Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) Zamulone,bardzo kopci,większe spalanie



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jarek84

Czytelnik



Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Paugeot 407, 1.6HDI, 2004
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 05 Sie 2009, 14:03
Temat postu:

Zamulone,bardzo kopci,większe spalanie


Witam serdecznie!
Problem, z którym chciałbym się podzielić dotyczy auta Peugeot 407, 1.6 HDI, 110KM, produkcja XII.2004, pierwsza rejestracja I.2005. Auto sprowadziłem z Belgii (VIII.2008r.) z przebiegiem ok. 172tys. (aktualny przebieg z VIII.2009r. - 183tys.). Po sprowadzeniu standardowo wymieniłem oleje, i wszystkie filtry. W II.2009r. jadąc z prędkością ok. 180km/h, usłyszałem mały huk, obroty spadły do 2tys., prędkość do 80km/h, dojechałem w takim stanie ok. 15km, po czym dowiedziałem się, że straciłem turbinę. Turbina znacznie się uszkodziła: starły się je łopatki oraz jeden z wirników się przesunął. W ASO powiedzieli mi 6,5tys. zł. za nową turbinę, więc postanowiłem zregenerować w Warszawie i wyszło mnie to w sumie ok. 1,5tys. zł. Wymieniłem od razu olej, przeczyściłem intercooler. Po naprawie auto dostało zamuła i zaczęło coraz bardziej kopcić na czarno. Myślałem, że to będzie przejściowe, że nowe podzespoły muszą się dotrzeć. W VI.2009r. sytuacja się bardzo pogorszyła. Auto zaczęło bardzo kopcić na czarno, przyspieszenie do 100km/h ponad 20sek. Na obrotach poniżej 2 tys. prawie wogóle nie ma mocy (dopiero od ok. 2.7tys. zaczyna jakoś przyspieszać), spalanie auta wzrosło o 2l/100km ogólnie moc auta spadała o oczach. Udałem się wiec z moim problemem do ASO w Warszawie. Diagnoza trwała 10min. i kosztowała 206zł. Polegała na wstępnych oględzinach i podpięciu komputera po czym wniosek: „Turbina do wymiany”. Udałem się więc do Pana od regeneracji turbiny. Nie było łatwo, on przeprowadził już trochę większe badania. Odpiął przewody, podłączył jakieś czujniki i był pewien, że to nie turbina. Wysłał mnie na kontrolę FAPu i katalizatora, czy nie są zapchane. Pomyślałem, że ok! Widziałem, że człowiek od turbiny się bardziej starał, może ma rację, a taka kontrola na pewno mi się przyda. Podjechałem do mechanika, wyjęliśmy katalizator i FAP i okazało się, że rzeczywiście trochę katalizator jest mnie drożny (FAP wyglądał na sprawny). Przedmuchaliśmy katalizator pod sporym ciśnieniem i jego drożność się znacznie poprawiła. Założyliśmy go na miejsce, ale usterki nadal nie minęły. Diagnoza tego mechanika również wykazywała na wadliwą turbinę. Zdenerwowany wydatkiem na darmo kolejnych pieniędzy pojechałem do człowieka od turbiny, przedstawiłem sprawę, ten okazał się w porządku i postanowił po raz drugi (w ramach gwarancji) wymienić turbinę. Odebrałem turbinę, Pan powiedział, że wymienił cały środek i wyeliminował ewentualny spadek mocny (było to początek VII.2009r.). Po zamontowaniu poprawa była minimalna, można powiedzieć, że żadna. Auto nadal ma strasznego muła, podwyższone spalania i co najgorsze kopci bardzo na czarno. Pomyślałem, że może rzeczywiście są problemy z tym katalizatorem i FAPem. Wydawało mi się, że skoro auto ma jakieś opory to coś musi być zapchane i dlatego nie ma mocy i może kopcić na czarno. Postanowiłem usunąć ten cały FAP, za którego posiadanie i tak nie mam żadnych profitów. Znalazłem na Śląsku Pana, zresztą człowieka rewelacyjnego, który opatentował na całą Europę emulator do FAPu. Pojechałem tym ok. 300km (już ledwo jechał, dlatego całą drogę utrzymywałem 80km/h, bez przeciążeń), w nadziei, że mój problem wreszcie się skończy. Człowiekiem, jak widać jestem zachwycony, ponieważ jedyny przejął się moją historią, sprawdzał auto pół dnia i najwięcej ze wszystkich mi pomógł. Co się okazał, FAP który chciałem wyrzucić w jego ocenie wyglądał jak nowy i bardzo w porządku zachował się mówiąc, że w moim wypadku to nie rozwiąże problemu. Zainteresowało go natomiast to nadmierne kopcenie i stwierdził, że to właśnie w pierwszej kolejności powinniśmy się tym zająć. Podłączył kilka komputerów. Sprawdził, możliwe czujniki, przepływomierz, EGR i inne różne dziwne rzeczy o których nie mam pojęcia po czym stwierdził, że wszystko wygląda na ok. Jednak drogą dedukcji, ocenił, że wina może leżeć we wtryskiwaczach, dających za dużą dawkę paliwa, albo po raz kolejny w tej turbinie, (ponieważ w trakcie jazdy z podłączonym kompem wykazywało pracę na poziomie 60-70%). Ucieszyłem się faktem, że auto zostało tak dobrze sprawdzone i pomyślałem sobie, że zajmę się sprawdzeniem tych wtryskiwaczy (cały czas myślę, że turbina jest dobra, po pierwsze facet robił ją już 2 razy, więc chyba nie wystawiałby się na kolejne koszty, po drugie na obrotach blisko 3tys. auto idzie dobrze i prócz kopcenia idzie już dalej ładnie). W takich myślach udałem się do autoryzowanego serwisu Boscha na kosztowną kontrolę wtryskiwaczy. Po testach okazało się, że przelewy są lekko podwyższone, ale to raczej wskazuje na normalną eksploatację auta i wtryski są raczej dobre. Ich komputer wykazał jednak ciekawą informację. W przewodzie przed turbiną nie ma ciśnienia, tzn. jest bardzo niskie ok. 110 kPa, czyli ok. 1bar, nie wiem jak to odbierać. Zadzwoniłem do człowieka od turbiny, ten jest w 100% pewien, że jest dobrze zrobiona. Że na symulacji komputerowej nie wykazuje żadnych błędów. Nie mam już żadnego pojęcia co się mogło stać z moim autem. Nie wiem już kto może mi pomóc. Wiem jednak, że wydałem blisko 4tys., nie ma żadnej poprawy i to wszystko trwa już ponad 4 miesiące. Bardzo proszę Państwa o jakąś radę. Może ktoś miał podobne problemy? Jak wyeliminować to kopcenie? Bardzo proszę o pomoc, nie wiem co już dalej robić, gdy wydaje mi się, że wszystko sprawdziłem. Tym autem już prawie nie da się jeździć.
Powrót do góry
HERMES
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 3814
Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice
Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Pon 10 Sie 2009, 21:57
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Zamulone,bardzo kopci,większe spalanie


