Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Peugeot 407 2,0 HDI
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 14 Maj 2009, 13:51
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Drżenie kierownicy
w przyszłym tygodniu zacznę walkę na dobre )
Jedyne co teraz zauwazyłem i co daje mi wskazówkę na wspomaganie, to strasznie spieniony płyn w pompie wspomagania.
Może to pompa.
Złapałem namiar na dobrego magika w te klocki i będziemy szukać.
Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Glogow Posiadane auto: Sprinter 311 906
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 14 Maj 2009, 23:44
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Drżenie kierownicy
Witam wymien najpierw koncowki drazkow kierowniczych i sprawdz laczniki stabilizatorow a te wszystkie sprawy techniczne co ci inni pisza to niewiem skad to wzieli ale raczej nie z autopsji Pozdrawiam na 99% sa to koncowki drazkow wiec radze zaczac od tego najtansze w wymianie a przy okazji niech spr laczniki i masz zawias nowka funkiel
kolego "moniuga" milo ze chcesz pomuc ale chyba nie przeczytales dobrze calego tematu, ja zalaczylem dokumentacje serwisowa i akurat temat znam z autopsji. kolega "HERMES"tez zna temat a ty po drugim poscie twierdzisz ze nie znamy tematu.
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Peugeot 407 2,0 HDI
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 05 Sie 2009, 22:27
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Drżenie kierownicy
No jakiś czas siedziałem cicho bo ganianie po warsztatach itp potem urlopy.
Jesli chodzi o moje drżenie - na razie jest (niewielkie)
Przeleciałem ponad 5 tysiaków i nic nie odpadło )))
Opowiem wam coś ciekawego.
Byłem w lipcu w serwisie PEUGEOTA w Białymstoku przy ulicy 27 lipca i sprawdziłem geometrię. Dostalem wydruk, że wszystko OK.
I tu ciekwostka - nie powiedziałem im, że drżenie jest - wyczuwam różnicę w zalezności od obciążenia auta - przy max jest większe.
Otrzymałem odpowiedź, że autko jest igła.
Zapytałem przy odbiorze, ze czasem drży kierownica i co to może być.
Kierownik serwisu rzekł, że te auta "mają taka urodę"
ALE.
Przy okazji wymieniłem oleje, filtry itp.
Dalej. Okazało sie po 2 tygodniach, że poleciał olej z uszczelniacza na lewej półosi. (przypadkiem stwierdziłem na max skręcie na parkingu)
Pomyślałem zdarza się - poleciałem do znajomego fachowca i tak sobie rozbieraliśmy tą półośkę.
No niestety po zdjęciu osłon widać było dość "nieświeże" zacieki i nalot oleju. Czyli uważam, że serwis sie nie popisał i nie mam żadnej pewności co do pełnego wykonania przeglądu.
No sory ludzie, ale qr...... dzieki za taki serwis. Nikomu nie polecam takich serwisów, w których płacisz za totalną ściemę.
Zaznaczyłem na początku zlecenie, że chcę przegląd rozszerzony. No faktycznie wydruk dostałe z rozszerzonego i w raporcie napisali że ok.
Weź sie teraz kłóć - Za tydzień moze koło odpaść i tak serwis się nie poczuwa do odpowiedzialności za źle wykonaną usługę.
Tak więc nie mam żadnej gwarancji, że geometria jest ok.
Wiecej nie zobaczą tam mojego auta - szkoda kasy i nerwów.
Jedyne do czego mam pewność to co stwierdziłem podczas GRATISOWEGO (tutaj szacunek w stronę ASO Mercedesa) przeglądu układu jezdnego , że wyczuwalne są stuki na max skrętach (najprawdopodobniej listwa maglownicy)
reszta, drążki, łączniki, itp. są ok. Na szarpaku targaliśmy autem tak, że myslałem, że gumy z felg pozdejmujemy )
Czy to może byc powód - MAGLOWNICA ???
Teraz wróciłem z urlopu i zamierzamy poszperać.
Ostatnio zmieniony przez krisscross3550 dnia Sro 05 Sie 2009, 22:36, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Peugeot 407 2,0 HDI
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 05 Sie 2009, 22:34
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Drżenie kierownicy
moniuga napisał:
Witam wymien najpierw koncowki drazkow kierowniczych i sprawdz laczniki stabilizatorow a te wszystkie sprawy techniczne co ci inni pisza to niewiem skad to wzieli ale raczej nie z autopsji Pozdrawiam na 99% sa to koncowki drazkow wiec radze zaczac od tego najtansze w wymianie a przy okazji niech spr laczniki i masz zawias nowka funkiel
Tutaj przyłączam sie do kolegi "Drapi" Oczywiście szacunek.
