Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Peugeot 407 2,0 HDI
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 03 Maj 2009, 21:15
Temat postu:
Drżenie kierownicy
Cześć.
Może macie pomysła, co moze być przyczyną.
Peugeot 407 sedan.
Auto miało z lewej strony stłuczkę - niewielką. Belka cała )
Podczas jazdy na trasie przy ok. 150 - 160 km/h zaczynała odczuwalnie drgać kierownica - mój pomysł - koła. Przy skręcie gdy rusza się z miejsca jest drganie (takie jakby przeskakiwanie). Jakby maglownica, albo zapieczone sworznie kiedyś w maluchu.
Koła wyważyłem. Faktycznie była lipa. Po wyważeniu zniknęło drganie.
"Przeskakiwanie" NIE zniknęło. Jak się rusza z miesjca i jednocześnie skręca daje się wyczuć charakterystyczne drrrrrrrrrżenie zwrotnicy.
Po wjechaniu na kanał wyczułem lekkie stuki w łączniku stabilizatora oraz końcówce drążka kierowniczego z lewej strony.
Czy to może być wina łącznika i końcówki drążka, czy raczej nie.
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Pon 04 Maj 2009, 19:40
Temat postu:
PODPOWIEDZ
Kolego zastanów sie odrobinę zanim wywalisz kasę na przewody, które kosztują pewnie ze 400 zł.
Przecież jakby przewód był uszkodzony....., a nie chce mi się pisać bo nie o to chodzi.
Podjedz do jakiegoś warsztatu, niech zdemontują półosie napędowe, szczególną uwagę mają zwrócić na przeguby wewnętrzne, konkretnie sprężyny wewnątrz, tak im powiedz i nie zgadzaj sie na ich teorie, jedz i to im zleć, muszą zdemontować obie półosie żeby to sprawdzić.
Przygotuj sie wcześniej na ewentualną mozliwość ich wymiany żebyś nie był zaskoczony ceną, zorietuj sie ile kosztuje regenerowana półoś żeby od razu to zrobić i albo im dowieziesz towar albo powiedz skąd mają wziąść. Bo będziesz płacił 2 razy za robotę jak tego nie zrobisz od razu.
Odpisuj prywatnie jak coś bo tu rzadko zdążę zajrzeć bo z reguły jestem na forum citroena,
Pozdrawiam.
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Pon 04 Maj 2009, 19:47
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Drżenie kierownicy
Oczywiście DRAPI również może mieć rację ale opisane przez autora postu objawy bardziej pasują pod moją diagnozę , ale oczywiście nie widzę auta ani nie miałem okazji nim jeździć więc opieram sie na opisie użytkownika.
Mam nadzieję że Drapi nie poczuł się obrażony bo nie było to moim zamiarem.
obrazony sie nie poczulem. a wracajac do tematu jesli chodzi o te drgania to mam z tym do czynienia na codzien w pracy.INFO'FLASH
B3EW07K1 : Version 0 du 11/10/2007
DLA : 407 I DIESEL TURBO DW10BTED4 BEZ FAP I HATCHBACK 4DRZW
OPISYWANE EFEKTY : Szarpnięcia, drgania kierownicy podczas parkowania
WARUNKI WYSTĄPIENIA :
1. POCHODZENIE
Olej w zbiorniku pompy wspomagania kierownicy.