Mam pytanie, ciśnienie 1 bar jest przed wlotem powietrza do sprężarki czy już za nią? To bardzo istotna różnica. A ktoś Panu sprawdził sterowanie turbosprężarki i działanie elektrozaworu EGR?
_________________
Prosze pytać na pw.
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status
jarek84

Czytelnik



Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Paugeot 407, 1.6HDI, 2004
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 11 Sie 2009, 00:38
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Zamulone,bardzo kopci,większe spalanie


Ciśnienie 1bar jest przed wlotem powietrza do turbosprężarki, tzn. w przewodzie ssacym.. Z tego co wiem, to EGR jest ok!
Powrót do góry
HERMES
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 3814
Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice
Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Wto 11 Sie 2009, 17:20
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Zamulone,bardzo kopci,większe spalanie


jarek84 napisał:
Ciśnienie 1bar jest przed wlotem powietrza do turbosprężarki, tzn. w przewodzie ssacym.. Z tego co wiem, to EGR jest ok!


Po czym sądzisz że EGR jest ok? Jakie są defekty w kompie?
Sprawdzałeś fizycznie sterowanie i mieżyłeś faktyczne ciśnienie doładowania? Ciśnienie sprężania ?
Jak wszystko było by jak piszesz ok to nie było by problemu...
_________________
Prosze pytać na pw.
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status
jarek84

Czytelnik



Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Paugeot 407, 1.6HDI, 2004
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 11 Sie 2009, 23:27
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Zamulone,bardzo kopci,większe spalanie


HERMES napisał:
Po czym sądzisz że EGR jest ok? Jakie są defekty w kompie?

