Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Grays, Essex, London Posiadane auto: peugeot 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 02 Wrz 2009, 13:45
Temat postu:
407 branie oleju
mam peugota 407 2.0 benzyna i co 1000 mil musze dolewac litr oleju czy to normalne albo cos sie dzieje a tak to wszystko spoko chodzi dzieki za informacje
Litr oleju to trochę dużo a nawet bardzo dużo. Proponuję obejrzeć silnik auta czy nie ma wycieków a jak nie to proszę zacząć od wymiany uszczelki pod głowicą i uszczelniaczy zaworów.
Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Grays, Essex, London Posiadane auto: peugeot 407
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 02 Wrz 2009, 22:39
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 407 branie oleju
No wyciekow niema bo bylem w serwisie zeby sprawdzili i niema a niewiesz jaki koszt tego co pisales jest i czy duzo roboty przy tym.Czy mozna to zrobic samemu
Nie podałeś roku produkcji Peugeot’a i stanu licznika (przebieg kilometrów, mil). Jeśli FAKTYCZNIE jest mały przebieg (ale kto to naprawdę wie?), to poprzednik musiał go ostro eksploatować i dlatego silnik „bierze” olej, bo jest zużyty i kwalifikuje sie do naprawy, lub wymiany. Jeśli tak jest to – z rury wydechowej kopci gdy mocniej „przygazujesz”. Małe kopcenie NA ROZGRZANYM SILNIKU, dymek z rury wydechowej można sprawdzić przykładając do rury kartkę białego papieru, na którym zobaczysz kropelki oleju. (Napraw silnik, lub wymień na lepszy, o małym przebiegu - albo dolewaj olej i jedź dalej). POWINIENES sprawdzić w stacji diagnostycznej stan silnika. Sprawdź też, popatrz na podnośniku, kanale – czy czasem olej nie wycieka spod filtra oleju (nieszczelna uszczelka filtra lub słabo dokręcony filtr olejowy, lub uszkodzona , pęknięta obudowa filtra oleju – ALBO pęknięta, nawet lekko uszkodzona miska olejowa pod silnikiem, uszkodzona uszczelka pod miską olejowa itp. Kiedyś miałem Mercedesa i musiałem dolewać 1 litr oleju na 1000 km. To był już stary Mercedes i silnik był zużyty. W końcu zrobiłem remont kapitalny silnika (wymiana tulei w silniku na nominalne i tłoków z pierścieniami). To są praktyczne porady starego kierowcy. Napisałeś, że nie ma wycieków oleju (najlepiej to sprawdzić na własne oczy) więc skoro tak, to wg mnie najprawdopodobniej silnik jest „zajeżdżony” i raczej konieczny jest jego remont lub wymiana na nowszy (za duże luzy pomiędzy pierścieniami i gładzią cylindra lub cylindrów) dlatego olej jest częściowo spalany a częściowo wydalany przez układ wydechowy). Gdyby jak ktoś Ci sugeruje, była uszkodzona uszczelka pod głowicą, wówczas olej przedostawałby się na zewnątrz silnika lub do układu chłodzenia (wewnętrzne uszkodzenie uszczelki pod głowicą) i do chłodnicy a w chłodnicy mógłbyś zauważyć olej. Woda lub czynnik chłodzący w chłodnicy byłby wyrzucany przez korek w zbiorniczku wyrównawczym a układ chłodzenia by się zapowietrzał (miałem kilka razy takie usterki) – a wtedy długo byś nie pojeździł – ok. 100 – 200, max. może do 500 km. Ty jak napisałeś jeździsz wielekroć po 1000 mil (1 angielska mila lądowa = 1609,34 km) – dolewasz litr oleju i dalej jedziesz. SPRAWDŹ CIŚNIENIE SPRĘŻANIA cylindrach SILNIKA, a wtedy będziesz wiedział, jaki jest stan techniczny i stopień zużycia silnika. W DOBRYM Serwisie Pegueot’a powinni sprawdzić stan techniczny silnika i wtedy będzie wszystko wiadomo. Pozdrawiam! Janek.
W nawiązaniu do problemu – 407 - branie oleju
W Anglii można kupić np.: Peugeot 307 1.6 HDi z 2004 r. za ok. 3000 - 4000 funtów – Peugeot 407 2.0 HDi z 2004 r. za ok. 3500 - 4500 funtów. (Przebieg ok. 100.000 mil). DOBRY silnik nie powinien „brać” oleju, od wymiany do wymiany, (co dwa lata – ok. 60.000 km = ok. 37.000 mil). Za w miarę „dopuszczalną” jest dolewka 1 litra oleju od wymiany do wymiany oleju. Jeśli u Ciebie 1 litr oleju dolewasz, co 1000 mil, to przekalkuluj sobie – ile Ciebie rocznie kosztuje dolewany olej (to zależy m.in. od ilości przejechanych kilometrów). Poza tym taki silnik musi palić, zużywać więcej benzyny na 100 km, i jego moc też jest odpowiednio mniejsza. PRZYKŁAD: Peugeot 407 sedan (limuzyna) 2006 r. silnik: 2.0 (benzyna) 150 KM, skrzynia biegów: ręczna/manualna, przebieg: 32 000 km. – SPALANIE: MIASTO: 9.00 litrów/100 km. TRASA: 7.00 litrów/100 km. CYKL MIESZANY: 8.50 litrów/100 km. – ILE litrów benzyny/100 km. PALI Twój Peugeot? A WIĘC: 1-Dolewać olej i jeździć? 2-Wyremontować lub wymienić silnik? 3-Sprzedać tego Peugeota i kupić innego, w lepszym stanie (nawet trochę dołożyć funcików)? OTO jest pytanie! WYBÓR należy do Ciebie. W zależności od „kasy”, ja bym wybrał odpowiedź nr 3.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.