2. INTERWENCJA PO SPRZEDA¯Y
2.1. Niezbędne części
1 Zespół elektropompy (gep) (Nr cz. zam. stosownie do definicji pojazdu).
1 Przewód wysokiego ciśnienia (Referencja specjalnego przewodu z dostępnego w serwisie ; Wyposażony w pochłaniacz pulsacji (Większa długość niż w przypadku przewodu standardowego)) :
Symbol handlowy części zamiennej 4014 FP (W przypadku pojazdu z kierownicą z prawej strony - Silniki EW7A, EW10A, EW10J4, EW12J4, DW10BTED4)
Symbol handlowy części zamiennej 4014 FN ( w przypadku pojazdu z kierownicą z lewej strony - Silniki EW10J4, EW12J4, DW10BTED4)
Symbol handlowy części zamiennej 4014 GJ (W przypadku pojazdu z kierownicą z prawej strony - Silnik DW12BTED4)
Symbol handlowy części zamiennej 4014 GH ( w przypadku pojazdu z kierownicą z lewej strony - Silniki EW7A, EW10A, EW12J4 EURO4 (3FY), DW12BTED4)
2.2. Czynności wstępne
Rysunek : b3eq011d
Przy zimnym silniku sprawdzić, czy poziom oleju wspomagania kierownicy wynosi "A" = 25 mm powyżej maksymalnego poziomu zaznaczonego na wskaźniku poziomu korka napełniającego .
Odpowietrzanie obiegu wspomagania układu kierowniczego.
Wykonać jazdę próbną.
Jeżeli błąd nadal występuje : Wykonać następujące operacje (Zgodnie z numerem DAM ).
2.3. Do numeru DAM 10601 CJ
Wymienić zespół elektropompy (Patrz dokumentacja warsztatu : Service Box / 407 / Metody / Poszukiwania / Referencja dokumentu / B3EG2LK1 Demontaż - Montaż : Zespół elektropompy (gep)).
Wymienić przewód wysokiego ciśnienia .
Rysunek : b1bq039d
Cechy szczególne silnika DW10 : W przypadku obecności zaworu S2RE (1) zmienić położenie wspornika (2) o kąt około "B" = 30 stopni, obracając go za pomocą zacisków imadła.
UWAGA : Uważać, aby nie porysować lakieru wspornika
Rysunek : b1bq03ad
Sprawdzić brak styku między chłodnicą i wspornikiem oraz konstrukcją i wspornikiem.
Sprawdzić luz między poszczególnymi przewodami (W strefie "c").
Napełnić i odpowietrzyć obieg hydrauliczny układu wspomagania kierownicy.
Hydrauliczny obieg wspomagania kierownicy odpowietrza się przy włączonym silniku :
Uruchomić pojazd (Przy pomocy naczynia do napełniania przez spływ grawitacyjny)
Skręcić koła 5 do 7 razy w lewo i w prawo (Nie przesuwać do oporu)
Pozostawić silnik na biegu jałowym przez 15 minut(y) (Kola wyprostowane)
Sprawdzić poziom płynu układu wspomagania kierownicy ; Uzupełnić w razie konieczności.
2.4. Od numeru DAM 10602 CJ
Wymienić jedynie przewód wysokiego ciśnienia .
2.5. Czas naprawy
przewod nie
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Peugeot 407 2,0 HDI
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 05 Maj 2009, 21:18
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Drżenie kierownicy
Heh.
A może zacznę od odpowietrzenia układu wspomagania )
Cytat:
Hydrauliczny obieg wspomagania kierownicy odpowietrza się przy włączonym silniku :
Uruchomić pojazd (Przy pomocy naczynia do napełniania przez spływ grawitacyjny)
Skręcić koła 5 do 7 razy w lewo i w prawo (Nie przesuwać do oporu)
Pozostawić silnik na biegu jałowym przez 15 minut(y) (Kola wyprostowane)
Sprawdzić poziom płynu układu wspomagania kierownicy ; Uzupełnić w razie konieczności.
Idę tym tropem. Zacznę od rzeczy najtańszych )
W opisie jest mowa o wymianie przewodu od numeru DAM 10602 CJ
Ja mam numerek niższy o ponad dwie setki.
Propozycja - elektropompa :-0
Na razie spróbuję pobawic sie z odpowietrzeniem.
O efektach dam znać.
Szacunek.
Pozdr.
Krzych.
P.S.
Jak się dostać do dokumentacji technicznej dostepnej na stronie internetowej. Tam jest dostęp do ogólnych instrukcji. Schematy są za opłatą, ale jak chcę zrobić e-transfer za dostęp do techniki to mnie wywala.