Bylem juz u kilku mechanikow, jak dotad, zaden z nich nie byl w stanie mi pomoc.. Co do poprawnosci EGR to opieram sie na ich stwierdzeniu poprzedzonym pomiarem.. Podlaczajac komputer otrzymuje dziwny blad: "Turbosprężarka podciśnienia". Tak jakby brakowalo cisnienia w przewodzie ssacym..
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 11 Sie 2009, 23:27
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
HERMES
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 3814
Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice
Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Sro 12 Sie 2009, 17:34
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Zamulone,bardzo kopci,większe spalanie


jarek84 napisał:
HERMES napisał:
Po czym sądzisz że EGR jest ok? Jakie są defekty w kompie?

Co do poprawnosci EGR to opieram sie na ich stwierdzeniu poprzedzonym pomiarem.. Podlaczajac komputer otrzymuje dziwny blad: "Turbosprężarka podciśnienia". Tak jakby brakowalo cisnienia w przewodzie ssacym..


System EGR-u w tym silniku jest dość rozbudowany, wydaje mi się z tego co piszesz że jednak cała przyczyna leży po stronie właśnie obiegu spalin w silniku. Opisany defekt wykrywa czujnik w zespole przepustnic. Pytanie, jak gasisz silnik to słyszysz charakterystyczne cykanie pod maską przez kilka sekund? Gdzie odczytywałeś ten defekt może jest źle opisany?
Ja bym na twoim miejscu jeszcze raz zajechał do ASO Peugeot i powiedział jak było z turbiną i że jest sprawna za co daje głowę zakład naprawczy. Niech szukają usterki, od tego są. Zapłacisz za diagnostykę a jak naprawa będzie zbyt droga to naprawisz u prywaciarza...
_________________
Prosze pytać na pw.
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status
jarek84

Czytelnik



Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Paugeot 407, 1.6HDI, 2004
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 12 Sie 2009, 20:37
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Zamulone,bardzo kopci,większe spalanie


HERMES napisał:
Ja bym na twoim miejscu jeszcze raz zajechał do ASO Peugeot i powiedział jak było z turbiną

Ja juz podziekuje ASO. Napisalem juz, ze pojechalem, diagnoza trwala 5min. i 5 znawcow bylo pewnych ze to turbina.. Co wiecej wzieli za to 206zl.
HERMES napisał:
Pytanie, jak gasisz silnik to słyszysz charakterystyczne cykanie pod maską przez kilka sekund?

Tak jak gasze to rzeczywiscie przez kilkanascie sekund slychac syczenie. Nawet zainteresowalem sie kiedys tym, otworzylem maske i to pochodzi z jakiegos czujnika za turbina.. To dobry znak? Moze tak byc?
HERMES napisał:
Gdzie odczytywałeś ten defekt może jest źle opisany?

Defekt ten wyswietla mi sie caly czas po podlaczeniu komputera u mojego znajomego mechanika.. W sumie nie ma on zadnego autoryzowanego sprzetu, wiec mozna nie brac tego na 100% pewny blad..
HERMES napisał:
..wydaje mi się z tego co piszesz że jednak cała przyczyna leży po stronie właśnie obiegu spalin w silniku.

Tutaj masz racje, ale jak sprawdzic ten obieg, co mam zrobic, czy za to odpowiedzialne sa czujniki, czy jakas mechaniczna przyczyna?
Powrót do góry
HERMES
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 3814
Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice
Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Sro 12 Sie 2009, 22:16
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Zamulone,bardzo kopci,większe spalanie


Według mnie( mogę się mylić), przyczyna jest złożona. Przede wszystkim pod maską powinno być słyszalne rytmiczne metalowe cykanie( zmień oprogramowanie kalkulatora silnika na najnowsze ze świeżymi mapami( szczególnie mam tu na myśli EGR. Poza tym opis defektu od razu wydał mi się podejrzany ale można wywnioskować o co chodzi. Niepokojący jest opis syczenia jaki opisujesz. O ile dobrze interpretujesz rzeczywiste odgłosy po zgaszeniu silnika to coś jest w nim nie tak. Odgłos syczenia to uciekające moim zdaniem podciśnienie , które upośledza funkcję sterownia silnika. Musisz zlokalizować to syczenie i tu zależy co to jest-przewód, złączka, element sterujący, serwo czy cokolwiek inne to właśnie od tego będzie już zależał sposób naprawy( indywidualnie). Jak pomogłem to jesteś mi dłużny piwo Wink
PS. odpisz na priv z podaniem linku. Nie zawsze trafiam z powrotem na te same linki Cool
_________________
Prosze pytać na pw.
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status Wystawiono 2 piw(a)
jarek84

