Witam wszystkich. Na początek chciałem się przywitać bo jestem tu nowy. Jestem posiadaczem 407 2.0 benzyna gdzies od miesiąca. Bardzo mi się podobał ten samochód bo jest śliczny ale znajomi odradzali mi zakup francuza. I powoli zaczyna mnie denerwować bo od początku jakieś komunikaty ciągle wyskakuja. Jeden to jak przeglądałem forum dotyczy tego zwarcia w lampie tylnej to będę musiał psiuknąć tam żeby lepiej zaczęło łączyć. Może pomoże... Drugi wyskakuje mi taki: ''ABS braking system faulty" i zaraz po nim "ESP System faulty". Dodam że nie za każdym razem się pojawia. Przeglądałem forum i niektórzy mieli problemy z ABS i ESP ale dokładnie takiego nie znalazłem. Jak ktoś się spotkał z podobną usterka to proszę o pomoc...
Pozdrawiam
Miałem podobny przypadek, raz się włączał błąd ABS/ESP, raz nie w końcu włączyło się na stałe. Diagnoza: uszkodzony czujnik ABS w lewym, tylnym kole. Proponuję sprawdzić czy nic się przypadkiem nie odłączyło (jakiś niekontakt). W ASO skroili mnie na ok. 600zł, także proponuję jakiś sprawdzony warsztat z diagnostyką, sam czujnik kosztuje ok. 150-180 zł
Wczoraj wymieniłem czujnik okazało się że to prawy przedni czujnik ABS tak pokazał komputer. Koszt czujnika to 180 w peugeocie. A wymieniłem sam.Po wymianie wszystko było ok, zniknął błąd i ABS zaczął działać ale dziś jak jechałem znów mi się zaswieciło ABS i ESP że nie sprawne. Zgasiłem samochód i odpaliłem ponownie i było ok.ZObaczymy jak będzie dalej mam nadzieje że to chwilowe tylko.
Pozdrawiam
Witam wszystkich. Mam podobny problem - świecąca kontrolka ABS i ESP. Jeden mechanik stwierdził że na 100% uszkodzony czujnik ABS, w innym zakładzie powiedzieli że to "Błąd kalibracji kąta obrotu kierownicy" Słyszał ktoś o czymś takim ? Bo ja nie.
A swoją drogą to gdzie są te czujniki i ja się do nich dobrać ?. Pozdrawiam.
ja mam ten sam problem. na komputerze w serwisie wyszło że zwarcie ma wiązka czujnika kąta skrętu... znajduje sie on w przełączniku zespolonym i w całości on jest do wymiany....
Powiem Wam że z tego co tu przeczytałem to dość często występująca w 407 usterka. Ja osobiście u siebie miałem to samo. Pocieszającym faktem było to że stało się to w lecie, bo system cały odłączyło i jazda teraz u nas w górach byłaby śmiechowa:D.
Niemniej jednak u mnie była to wymiana czujnika ABS w lewym tylnym kole, koszt czujnika 150 zł w ASO, a robocizna nie wyszła tak drogo.
Od tamtego czasu spokój.
no właśnie ja też myslałem że to bedzie któryś z czujników abs... a jednak komputer powiedział inaczej. Gość mówił że to już 4 peugeot z ta samą usterką od początku stycznia... nie mam pojecia gdzie można kupic taki przełącznik zespolony nowy... w serwisie powiedzieli mi 1500zł za nowy.
Systemy ABS ASR I ESP korzystaja miedzy innymi z czyjników obrotów kół.
W przypadku uszkodzenia jednego z czterech czujników na pewno bedzie sie palił komunikat o awarii systemu ABS ASR I ESP.Wprzypadku gdy te cztery czujniki sa ok to nie bedzie komunikatu o awarii ABS .Natomiast moga byc komunikaty o awarii ASR I ESP- te systemy wykorzystuja jeszcze inne czujniki np.czyjnik kata kierownicy , cisnienia w układzie hamowania ,
bezwładnosciowy czujnik odchylenia od toru jazdy,nawet włacznik swiateł hamowania przy pedale hamulca.
Przy takim przypadkowym zapalaniu się kontrolki o awarii ASR I ESP trzeba zwrócic uwagę w jakim momecie to następuje .Czy przy hamowaniu a może jak wykonujesz skręt.W perwszym przypadku to raczej bedzie do wymiany czujnikkąta skretu kierownicy.Natomiast w drugim przypadku to radzę sprawdzic
włacznik swiateł hamowania i jego kostkę połączeniową ,potraktowac wszystko kontakt sprayem .
Dołączył: 28 Mar 2011 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żywiec Posiadane auto: peugeot 407, premium, 2.0,2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 28 Mar 2011, 14:07
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) ABS ESP
Witam, pozdrawiam wszystkich.
Mój problem z " ASP/ASR faulty" pojawił się po zdjeciu kierownicy i ponownym jej założeniu. W ASO powiedzieli mi że nie mogą skalibrować czujnika skrętu, i że jest on uszkodzony. Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie konkretnie na jakiej zasadzie on działa?
U mnie pod kierownicą jest wraz z przełacznikiem zespolonym system z taśmą i zębatkami, które mają pewne oznaczenia 'D" DD" DO". Pod białym plastikowym kołem zębatym jest mała wolna zębatka jakby satelita. Czy któś wie jak to wzystko razem ma być zgrane? Jaki wpływ na cały układ ma biała taśma? Chciałbym troszkę zgłębić ten temat bo nowy przełącznik zespolony kosztuje 1400zł. Wcześniej chciałbym wiedzieć czy zakup nowego przełacznika zespolonego to jedyne rozwiązanie. Jeśli przy wzszej pomocy uda się to taniej załatwić to opiszę wszystko, tak na przyszłość.
