Witam wszystkich posiadaczy owego wozu, który bardzo mi się spodobał, i którego zamierzam nabyć. Ogólnie rzecz biorąc będę przesiadał się z bardzo prostego nissana bez żadnej wielce skomplikowanej elektryki, i którego będę chwalił zawsze za bezawaryjność i możliwość naprawy w prawie każdym warsztacie. Chciałbym zapytać jak w praktyce wygląda utrzymanie i konserwacja 407 SW, jak często średnio trzeba odwiedzać a.s.o. (pomijam aspekty eksploatacyjne typu wymiana części szybko zużywających się czy oleju) i jakie są średnie koszty utrzymania. Czy to prawda, że "każda nawet najdrobniejsza usterka/awaria" wymaga obecności w serwisie? Zakładamy, że nowy nabytek nie będzie z salonu, a tym samym nie będzie już na gwarancji.
pozdrawiam
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Czw 09 Gru 2010, 00:22
Temat postu:
407 benzyna V6
Jeżdżę takim tyle tylko, że sedanem. Kombiakiem nigdy nie jeździłem. Ale silnik, zawieszenie, skrzynia biegów identyczne czy cała elektryka identyczne. Jeśli kupować taki używany samochód to tylko wyłącznie w autoryzowanym salonie-serwisie Peugeota i to najlepiej gdy samochód jest tam od początku serwisowany. Jesli taki serwis działa uczciwie to w ich komputerze opisana jest cała historia tego samochodu, wszelkie przeglądy lub naprawy. Co do samych odczuć z jazdy 407 z silnikiem V6 to idealna praca silnika w połaczeniu z 6-stopniowym automatem AM6 japońskiej firmy Aisin. Zużycie paliwa w ruchu miejskim 14-15 litrów, na szosie 7-8 litrów przy prędkosci 100 km/h. Przy 130-140 9-10 litrów. Elektryka b.rozbudowana ale w przypadku mojego 407 absolutnie niezawodna. W okresie gwarancji wymieniony został tylko czujnik ciśnienia powietrza w jednym z kół. Poza tym nic oprócz oczywiście standardowych przeglądów. Po 4 latach eksploatacji i przebiegu 60 tys. km wymieniłem przed zimą akumulator bo dotychczasowa Varta miała już tylko 40% swojej pojemności. W ostatnim czasie musiałem też wymienić cewkę zapłonową przy jednym z cylindrów bo najpierw były objawy delikatnego falowania obrotów na biegu jałowym, a później jedna ze świec przestała działać, a tym samym i wyłączył się zpracy jeden z cylindrów. Po wymianie cewki wszystko jest znowu w najlepszym porządku. Oczywiście trzeba też pomysleć o przynajmniej częściowej wymianie oleju w automatycznej skrzyni biegów jeśli przebieg przekracza już 100 tys km. Olej przy tym automacie musi bezwględnie odpowiadać specyfikacji JWS 3309 i niekoniecznie musi być to olej zalecany przez Peugeota czyli Esso JWS 3309 ale może być i innego renomowanego producenta ale musi spełniać specyfikację JWS 3309.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.