To dość częsta przyczyna, że nie działa tylny spryskiwacz. Zbiorniczek znajduje się pod prawym przednim nadkolem a pompka spryskiwaczy kosztuje w serwisie około 20-30 zł.
I ja się dołączę do tego tematu bo problem jest podobny a nie chcę zakładać nowego wątku.
Auto - Peugeot 307 kombi. Jak chcę spryskać tylną szybę przekręcając manetkę to uruchamia się tylna wycieraczka a spryskiwacz spryskuje szybę przednią Spryskiwacz przedniej szyby działa normalnie przez przyciągnięcie do siebie manetki. Ma ktoś może jakiś pomysł co to się namotało _________________ Peugeot 307 Kombi 1,6 benzyna 2002 r.
Pompka spryskiwacza padła. U mnie było tak samo a po jakimś czasie działał tylko przód.
Nie bardzo rozumiem. To na tylny spryskiwacz jest oddzielna pompka? Przód działa. Jak chcę spryskać tył to pryska na przód. Proszę o odpowiedź czy to na pewno pompka?
Pozdrawiam. _________________ Peugeot 307 Kombi 1,6 benzyna 2002 r.
Na 100% padła pompka. Trochęto dziwne ale ja już to osobiście przerabiałem. Pompka jest jedna ale działa na takiej zasadzie że jak chcesz spryskać przód to wirniczek w pompce kręci się w jedną stronę a jak włączasz tył to w drugą. W silniczku jest dioda kierunkowa która powoduje odpowiedni kierunek obrotów silniczka i jak jest uszkodzona to sam silniczek działa jak mu się chce lub odwrotnie. Nie masz się nad czym zastanawiać tylko wymienić pompkę i spokój z głowy. Właśnie u mnie zaczyna się dziać to samo też muszę pojechać do serwisu i wymienić.
Przerabiałem ten temat przed kilkoma dniami.Jestem pewien że przyczyną tych kłopotów jest niesprawna pompka spryskiwacza.Zaczyna się od spadku wydajności spryskiwania szyb (najpierw przedniej póżniej tylnej-lub odwrotnie) a kończy całkowitym brakiem skuteczności spryskiwaczy , mimo że słychać pracującą pompkę.Wina tego stanu rzeczy leży w zabrudzeniu i w efekcie unieruchomieniu tłoczka znajdującego się w pompce.Można spróbować po jej demontażu rozebrać ją, mimo że teoretycznie jest nierozbieralna, i oczyścić z szlamu i nieczystości i ponownie zamontować. Można też kupić oryginał w cenie około 50 PLN, lub zamiennik za 34 PLN w sklepach z częściami do samochodów francuskich. Ja wybralem tą drugą opcję i po wymianie starej na nowy zamiennik spryskiwacze hulają jak się patrzy. Zabrudzoną pompkę rozebrałem, przeczyściłem i mam jak znalazł na wszelki wypadek. Wymiana zajęła mi około 1 godz. Jest prosta - należy podnieść samochód , zdjąć prawe przednie koło, zdemantować nakole lub przynajmniej jego przednią część i rozpiąć widoczne złącze kostki elektrycznej z pompki, która jest w dolnej części zbiornika plynu spryskiwaczy. Podstawiając odpowiednie naczynie pod zbiornik ,wyciągnąć
pompkę osadzoną w zbiorniku na "wcisk".Odłączyć dwie rurki odprowadzające plyn.(uważać by przy montażu ich nie zamienić) Z jej krućca osadzonego w zbiorniku zdjąć gumową uszczelko-tulejkę i nałożyć na nową pompkę, po czym zamontować ponownie.Przed założeniem nadkola i koła sprawdzić poprawność funkcjonowania ukladu spryskiwania szyb.Gotowe-powodzenia! _________________ Nikt nie pozna i nie zrozumie wszystkiego co nas otacza!!
To nie pompka pada tylko gumowy zaworek który z czasem się blokuje i spryskiwacz działa tylko w jedną stronę. Odkłada się tam syf od którego się zacina. W zasadzie można to rozebrać i przeczyścić ale jest to operacja nie zawsze skuteczna bo obarczona ryzykiem uszkodzenia pompki. Warto ją zatem wymienić. Dla mnie oryginał był za drogi kupiłem nową od jakiegoś opla, chyba astry, także pasuje.
Do -"rpal".
Kolego czytaj ze zrozumieniem wypowiedzi innych , a dopiero po tym bierz się za pisanie ! Czy z uwagą przeczytałeś poprzedni tekst ? _________________ Nikt nie pozna i nie zrozumie wszystkiego co nas otacza!!
Owszem przeczytałem. To było uzupełnienie tego co napisał przedmówca bo chcąc naprawić pompkę dobrze jest mieć nową i być przygotowanym na jej wymianę a nie tylko naprawę bo nie zawsze skończy się ona sukcesem a kwota 30-40 PLN nie jest aż tak istotną w ogólnej eksploatacji aby warto było na tym oszczędzać. Pompka potrafi wytrzymać coś koło 5-6 lat chyba że mróz i zamrożona woda wcześniej ją wykończy. Swoją drogą 9 dni na tak ostrą ripostę mówi wiele o refleksie
nie wiem czy mam ten sam problem, który rozwiąże wymiana pompki ale mam nadzieje, ze tak. mianowicie tylny spryskiwacz podaje bez problemu płyn, a z przodu słychac jak pracuje tylko silniczek. _________________ Pozdrawiam
Spróbuj odłączyć wężyk od przednich spryskiwaczy i wtedy sprawdź. Jak będzie leciało to zapchane spryskiwacze jak nie to pompka do wymiany. _________________ Regulamin forum dyskusyjnego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.