I to go przerosło bo nie miał pomysłu jak to zrobić . Wpadł na genialny pomysł że zdemontuje cały zacisk !!! i wtedy na pewno pójdzie . Cała operacja trwał ok 4 godzin !!! i zmienił klocki na jednym kole . Po czym stwierdził ze z drugim mam przyjechać następnego dnia. Następnego dnia już nie zostało nic innego jak odwiedzić autoryzowany serwis . samochód prawie nie hamował układ był zapowietrzony i nie sposób było jechać . W serwisie poinformowano mnie że gdybym przyjechał do nich a nie do jakiegoś pseudo mechanika to zapłaciłbym 50 zł i trwało by to ok 40 minut .
Cała operacja trwała jakieś 50 minut wymienili mi klocki jednego koła ( 25 zł) sprawdzili drugie czy jest całe odpowietrzyli układ i wymienili płyn hamulcowy . Całość jedynie 180 zł . I mam wpis w książce serwisowej .
Witam udało mi się znaleźć sposób na cofnięcie tylnich tłoczków w peugeocie 307 kombi. Zrobiłem specjalny przyrząd aby je cofnąć. Mogę wykonać taką usługę za 50 zł na terenie łodzi. Dojadę do klienta. Proszę kontaktować się przez gg 3168615
A ja to robię zwykłym kluczem do szlifierki kątowej (do wymiany tarcz ) taka o średnicy 120-125mm,moja jest z pegasusa i trzeba najpierw trochę wykręcić tłoczek (przeciwnie do wskazówek zegara) ale nie za dużo bo wyskoczy i potem wkręcać (zgodnie z ruchem zegara) trzeba trochę dociskać tłoczek przy wkręcaniu.Trwało to jakąś godzinkę na zwykłym lewarku samochodowym
Przód- kluczem 15 przytrzymujesz prowadniki a 13 odkręcasz.
-Grubszym śrubokręt wkładasz między zacisk a krawędż tarczy hamulcowej, na zmianę u dołu i u góry .Podważasz i zacisk zsuwa się z klocków ( klocki zostają na prowadnicach przy tarczy).
-Podwieszasz lub opierasz zacisk ,tak by nie urwć przwodu hamulcowego.
-Wyciągasz klocek , tarczę ,drugi klocek ( w tył ).
- Czyscisz wszystko , cofasz tłoczek ,składasz - tarcza , klocek z przod , klocek z tyłu ,zacisk śruby zcisku -klucze 15 i 13.
Tył- Podobnie tylko dochodzi odczepienie linki hamulca ręcznego ( zciągasz sprężynę , naciskasz na dżwignię i odhaczasz linke , potem zciagasz mały plastikowy pierścień z końcówki pancerza i wysuwasz linkę ze wspornika )
-Tłoczek cofasz przy pomocy klucza do szlifierek kątowych .Opierasz zacisk o piastę ,przytrzymujac kolanem, lewym kciukiem nasiskasz na tłoczek a prawa ręką obracasz po pół obrotu tym kluczem .Robisz tak az tłok sie schowa .Na koncu cofasz opół obrotu po to by wyprostowac zdeformowany przy obracaniu mieszek gumowy .
-Czyscisz i składasz
linki zazwyczaj nie trzeba regulowac ,chyba że masz jakieś dzikie klocki.
Dzwigienka ręcznego jest osadzona na wielofrezie .Odkreczsz srubę 13 podwazasz i dżwigienka spada , prekreczsz tak by dochodził do ogranicznika i skreczsz.
WAŻNE : Przed odkreceniem zacisków wyciągnij z mocowań przewody hamulcowe , by było wiecej luzu i nie pourywać
Przy tej operacji oczyść też pierścienie magnetyczne ABS-u .Na pewno są oblepione żelaznym pyłem z tarcz.
POWODZENIA.
Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot 407 1.6 HDI 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 12 Gru 2013, 19:29
Temat postu:
Wymina Tarcz i kolcków
Słuchajcie, czy wymiana i zakup to aż prawie 2tys zł?
W ASO tak wygląda spawa Tracza Hamulcowa przod (dwie ) 549zł , Kolcki przod 362.75 (zamienniki 380 i 211) Tył: Trcze 524, klocki 246. Robocizna 220 zł. Zamienniki o 500zł taniej na wszytko.
Witam. Zgadza się ...jak kolega wyżej pisze .Ja wszystkie te części kupiłem też za 8 stów z groszami , i brałem tylko części z górnej półki .Wymianę zrobiłem sam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.