Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Audi A3 (8P) 2.0 TDI 2004
Piwa: 0/2
Wysłany: Sob 21 Lis 2009, 01:56
Temat postu:
chip do 2.0 HDI
mam pytanie: czy zainstalowanie chipa nie ma zadnego negatywnego wplywu? Czy naprawde parametry podawane w reklamach chipa opieraja sie na prawdzie? Zastanawiam sie nad jego zainstalowaniem ale moze ktos mi wyjasni jaka jest zasada dzialania takiego urzadzenia. Pisza ze wzrasta moc przy malejacym zuzyciu paliwa? Prosze o wyjasnienie jak dziala to 'cudo" ?
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Sob 28 Lis 2009, 21:10
Temat postu:
Re: ( Peugeot ) chip do 2.0 HDI
Dziwię się, że nikt tu nic nie napisał. Jestem tu co prawda gościem ale jako ze nikt się nie pokusił o pare słów to dodam pare od siebie do wątku chociaż na forum obok( CITROEN) jest pare takich tematów.
Przede wszystkim nie wież w cuda na kiju typu zamontuj magnetyzer to zmniejszysz spalanie i zwiększysz moc - taka sama bajka jak Chip Tuning. Jak ktoś sie decyduje na taki krok to albo ma kasę albo nie do końca jest świadomy tego co robi. Na samą logikę, czy proszek ( tu mnie pewnie wykropkują ale niech pójdzie) VIZIR usuwa wszystkie plamy w 40 stopniach??? Kto prał ten wie
Z chipowaniem silnika jest tak:
1. Zwiększa moc ale i spalanie( średnio od 1 do nawet 3 litrów na 100 km)
2. W zależności od stopnia "zwiększenia " mocy spada trwałość silnika i jego bezawaryjność
3.Zmniejsza sie trwałość elementów współpracujących z silnikiem takich jak skrzynia biegów, układ przeniesienia napędu, zawieszenie
Skąd wiem- ze szkoły, praktyki, relacji z klientami którzy poddali swoje samochody tej operacji i wielu nie było specjalnie zadowolonych po pewnym czasie. Oczywiście efekt jest, ale czy warto?
Autora wątku pozostawiam z tym pytaniem
Pozdrawiam HERMES. _________________ Prosze pytać na pw.
no nie do końca się zgodzę bo wzrost o kilka koni nie obciąży zbytnio układu napędowego. Producenci oprogramowania sterowników kierują się innymi kryteriami . Może i spaść zużycie i auto może chodzić lepiej zależy jaka mapę się ustawi.
Witam. Miałem Berlingo z 2.0 Hdi 90KM. z chipem. Moc 105KM. Było odczuwalnie więcej mocy powyżej 3tyś. obtotów, ale przy wciśnięciu gazu do podłogi przy niskich obrotach z tyłu była czarna chmura i brakło chłodnicy w Alpach. Auto dopakowane na letnie wakacje szło bez problemu w Alpach 150km/h pod góre ale chłodnica nie dała rady. Bez chiptuningu pewnie na szczytach byłoby 130km/h a nie 150km/h i temperatura byłaby OK. Wyleczyłem się.
Silnik co prawda 1.6 e-hdi w cytrynie c5 z 2012roku. Miałem chip że 115 na prawie 150km naprzeciwko oryginalnej mocy rakieta ale... No właśnie ale przeładowywało turbo i w trakcie długiego przyspieszania wyłaczało turbinę trzeba było gasić silnik i odpalić jeszcze raz. Spalanie??? Uważam że podobne jak przed chipem. U mnie wywalili FAP i podnieśli moc bo podobno FAP by blokował więc teoretycznie już powinno spalanie spaść bo spaliny miały lżej. Co Ci powiem pucha była pusta bez filtra więc rezonowała w aucie było głośniej. Potem jeździłem jeszcze kilka razy i zdejmowali moc bo podobno za duży program był zrobiony i tak naprawdę nie doszli do końca co i jak dlaczego przeładowywal turbo.Drugi raz bym tego nie robił.
Co do tego spalania to nie może być niższe moc bierze się ze spalonego paliwa żeby było więcej musi spalić więcej. Oczywiście jak będziesz z tej mocy korzystał rzadko to i spalanie Ci znacząco nie wzrośnie poza tym tak jak kolega pisał sprzęglo skrzynia przeguby wszystko dostaje po jajach bardziej bo działają większe siły.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.