Witam mam problem. Sprawa jest tego typu, że gdy temperatura jest niższa niż 12 stopni Celsjusza silnik nie chce przekroczyć 2000 obrotów. gdy się rozgrzeje wszystko wraca do normy. Dodam, że do momenty gdy się rozgrzeje strasznie dużo pali jakieś 20l/100 tak pokazuje. Byłem u wielu fachowców, ale tylko wydaje kasę a żadnej poprawy. Każdy ma inną wizje, ale nic nie pomaga.
Re: ( Peugeot 307 ) Brak mocy przy zimnym silniku 2.0 HDI
może w aso peugeota - citroena - czy fiata rozwiążą ten problem , te marki stosują ten silnik w swoich modelach , należy na zimnym silniku podłączyć pod kompa , wybrać parametry temperatury powietrza, wody , paliwa , przepływ powietrza założony i mierzony , doładowanie turbo założone i mierzone , ciśnienie paliwa też założone i mierzone i zrobić jazdę testową , diagnosta powinien porównać parametry czy są zgodne i wydać opinię o ewentualnej usterce .
Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 36 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBUSKIE Posiadane auto: 307 KOMBI 1.6 HDI 110 KM 2004 BEZ FAP
Piwa: 2/1
Wysłany: Wto 13 Paź 2009, 22:09
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Brak mocy przy zimnym silniku 2.0 HDI
Podjedż do BOSCH SEVICE BARYŁA&TARTAKOWSKI w Szprotawie ja tam serwisuje swoje auto wcześniej Skodę a teraz Peugeota.
Ja sobie ich chwale.
Ul.Kolejowa 3 tel.068 3764183
Re: ( Peugeot 307 ) Brak mocy przy zimnym silniku 2.0 HDI
czesc jak kupilem auto mialem podobny problem podjedz do aso lub do jakiegos madrego elektromechanika u mnie padl jakis elektrozawór ktory to Ci nie powiem ale po wymianie wszystko jest ok koszt w aso to ok 550 zl
Dołączył: 21 Sie 2010 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: 307
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 08 Lis 2010, 14:15
Temat postu:
brak mocy zimny silnik
Witam.
Post może nieco stary ale może warto go przypomnieć. W moim 2.0HDI 110km 2002r pzry zimnym silniku brak mu mocy. Nawet dodając gazu na "luzie" nie może osiągnąć nawet 3000 tyś. obr. czuć natomiast że cały silnik się trzęsie. Po przejechaniu ok. 2km i gdy temp. wody wzrośnie do 60-70 stopni wszystko wraca do normy. Prolemy z mocą pojawiają się w momencie gdy termometrt zewnętrzny pokazuje poniżej 12 stopni. Ciekawe jest to że jeżeli pogrzeję czujnik temp. zewnętrznej(ten w lusterku od strony pasażera) problem znika. Gdy czujnik ostygnie i pokazuje rzeczywistą temp. (poniżej 12 stopni) znowu brak mocy. Mechanik stwierdził że to przypadek bo sygnał z tego czujnika jest brany tylko do sterowania klimy. To na pewno nie jest problem z FAP ani przepływomierzem. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł... to czekam.
Re: ( Peugeot 307 ) Brak mocy przy zimnym silniku 2.0 HDI
Witajcie. Mam ten sam problem i te same objawy. czy może ktoś już znalazł przyczynę, bo mój mechanik się poddał. Sprawdził tyurbinę i zawór erg a komputer nic nie pokazuje. Wyczytałem w internecie że może to być czujnik ciśnienia różnicowego.
Dołączył: 21 Sie 2010 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: 307
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 13 Sty 2011, 11:30
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Brak mocy przy zimnym silniku 2.0 HDI
Witam
Ja na szczęście mam ten problem za sobą. Z tego co powiedział mi mechanik padl elektozawór który steruje przepływem powietrza. Przy temperaturze ponizej 12 stopni powietrze omija intercooler i powinno trafiać bezpośrednio do kolektora dolotowego. Problem w tym że po drodze był ten nieszczęsny elektozawór który się zaciął i nie przepuszczał powietrza. Stąd brak mocy. Przy temperaturze powyżej 12 stopni lub gdy silnik już się rozgrzeje powietrze płynie "inną" drogą to znaczy przez intercooler i w moim przypadku omijało ten uszkodzony elektrozawór. elektozawór .kosztuje on około 500 złotych. U mnie zrobili patent że powietrze cały czas płynie przez intercooler. Wyszło taniej Nie wiem czy w Twoim przypadku jest to samo ale zawsze to jakiś pomysł.
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 1902 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Czw 13 Sty 2011, 12:55
Temat postu:
Re: ( Peugeot 307 ) Brak mocy przy zimnym silniku 2.0 HDI
Zbyszek, czujnik ciśnienia różnicowego jest do FAP i raczej nie ma on nic wspólnego, co najwyżej gdyby był zepsuty to nakazywałby albo ciągłe wypalanie Fapu albo nigdy by go nie wypalał bo uznałby że wszystko jest OK.
W tym przypadku mogłoby dojść np do zapchania Fapu ale przecież na ciepłym silniku tez by nie miał mocy.
Więc czujnik różnicy cisnien bym wykluczył.
Można podpiąć pod komputer i zobaczyć jaka jest temp cieczy chłodzącej przy porannym odpalaniu, czy prawidłowa, ewentualnie zdjąć wtyczkę z czujnika temp i spróbować sie przejechać, komputer wtedy przyjmuje że temp cieczy wynosi minus 50 stopni i odpowiednio zwieksza dawkę rozruchową.
Może czujnik temp cieczy jest właśnie uszkodzony i gdy silnik jest zimny, to fałszywie podaje że jest ciepły np +60stopni i komputer ogranicza dawkę rozruchową, stąd mogą byc problemy z odpalaniem i brakiem mocy.
Błażej natomiast pisze zapewne o przepustnicy powietrza.
ja mam 307 110 i tez mialem ten problem do dzisiaj. Mechanicy twierdzili ze to przeplywka ze to egr ze czujniki temp w silniku. To byl jednak elektro zawor ten za elektrozaworem do turbo. w 307 2002 sa cztery identyczne elektrozawory sprawdzilem wszystkie i wypadlo na ten za tym od turbo. Latwo idzie go wymienic i problemu nie ma,wiec nie sluchajcie jak mowia ze to fap czy egr czy przeplywka ja swoj fap nawet wywalilem(odzyskalem dodatkawa moc)
I problemu juz nie ma
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.