Pozdrawiam.
Witam, pozdrawiam wszystkich.
Mój problem z " ASP/ASR faulty" pojawił się po zdjeciu kierownicy i ponownym jej założeniu. W ASO powiedzieli mi że nie mogą skalibrować czujnika skrętu, i że jest on uszkodzony....
U mnie pod kierownicą jest wraz z przełacznikiem zespolonym system z taśmą i zębatkami, które mają pewne oznaczenia 'D" DD" DO". Pod białym plastikowym kołem zębatym jest mała wolna zębatka jakby satelita.
Pozdrawiam.
Czasami dzieje się tak że po zdjęciu kierownicy przełącznik głupieje, ale wcale to nie oznacza jak to panowie z ASO stwierdzili że jest uszkodzony tylko nie mają pojęcie jak się za to zabrać. Po zdjęciu kierownicy ukazuje się czarne kółko z otworem w dolnym prawym rogu, które jest częścią przełącznika zespolonego. po zdjęciu czarnego kółka jest kolejne białe na które nawinięta jest taśma od poduszki i sygnału dźwiękowego. Na brzegu białego koła są oznaczenia o których pisałeś i dodatkowo powinno być jeszcze 0 zamalowane na zielono. Czujnik kąta skrętu będzie działał poprawnie jeżeli na prostych kołach, na czarnym kółku w prawym dolnym rogu w okienku ukaże się 0 lub D, jeżeli inne wartości nie skalibrujesz czujnika. Teraz jak ustawić wszystko żeby było dobrze, zacznij od tego czy masz ustawione koła do jazdy na wprost, później zobacz jaka wartość pokazuje się w okienku, jak jest co innego niż 0 lub D to ściągnij tą czarną osłonę "kółko" i próbuj tak przestawiać białe koło aby wartość która ma być w oknie była odpowiednia. Wymaga to chwili zastanowienia czy należy obrócić białe koło z taśmą w prawo czy w lewo, i lepiej jej nie wyciągać ze zwijacza bo jak nie będziesz wiedział jak ją założyć to może być problem. Taśma jest dość długa więc możesz popróbować i ustawić tak żeby było dobrze. Samym zwijaczem zrobisz 2,5 obrotu w prawo jak i w lewo, jest to znacznie więcej niż kierownicą a wynika to z tego że jest ta granica błędu na kalibrację i odpowiednie ustawienie tej taśmy. Jak wszystko poskładasz i w oknie będzie odpowiednia wartość skocz do kogoś kto ma Peugeot Planet (niekoniecznie do ASO) i niech przeprowadzi kalibrację czujnika.
Dołączył: 28 Mar 2011 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łęczna Posiadane auto: 407 2.0 B+G 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 28 Mar 2011, 22:16
Temat postu:
Kupię (z usterką ASR)przełącznik zespolony do 407
Witam, jeśli ktoś z Was ma (może być uszkodzony) przełącznik zespolony do 407 w rozsądniej cenie to kupię. Uszkodziłem manetkę od kierunkowskazów, więc czujnik ASR nie jest dla mnie istotny.
Pozdrawiam Darek.
Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 126 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dębica / podkarpacie Posiadane auto: Peugeot 407 Sedan 1.6 HDI 2008 r. FAP
Piwa: 5/0
Wysłany: Sob 07 Maj 2011, 21:08
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) ABS ESP
dzis bylem na kompie bo swiecila mi sie kontrolka ABS/ESP.Po wpieciu zdiagnozowali mi przelacznik stopu na pedale hamulca-cena w serwisie ok.19-25 zl jak sie orjentowalem wiec nie zawsze musi byc to ktorys z czujnikow na kolach.Teraz musze go tylko wymienic bo dzis juz sobota i nie bylo jak ale narazie mi go naprawili(wyczyscili blad)tylko ze w kazdej chwili moze sie odezwac ponownie.Pozdrawiam
Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 3336 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Nie 08 Maj 2011, 10:40
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) ABS ESP
witam - ostatnio nabylem 407 2.0 benzyna - widze,że z tym ABS ESP i cała elektronika w tym temacie jest kłopot - ale ten model widocznie ma z tym problem, gdyz znajomi rowniez inf. mnie o awarii tego czujnika abs - dzieki na pouczajaca- praktyczna lekture
Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 598 Skąd jesteś (miejscowość / region): PLYMOUTH UK czasem RADOMSKO i BIELAWA Posiadane auto: CITROEN C4 1.6 16V VTR+ Oraz C5 x7 2009 2.0 hdi FAP
Piwa: 41/2
Wysłany: Nie 08 Maj 2011, 11:18
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) ABS ESP
Czarny-33 napisał:
dzis bylem na kompie bo swiecila mi sie kontrolka ABS/ESP.Po wpieciu zdiagnozowali mi przelacznik stopu na pedale hamulca-cena w serwisie ok.19-25 zl jak sie orjentowalem wiec nie zawsze musi byc to ktorys z czujnikow na kolach.Teraz musze go tylko wymienic bo dzis juz sobota i nie bylo jak ale narazie mi go naprawili(wyczyscili blad)tylko ze w kazdej chwili moze sie odezwac ponownie.Pozdrawiam
dlatego zawsze trzeba zrobic diagnostyke zanim sie za cos zabierzemy bo na bledy abs sklada sie wiele czynnikow _________________ WŁASNA LEXIA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.