Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Audi A3 (8P) 2.0 TDI 2004
Piwa: 0/2
Wysłany: Sob 21 Lis 2009, 01:41
Temat postu:
wyrzuca plyn ze zbiorniczka wyrownawczego ukladu chlodzenia
od kilku tygodni zmuszony jestem do uzupelniania plynu chlodniczego. Przy zimnym silniku poziom plynu opada ponizej min. a po nagrzaniu nastepuje wyrzucanie go poprzez korek zb. wyrownawczego. Podejrzewam uszkodzenie uszeczelki pod glowica. Spadly tez wolne obroty silnika na biegu jalowym. Brak wody w oleju. Wymienilem korek zbiorniczka i termostat. Niestety objawy nie ustapily. Czy jest to na 100% uszkodzenie uszczelki pod glowica silnika. Przebieg ok. 150 tys km. Koszt wymiany jest dosc duzy dlatego chce sie upewnic.
wentylator się włącza koledze? może to po prostu usterka czujnika temperatury płynu. Kiedy silnik bedzie przegrzany a czujnik tego nie zasygnalizuje nadmiar rozszerzającego się płynu chlodniczego musi gdzieś ujść najczęściej korkiem. Gdybyś miał nieszczelności w głowicy to przy zimnym silniku dostawałaby się woda do oleju albo stawiałbyś zasłonę dymną kiedy płyn dostawałby się do wydechu.
tak jak juz zostało napisane. jeśli nie wina wentylatora to uszczelki, moze być jeszcze termostat.
najlepiej bedzie odpalić na postoju i zobaczyc czy wącza sie wentylator jak tak to pozostaje uszczelka. jeśli cięzko pali znaczy ze płyn może dodtawać się do komory spalania któregoś z cylindrów. następnie moze podnosić sie poziom płynu z racji uciekania kompresji czego wynikiem jest ucieczka go przez korek.
moze zalej płyn nie zakręcaj korka nastepnie odpal go i obserwój. jak beda sie wydobywać pecherzyki to moze byc uszczelka
sprawdź jeszcze podłączenie samego czujnika temperatury czy przewód nie zgnił i nie stracił połączenia a przy najbliższej wymianie oleju sprawdź czy nie ma w nim wody. Wycieki płynu wbrew temu co pisze przedmówca najczęściej można obserwować na zimnym silniku i w dodatku wyłączonym. chyba że cieknie jakiś przewód gumowy to zlokalizujesz go po parze wodnej podczas mrozu.
podstawa to czy skacze temperatura jak nie to wyciek moze być zewnętrzyny i wtedy tak jak kolega mówił na zimnym i na zgaszonym
postoi troche i wystarczy zajrzec pod auto, albo wewnętrzny, natomiast jeli jest padnięta uszczelka tak jak to zasugerował właściciel (po uprzednim zapoznaniu się ze sprawą) należy obadać sprawe po mojemu.
dodam że nie nalezy odkręcać korka jak silnik jest ciepły chyba że z zakręceniem poczekamy aż ostygnie
kolega dobrze radzi bo można się dotkliwie poparzyć zwłaszcza kiedy silnik jest przegrzany, mało kto zwracana to uwagę ale można sobie zafundować fontanne z przegrzanego płynu chlodzącego (powyżej 100C)
fontanna to raz ale jest jeszcze inna sprawa. mowa o obniżeniu temperatury wrzenia płynu co wiąze się z obnizeniem sprawności układu. i już wyjaśniam o co chodzi.
jak wiadomo z fizyki im wyższe ciśnienie tym wyższa temp. wrzenia
wiec jak odpalamy silnik to podczas nagrzewania wzrasta nam objetość płynu, z racji tego ze w korku jest uszczelka i spręzynka to nie pozwala to uciec powietrza i co owocuje wzwyżką ciśnienia w układzie stad temp. wrzenia może skoczyć nawet o 10 stopni a to sporo
teraz jeśli przy ciepłym silniku odkręcimy korek mozemy usłyszeć syknięcie i ucieczke nadmiaru powietrza. po zakreceniu płyn juz się bardziej nie rozszeży wiec nie podskoczy nam ciśnienie. jeśli silnik ostygnie to nic nam nieda dopuki nie otworzymy korka i nie wyrównamy ciśnienia na zimnym silniku.
karygodnym błędem jest tez praktykowanie przewierceń korków (znam takisz "fachowców")
kolego pisarmen teoretycznie masz rację z temperaturą wrzenia pod warunkiem:
-że układ jest w stanie wytrzymać duże ciśnienia
-nie ma układu chłodzenia
Gdyby nie termostat który puszcza płyn na chłodnicę oraz czujnik temperatury który załącza wentylator chłodnicy kiedy samoczynny obieg powietrza na to nie starcza przy szczelnym układzie odpornym na wysokie ciśnienia zrobił byś ze swojego silnika kotlownię.