Macie pomysła ?
Albo schemat ukladu wspomagania i sposób odpowietrzenia układu (głównie miejsca, korki, zaworki, itp..
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Wto 05 Maj 2009, 22:10
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Drżenie kierownicy
"Przy skręcie gdy rusza się z miejsca jest drganie (takie jakby przeskakiwanie"
Tak rozumiem objawia się owo dziwne zachowanie samochodu
Co ma więc układ wspomagania do ruszania zwłaszcza że opisaną notę znam i dotyczy szarpania przy parkowaniu przy skręcaniu kierownicą zanika wtedy wspomaganie i układ wpada w wibracje ale podczas kręcenia kierownicą, tu jest ona nieruchoma podobno. Jednak ja obstaję przy swojej tezie.
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Peugeot 407 2,0 HDI
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 07 Maj 2009, 21:09
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Drżenie kierownicy
HERMES napisał:
" Jednak ja obstaję przy swojej tezie.
Zdaje sobie sprawę że każdy przypadek jest inny i podobny jednocześnie Ale.... Żeby bardziej przybliżyć - nie wiem czy dobrze wyjdzie mój opis )
Drżenie jest w czasie jazdy/parkowania, a dokładnie wyłącznie w trakcie samego kręcenia kierownicą podczas skręcania, np. skrecania 90 stopni, zawracania, parkowania, itp. Wtedy jedzie się powoli i wykonuje duże skręty. Jak skręcę i jadę i takim położeniu kierownicy ( np. gdybym jeździł w kółko na placu) to wszystko jest ok.
Dlaczego półośki zostawiam na później ? Bo ostatnio sobie pokręciłem w miejscu i dało się wyczuć to drganie - trochę mniejsze ale to było to. Dlaczego mniejsze. Myślę, że z powodu ciężaru auta - stabilizuje koła (większa powierzchnia styku koła z powierzchnią)
Półosie też trzeba będzie sprawdzić jak nic nie pomoże.
Nie pędzę z rozwiązaniem problemu. Powoli rozłoże tę bestię )
Nie chcę stawiac auta w serwisie, bo kiedyś diagnozowali mi w innym aucie innego serwisu duszenie i brak mocy.
A to komputer
A to centrala wtryskowa
A to wtryskiwacze
A to to a to tamto.
Zabrałem auto - jeździłem takim trupkiem ze dwa tygodnie i dumałem dumałem dumałem.
Pomyślałem, że moze spadek siły auta jest spowodowany zapchanym wydechem. Pogrzebałem w garażu, wyjąłem wydech, kolektor wydechowy zespolony z katalizatorem i okazało się że to katalizator się spalił, zerwał i rdzeń zatkał wylot wydechu.
Zadzwoniłem do serwisu ile katalizator - mówią 3000zł plus wymiana. Razem 3500zł.
Wyjąłem kolektor, pojechałem do faceta od tłumików, kupiłem wkład euro3 za 500zł, wyciąłem stary - wspawałem u wprawnego spawacza za 30zł i tym sposobem zaoszczędziłem bezsensowny wydatek 3 tys. zł.
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Czw 07 Maj 2009, 22:08
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Drżenie kierownicy
W takim wypadku źle cię zrozumiałem , poprzednik może mieć rację z tymi przewodami i pompą, na dodatek możesz mieć uszkodzoną maglownicę co gorsza ale może nie wywołujmy wilka z lasu. Jak pisałeś powoli..... _________________ Prosze pytać na pw.
a może łożysko poduszki Macphersona jest przytarte? Przy mocniejszum skręcie zwłaszcza w miejscu, sprężyna się skręca i przeskakuje na zatartym łożysku (drgania na kierownicy). W trakcie jazdy mało lub w ogóle nie odczuwalne.
Ale to tylko takie moje doświadczenia z partnerem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.