Na początku pisałem, że łączniki i końcówkę drążka wymieniłem na nowe.
Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): ślaskie Posiadane auto: peugeot 508 HDI 140KM
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 11 Mar 2010, 12:53
Temat postu:
drżenie kierownicy
Witam wszystkich.
Mam peugeota 407 hdi 2 i od jakiegoś czasu ( 2 tygodnie) mam ten sam problem z drżeniem kierownicy jak ruszam i skręcam albo jak parkuje i skręcam , oczywiście jadę bardzo wolno. Na dodatek zauważyłem że zbiorniczek ze wspomagania kierownicy jest mokry.Sprawdziłem poziom i okazało się że jest około 1.5 cm więcej płynu ponad stan.Byłem z tym u mechanika . Szczykawką wyciągnął trochę płynu by był poziom ale rano sprawdziłem i znowu był stan powyżej poziomu.
Mam pytanie czy z tym mogę jeździć co częściej kontrolować i czy nie będzie jakichś większych konstkwensji jak to zaniedbam.
Mam jeszcze jedno pytanie czy w jakiś sposób mogę się skontaktować z KRUSSCROSEM 3550 gdyż miał taki sam problem a do tego czasu może się już coś u nie go wyjaśniło .
pozdrawiam
Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): ślaskie Posiadane auto: peugeot 508 HDI 140KM
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 12 Mar 2010, 11:15
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Drżenie kierownicy
Witam.
Jeszcze zapomniałem o jednym opowiedzieć. Jakieś niecały miesiąc temu wpadłem prawym przednim kołem do dziury .Był dosyć duży huk i nawet troszkę przygiąłem felgę a po nie długim czasie zacząłem odczuwać to drżenie kierownicy przy skrętach. Tak sobie myślę że jeżeli by miała być to maglownica to czy te uderzenie prawym przednim kołem tego nie spowodowało podobnie jak w przypadku CRISSCROSA 3550 gdzie jego samochód też był po wypadku (lewy przód). Co o tym sądzicie ?
Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): podkarpackie Posiadane auto: Peugeot 407sw 2.0Hdi 16V
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 26 Paź 2010, 12:44
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Drżenie kierownicy
coda napisał:
Witam.
Jeszcze zapomniałem o jednym opowiedzieć. Jakieś niecały miesiąc temu wpadłem prawym przednim kołem do dziury .Był dosyć duży huk i nawet troszkę przygiąłem felgę a po nie długim czasie zacząłem odczuwać to drżenie kierownicy przy skrętach. Tak sobie myślę że jeżeli by miała być to maglownica to czy te uderzenie prawym przednim kołem tego nie spowodowało podobnie jak w przypadku CRISSCROSA 3550 gdzie jego samochód też był po wypadku (lewy przód). Co o tym sądzicie ?
posłuchaj kolego!!! uważnie !!!
borykam się z tym problemem od 2 lat i przeczytałem już chyba wszystkie komentarze o tym i rozmawiałem z serwisem ale serwis oczywiście wymieniłby "wszystko" nawet dobre części!
Ja próbowałem chyba wszystkiego odpowietrzałem z 50 razy i z 50 razy u mechaników różnych i nic!
byłem u różnych magików którzy co raz to wymyślali nowe wersje - od maglownicy po zielony płyn!
próbowali nawet szczelnie zakręcać korek od pompy na co im nie pozwalałem na szczęście!
Jeśli tak piszą o tych drążkach i wężykach i wpadania do różnych dziur etc. to niech wytłumaczą dlaczego ten wyciek przez korek spienionego płynu przy wysokim poziomie na podziałce, następuje tylko wtedy gdy temperatura spada poniżej 0 stopni????????????????????????????????????????????????????????????
Przez ostatnią zimę cały czas dolewałem płynu jak zgasiłem auto choć na chwilę żeby pompa nie siadła, przez zimę wlałem sporo butelek tego płynu, gdy natomiast temperatura wzrosła powyżej ok 3 stopni problem sam zniknął.
W Lecie problemu nie ma. Przez całe lato jeździłem i poziom utrzymywał się na jednym poziomie czy to na zimnym czy ciepłym silniku. nie było żadnego szarpania nawet minimalnego na kierownicy, wszystko chodziło gładziutko. dopiero gdy temperatura spadła poniżej ok. 3 - 0 stopni nagle kałuża pod autem a przez korek była fontanna.
Jedyną informacją którą ostatnio wyczytałem i wydaje mi się słuszna to wąż ciśnienia który podobno posiada jakiś wprasowany zawór zwrotny przy wejściu do maglownicy i że jest niesprawny, tylko znowu dlaczego w zimie a nie w lecie ????????????????????????????????????????????????
