Witam wszystkich.
Jestem tu nowy na forum ale za to z bardzo poważnym problemem.
Otóż mój szwagier zaraz po zakupie 306 napotkał dość dziwny problem w swoim samochodzie. A mianowicie dość mocne ubywanie oleju z silnika. Podczas długiej trasy za granicę (ok. 1000km) musiał często uzupełniać poziom oleju, którego suma sumarum ubyło ok 3,5 l !!!!!!!!!!! Nie był to żaden wyciek z silnika, jedynie poprzez komorę spalania. Dodatkowo co zauważył, to szybkie nagrzewanie się silnika, wystarczy, że zimny silnik popracuje ok 5 min i temp przekracza 95 st.C załączająć wentylator. Nie jest to błąd czujnika temp, ani czujnika załączania wentylatora, gdyż te wskazują na normalną pracę. Diagnoza padła na pompę wodną, lecz jej wymiana nie dała żadnej poprawy. Rozważałem jeszcze termostat ale on również nie powinien mieć winy skoro załączony wentylator szybko "zbija" temp do wartości nominalnej. Co może być przyczyną takiego zachowania silnika? Nie przychodzi mi nic do głowy. Pomóżcie proszę. Silnik benz. 1.4. Pozdrawiam.
Re: ( Peugeot 306 ) duży popyt na olej i problem z temperaturą
Płyn chłodzący swoją drogą ale ja bym stawiał na pierścienie, uszczelniacze zaworów albo uszczelka pod głowicą. Jaki jest stan licznika i czy zauważyłeś mocniejsze dymienie z rury wydechowej?
Re: ( Peugeot 306 ) duży popyt na olej i problem z temperaturą
Powiem tak: płyn jest na dobrym poziomie i go nie ubywa i w dalszym ciągu nie wiem co jest z tym grzaniem. Kolor spalin się nie zmienił więc nie przepala oleju w komorze. Jedynie co mi przychodzi na myśl to nieszczelność prowadzeń zaworów wydechowych i przedostający się olej bezpośrednio do kolektora wydechowego. Rura się nieco poci...
Re: ( Peugeot 306 ) duży popyt na olej i problem z temperaturą
Musisz zdemontować głowicę ponieważ bez tego nie wymienisz uszczelniaczy. Jak zdemontujesz głowicę to musisz jeszcze zdjąć sprężyny zaworów i tam masz uszczelniacze. Przy tej operacji dałbym splanować głowicę i dotrzeć zawory. Tylko zastanawia mnie jescze jedna rzecz- 3,5 litra oleju na 1000 km i samochód nie dymi to jest troche podejrzane. Stawiałbym na jakiś wyciek ale twierdzisz że go nie ma i poza tym wszystko jest ok. W przypadku kiedy podejrzewasz nieszczelnoś prowadzeń zaworów to musisz wymienić tuleje zaworowe i same zawory a sam tego nie zrobisz ponieważ do tego potrzebna jest specjalna prasa i trzeba przefrezowac gniazda zaworów i je dotrzeć.
Re: ( Peugeot 306 ) duży popyt na olej i problem z temperaturą
Nie mam pojęcia ponieważ ja sam regenerowałem sobie głowicę z pomocą mechanika i jego warsztatu ale bez wymiany tulejek prowadzących. A sądzę że w każdym rejonie Polski jest inna cena.
Re: ( Peugeot 306 ) duży popyt na olej i problem z temperaturą
Witam.
Po pomiarach ciśnienia oleju, cisnienia sprężania oraz szczelności komory spalania stwierdziłem pęknięcie jednej tuleji zaworu wydechowego. Wymiany nie mogę dokonać samemu z braku sprzętu. Regeneracja głowicy w znajomym warsztacie bęzie wynosić ok 250 zł. Usterka zdiagnozowana. Dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.
Re: ( Peugeot 306 ) duży popyt na olej i problem z temperaturą
To nie dużo jak na taką usterkę. Dzięki za informacje o usterce napewno na przyszłość nie jednemu z nas się przyda. Tylko nie zapomnij o wymianie uszczelniaczy na zaworach.
Re: ( Peugeot 306 ) duży popyt na olej i problem z temperaturą
Kiedy silnik bierze olej, a nie ma śladów, że przecieka/wycieki oleju na zewnątrz/ to może być kilka powodów. Najpierw trzeba sprawdzić skład mieszanki spalin w dobrym warsztacie, maja urządzenia i ci powiedzą wszystko. Warto tez sprawdzić spaliny z tyłu, czy kopci, czy śmierdzi olejem, to jest proste. Jeśli okaże się , że bierze, tzn. że masz niestety do wykonania remont silnika i prawdopodobna wymianę wtrysków,pierścieni uszczelniających itd. Lepiej dokonać czynności naprawczych niż stosować tego typu środki ponieważ one w dłuższym okresie nie powodują zmiany. Lepiej po takiej naprawie przejść na dobry olej np. Shell Helix Ultra, który zapewni właściwą ochronę silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 306 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.