Czytelnik



Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Paugeot 407, 1.6HDI, 2004
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 12 Sie 2009, 22:44
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Zamulone,bardzo kopci,większe spalanie


Twoje rady sa bardzo pomocne, takze od razu dostales piwo..
Chyba juz wspominalem, ze udalo mi sie znalezc magika od elektroniki.. Mam nadzieje, ze bedzie sie on znal na tym wszystkim i mi pomoze.. W piatek lub w poniedzialek mam sie z nim spotkac.. Zobaczymy, moze cos pomoze..
HERMES napisał:
Musisz zlokalizować to syczenie i tu zależy co to jest-przewód, złączka, element sterujący, serwo czy cokolwiek inne to właśnie od tego będzie już zależał sposób naprawy.

Jesli chodzi o syczenie, to pochodzi ono z jednego z czujnikow Denso, zlokalizowanego na zlaczce.. To jest troche zastanawiajace.. Ostatnio jak bylem u mechanikow od turbo i chcieli sami znalezc przyczyne.. Poodpinali kilka przewodow i zastanawiali sie, czemu w jednym z nich nie ma ciesnienia.. Powiem tak. Za turbina idzie jeden przewod.. Pozniej mozna powiedziec ze pojawia sie zlaczka i rozgalezienie na 2 inne przewody i wlasnie jeden z nich jest bez cisnienia.. Nie bardzo sie na tym znali.. (ja tym bardziej), ale trumaczyli sobie ze wystarczy zeby jeden z tych przewodow dzialal.. i wlasnie na tej zlaczce jest jakis czujnik i wydaje mi sie ze to z niego dochodzi to syczenie po zgaszeniu auta..

A i jeszcze jedna informacja o ktorej nigdy nikomu nie wspominalem, bo myslalem ze to nie istotne.. Tego dnia, gdy jechalem 180km/h i stacilem turbine, przejechalem jeszcze 15km na tych niskich obrotach ok. 1,8tys., zeby dojechac do domu.. Jak dojechalem i zgasilem silnik, slychac bylo takie glosne syczenie, czy nawet pisk z silnika.. Cos w rodzaju gwizdu z czasem (po ok. 5sek.) zanikajacego, az do wygasniecia.. Pozniej juz tego nie bylo... Tylko wizyta u mechanika i diagnoza ze turbina starla wirniki.. Moze to oznaka ze jakis czujnik sie zniszczyl???
Powrót do góry
sebast10

Debiutant



Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bełchatów
Posiadane auto: peugeot 407
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 22 Wrz 2009, 22:22
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) Zamulone,bardzo kopci,większe spalanie


Witam:) ujela mnie twoja wena tworcza i barwny opis sytuacji:)
czarny dym swiadczy glownie o braku powietrza do spalania powodow moze byc kilka:) skonczywszy na turbinie. ale zaczac trzeba od sprawdzenia kilku waznych punktow. sprawdzic cisnienie doladowania turbiny (cisnienie w kolektorze), sprawdzic zadana wartosc kopiowania turbo i rzeczywista. ewentualne niezbyt szczelne polaczenia przewodow za turbina dotyczy to rowniez intercoolera. jesli wszystko jest szczelne i powietrze nigdzie nie ma ujscia za turbina wszystkie wskazania czujnikow, zadajnikow rco, rca, egr, sa takie jak powinny to niestety:) turbina...... dla swietego spokoju sprawdzilbym szczelnosc swiec zarowych oraz cisnienie w cylindrach, na kolektorze ssacym sa uszczelki oring czy one sa ok???a olej bierze???
pozdrawiam
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot108

39 900

2018r.

17 000 km

wielkopolskie

Peugeot5008

29 900

2015r.

210 000 km

łódzkie

Peugeot207

13 990

2010r.

142 652 km

pomorskie

Peugeot207

14 900

2008r.

219 000 km

mazowieckie

Peugeot3008

108 800

2021r.

33 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System