Przy normalnej pracy woda w układzie osiąga coś koło 90C i jest to poniżej temperatury wrzenia (co nie znaczy że nie ma parowania). Zatem delikatnie przesadziłeś z tą sprawnością a że w układzie panuje nadciśnienie to normalna sprawa ale związana z rozszerzalnością cieplną a nie ze wrzeniem wody w układzie chłodzenia bo do tego zjawiska nie ma prawa dojść.
a kolega powie mi gdzie napisałem ze płyn w układzie wrze??
opisałem zjawiska jakie zachodza w układzie a skoro tak byłoby pieknie jak kolega rpal mówi to skąd te awarie w skutek przegrzania silnika??
mi osobiscie nigdy nie zagotował sie płyn ale znam osobe której tak sie stało i nie raz widziałem wiec czasem płyn wrze
a jak wiadomo kiedy płyn wrze to juz traci właściwosci chłodzace idealne układy chłodzace to te wykorzystujace powietrze ale wiadomo, takie silniki są głośniejsze ale za to nic nie zamarza
jesli kolega ma watpliwości to prosze spojrzec na nowoczesne potęrzne ciągniki rolnicze. maja 6-7 litrowe silniki i chłodzi je powietrze a to z racji tego że pracują w duzo cięższych warunkach niż samochody osobowe
wiec warcając do tematu. termostat nie jest po to aby nie zagotować płynu ale po to aby doprowadzić do tego aby był bliski wrzenia bo wtedy silnik ma optymalne warunki
i sam pan kolega przyzna że od 90 do 100 już niedaleka droga ale od 90 do 105 juz troche dalsza
wiec jeśli stoimy w korku to wiatr nie chłodzi silnika ani chłodnicy mamy wolne obroty, popma wody wolniej tłoczy i wtedy płyn skacze do 89 a termostat puszcza go na chłodnice a jak w całym obiegu skoczy do 95 to włącza sie wentylator teraz zamieńmy sytuacje i zamiast korka dajmy cholowanie jedynka, dwujka, trujka i jedziemy mały pęd powietrza duze obciazenie i może wentylator nie wyrobić wtedy te kilka stopni moze naprawde pomóc.
stąd ta zasada że nie dolewamy płynu na ciepłym silniku a KATEGORYCZNIE ZABRANIA SIE OTWIERANIA KORKA JESLI PŁYN WRZE
a jeszcze sprawa cisnienia układ jest w stanie wystarczajaco duzo wytrzymać a ja nie robiłem przeciez wykładu z kotłów parowych wysokocisnieniowych gdzie uzyskuje się sucha pare o temp ponad 300 stopni celcjusza
no i po kłopocie. Dziękuję wszystkim zaangażowanym w ten temat. Okazało się, że przyczyną była uszkodzona uszczelka pod głowicą silnika. Jak powiedział mechanik który je naprawiał: "zdarza się to w tych silnikach sporadycznie" ... Faktycznie po naprawie wszelkie wczesniej występujące objawy ustąpiły i autko posuwa jak zegareczek. A przy okazji wymieniłem rozrząd (pasek + napinacz) i pompę wodną. Co prawda jeszcze brakowalo do wymiany kilka tyś. km ale nie warto oszczedzać. Autko ma w tej chwili ok. 15o tyś. przebiegu i sprawuje się wyśmienicie.
Jeszcze raz dzięki dla wszystkich za porady i zaangażowanie.
Dołączył: 19 Lut 2011 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubań/Lubański Posiadane auto: Peugeot 405 D
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 19 Lut 2011, 12:27
Temat postu:
Problem peugeot 405
Witam
Parę dni temu kupiłem peugeota 405 1.9D z 1996r. Po przejechaniu 20km za czoła mi rosnąć temperatura nawet do 100C. Wentylator chodził lecz po ostygnięciu dolałem wody gdyż płyn został wybity przez korek chłodnicy. Gdy dolałem wtedy już wody ciężko było zapalić auto. Gdy już odpaliłem zaczęło ponownie wybijać wodę z chłodnicy. Nie wiem czy to jest czasami uszczelka pod głowicą. Przyjechawszy do domu z przerwami na drugi dzień wymieniłem termostat i nie mogłem go odpalić. Odpalił dopiero na zaciąg i dalej zaczęło wybijać płyn. Proszę mi poradzić co to może być za przyczyna. Z góry bardzo dziękuję. _________________ Artur
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.