Ja próbowałem chyba wszystkiego odpowietrzałem z 50 razy i z 50 razy u mechaników różnych i nic!
Z tego co piszesz nie robiles nic oprócz dolewania plynu i jezdzenia po mechanikach
Musisz pamietac ze zima zmieniaja sie wlasciwosci oleju, kazdego, nie wazne jak dobry by byl. Olej staje sie gestszy i ma mniejsza objetosc. Poczatkowo ma problemy z plynnym smarowaniem (oczywiscie bardzo nieznacznym) stad tez zima wspomaganie pracuje troszke gorzej. Gdy mamy poziom oleju ze wskazaniem na max na cieplym silniku to zapewne na zimnym i zima bedzie duzo ponizej min. Wezyk zasysajacy olej wtedy zaczyna lapac powietrze stad czesto wlasnie mokry korek od oleju, gdyz olej zaczyna sie pienic w polaczeniu z zasysanym powietrzem.
Do tego dochodzi problem mieszania plynów do pompy. Juz od wielu osób slyszalem ze mozna dolac taki lub siaki i bedzie oki, ale niestety nie, ma byc Total Fluide DA. Jezeli nie macie samochodu od nowosci, moze wypadaloby wymienic caly plyn.
Dlatego pamietajcie ze prawidlowe wskazania bagnecika to ok 2 cm powyzej poziomu max. Jezeli tego nie bedziecie przestrzegac, szybciej zaczna sie zuzywac elementy trace w pomcie, przez co blokuja przedowy, prowadzac do zatarcia sie ukladu.
Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): podkarpackie Posiadane auto: Peugeot 407sw 2.0Hdi 16V
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 27 Paź 2010, 12:37
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Drżenie kierownicy
Masz zupełną rację... ja nie tylko dolewałem płynu itd. po prostu nie pisałem o wszystkich szczegółach bo tego byłoby dużo. rzeczywiście płyn jest inny latem a inny zimą. oprócz dolewania to wymieniałem ten płyn 3 razy w ciągu zimy, i dolewałem nawet pod korek i za każdym razem był odpowietrzany układ kierowniczy. Na domiar tego wszystkiego każdy mechanik i każdy sprzedawca ze sklepu z olejami i płynami twierdził, że płyn ma być stosowany MOBILA ATF 200 (chyba dobrze napisałem bo już nie pamiętam). teraz dopiero wyczytałem dzięki forum, że to ma być jakiś total fluide........ Oczywiście spróbuję zastosować taki płyn bo problem już się powoli zaczyna - idzie mrozik i kierownicą szarpie. Jak wymienię płyn to się odezwę.
Ps. Na razie to mam kolejny problem z którym muszę sobie poradzić - niedawno wymieniałem łożyska w przednich kołach i mechanicy musieli zniszczyć czujniki od ABS bo inaczej by tego nie zrobili, więc musiałem kupić nowe za swoje pieniądze, założyli i kontrolka od ABS dalej świeci. komputer pokazał błąd prawego przedniego czujnika, że albo jest odpięty albo uszkodzony, sprawdzałem-jest podpięty, więc pewnie uszkodzili mi kolejny...
Niestety musze cie zasmucic ale czujniki ABS maja tendencje do padania seriami, czyli jak jeden polecial to prawdopodobnie bedzie cie czekala wymiana kolejnych.
Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): podkarpackie Posiadane auto: Peugeot 407sw 2.0Hdi 16V
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 28 Paź 2010, 11:28
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Drżenie kierownicy
No to ładne klocki !!!
Już nie pierwszy raz oddałem auto do serwisu bądź co bądź autoryzowanego i za każdym razem potrafią coś spieprzyć...
Dzięki za dorady. Pozdrawiam...
Ja się dopisze do tej rozmowy o drganiu kierownicy bo mam ten sam problem od roku. Wymieniłem już maglownicę, przewód niskiego ciśnienia (jeden z 3 w układzie wspomagania) i płyn na taki jaki dostałem w autoryzowanym serwisie ( czerwony ) wymieniony dzisiaj. Drganie jednak nadal jest. Wiec pozostaje się zastanowić czy wymienić jeszcze przewód wysokiego ciśnienia?? a jeżeli to nic nie da to na koniec pompę?? czy poddać się i jeździć tak jak jest?? Może czas zająć się kolejnym problemem bo świecą mi kontrolki od abs i esp a bez tego nie mogę używać tempomatu.
Witam. Napisz coś więcej. Czy drżenie występuje tylko po przejechaniu odcinka, podczas parkowania ,przy ostrych skrętach , na małych prędkościach? Czy jak stoisz i kręcisz kierownicą drżenie występuje nadal?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.