Od pewnego czasu przy obrotach 2 tys. silnik pracuje głośniej i niema takiego przyspieszenia. Nie byłam jeszcze w ASO bo nie wyświetla się żaden błąd ale niepokoi mnie ten dziwny dźwięki jak gdyby tłumik był dziurawy a tak nie jest. Może ktoś spotkał się z tym problemem
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Wrz 2009, 14:50
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) "Głośna praca silnika"
Hmmm...
Nie wiem, czy mój problem jest taki sam. U mnie silnik pracuje głośniej i jakby stukał trochę, nie jest to kwestia ani tłumika ani wyrobionych panewek, czy szklanek, czy czegoś podobnego, ja obstawiam problem z wtryskiem paliwa, efektem jest nierównomierna praca silnika i może to teżmieć wpływ na moc. Na początek dolałem (wczoraj) dodatku do silników diesla, a teraz czekam, czy coś się zmieni
Głośniejsza praca silnika (w przedziale 1800 - 2000 obr/min.
Swego czasu miałem chyba podobny problem.
Mam Peugeot 407 SW 2.0 HDi, rok prod. sierpień 2007, przebieg 30 tys. km.
Silnik troszkę głośniej pracował w zakresie obrotów: 1800 – 2000, na wolnym biegu oraz na wszystkich biegach od 1 do 6 biegu. Objawiało się to jakby "buczeniem", "rezonansem".
Na długiej trasie było to trochę męczące. Jeżdżę w miarę oszczędnie (bez przesady), stosując optymalne obroty na każdym biegu. Na autostradach na 6 biegu przy prędkości 115 - 120 km/h silnik także pracuje w przedziale optymalnych obrotów.
Przed 1800 obr. i powyżej 2000 obr/min., głośniejsza praca silnika, to jakieś "buczenie" zanikało, tylko, że zdecydowanie powyżej 2000 obr. silnik zużywa więcej paliwa, a tego nie chciałem.
Silnik miał przy tym za niskie wolne obroty = 750 obr/min., a powinien mieć ok. 850 obr/min. (po regulacji ma 850 obr/min)
Po regulacji silnika na komputerze w Serwisie Pegueot, głośniejsza praca silnika zniknęła.
Dodam, że praca silnika była i nadal jest równomierna (nie falująca).
Do mocy silnika też nie miałem żadnych zastrzeżeń.
Stosuję paliwo (olej napędowy) dobrej jakości.
Zużycie paliwa na trasie (autostrada) = 6.3 – 6.5 l/100 km. Przy prędkości 115 - 120 km/h.
To bardzo podobny objaw, może i lekarstwo jest podobne, czyli właściwa, komputerowa regulacja silnika. Serdecznie pozdrawiam. Janek
PS
Jaki jest miesiąc, rok produkcji Twego Pegueot i jaki ma orientacyjny przebieg?
Witam serdecznie przeczytalam wlasnie to co Pani napisala i mam obecnie taki sam problem mianowicie moj Peugeotek:-) jest glosny w srodku mam 407SW PLATINUM diesel w kombi jadac na autostradzie powyrzej 80 kmh i jak przyspieszam jest poprostu glosny tez myslalam ze to moze byc tlumnik lecz jest jak nowy a mimo tego jest glosno w kabinie i niestety to bardzo przeszkadza na dluzsza mete:-( i niestety autko nie posiada dobrego przyspieszenia jakby sie troche dusil obrotomierz idzie do gory i staje sie glosny a przyspieszenie jest co najwyrzej srednie... czy moze mi Pani napisac jak skonczyla sie historia z pani Peugeotem bo chciala bym wiedziec czego szukac w swoim serdecznie dziekuje za odpowiedz Laura
Ja mam już problemie. Na początku wlałam do baku preparat na oczyszczenie wtrysków. Diagnoza w ASO wykazała, że wszystko w porządku z silnikiem ale w związku z prowadzoną kampanią w rocznikach 2005 zaproponowali darmową wymianę zbiornika powietrz, dodatkowo wymieniłam filtr paliwa i wszystko jak na razie jest ok.
witam mam puga 407 i problem z obrotami na biegy jałowym,otóż wynoszą one 736 obr/min i nie falują,mechanicy rozkładają ręce,a w salone Peugeot,powiedzieli mi że nie da sie ustawić komputerowo i mam wymienić "rozrusznik"!!Czy rozrusznik ma coś wspólnego z trzymaniem obrotów na biegu jałowym?Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać?z góry dzieki,pozdrawiam
gdy silnik jest zimny obroty mam około 850/obr gdy sie zagrzeje obroty regularnie spadają delikatnie powyżej 700 i nie ważne czy mam radio załączone ,czy światła,sprawdziłem i tę opcje,zawsze ciepły ma lekko powyżej 700
witam ponownie "pugowiczów",czy może mi ktoś podpowiedzieć co może być przyczyną głośnego buczenia pomiędzy 1800 a 2000 obr!dzieje sie to na każdym biegu.poniżej 1800 i powyżej 2000 jest normalnie,cicho.prosze o podpowiedzi ,z góry dzięki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.