Mam Puga 106 1.0 95r ( z kodem)Podczas jazdy zgasl silnik a dokladnie spadl z obrotow i zgasl. Zacholowalem go do garazu, przeczyscilem rozrusznik, swiece oczywiscie iskra jest, kreci kolem zamachowym i rozrzadem. Gdy dolalem do swiec paliwo to tylko zrobilo male puff i nic wiecej. z 1tys km wczesniej mial robiona uszczelke pod glowica. Czy mechanicy spiepszyli robote?? jak odebralem samochod chodzil inaczej a pozniej coraz glosniej, stukaly zawory przed awaria na zimnym silniku, stukaly tak jak traktor. Co moze byc przyczyna ze silnik nie odpala??
Zapomnailem dodac. Odbierajac od mechanika gdy robil ta uszczelke to wspominal ze cos mam ze sprezaniem bo mu ciezko palil ale mi caly czas bardzo dobrze palil.
Sprawdz czy pasek rozrzadu jest poprawnie zalozony,moze przeskoczyl.cisnienie na cylindrach mechanik sprawdzal?pozdr _________________ Piwa nie stawiaj,piję tylko czystą...
Nie wiem czy cisnienie sprawdzal ale jak ten pasek rozrzadu mam sprawdzic, jak zobacze ze przeskoczyl? wlasnie slyszalem o tym ze jak stukaja zawory to wlasnie pasek rozrzadu przeskakuje i silnik nie odpala, jak krece to taki dziwny odglos oddaje jak bylby ten silnik pusty i tylko slychac jak kreci rozrusznikiem, nawet silnik sie nie trzesie ale wszystkim kreci.
Ostatnio zmieniony przez machator dnia Sob 02 Sty 2010, 14:56, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra Posiadane auto: 407 3.0 sedan
Piwa: 2/0
Wysłany: Sob 02 Sty 2010, 12:00
Temat postu:
Re: ( Peugeot 106 ) Czy zatarlem silnik?
machator napisał:
Zapomnailem dodac. Odbierajac od mechanika gdy robil ta uszczelke to wspominal ze cos mam ze sprezaniem bo mu ciezko palil ale mi caly czas bardzo dobrze palil.
Witaj!
Analizując Twój opis można dojść do wniosku, że przed wymianą uszczelki (zdarza się) silnik pracował bez zarzutu. Przy wymianie uszczelki a to przecież zdjęcie głowicy (i demontaż rozrządu) można się przekonać w jakim stanie są tuleje - duże progi a więc jak wyelsploatowany silnik. Powrotny, dobry montaż i silniczek bez problemu powinien odpalać i gdy machanik dopiero po robocie mówi, że coś nie jest tak to do kitu z takim mechanikiem. Zmień warsztat ale na dobry i nie będziesz narzekał.
Pozdrawiam aldar
P.S.
Wg mnie źle ustawiony rozrząd. Czy przy okażji wymieniłeś rozrząd?
nie wymienialem rozrzadu bo moge na nim jeszcze 30tys przejechac, duzo osob mowi mi o tym rozrzadzie ale czy podczas jazdy moze przeskoczyc?? myslalem ze przy dluzszym kreceniu\ odpalaniu
gdy machanik dopiero po robocie mówi, że coś nie jest tak to do kitu z takim mechanikiem. Zmień warsztat ale na dobry i nie będziesz narzekał.
Pozdrawiam aldar
P.S.
Wg mnie źle ustawiony rozrząd. Czy przy okażji wymieniłeś rozrząd?
Zaoszczedzilem 200zl na wymianie uszczelki poniewaz szukalem jak najtaniej, ciekawe ile teraz strace jak zawory sie pourywaly lub znow trzeba bedzie wymienic uszczelke U nas w miescie roznice cen sa ogromne zaplacilem 370zl a w lepszym warsztacie chcieli 600zl. W pon holuje go do warsztatu i napisze co bylo. Pozdro Mach~~ i dzieki za pomoc.
Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra Posiadane auto: 407 3.0 sedan
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 03 Sty 2010, 01:01
Temat postu:
Re: ( Peugeot 106 ) Czy zatarlem silnik?
Witaj!
Widzę, że jesteś z Świebodzina niedaleko Zielonej Góry a tutaj znam mechanika, który być może by Tobie pomógł za rozsądne pieniądze tylko to 50 km
Wszystcy ktorzy pisali o razrzadzie mieli racje poniewaz mechanik ktory robil mi uszczelke pod glowica nie dokrecil klina na kole rozrzadu i po pewnym czasie pasek przeskoczyl, nie bylo sprezania silnika z tego powodu ze zawory sie nie domykaly poniewaz walily o tloki i sie przekrzywily. Nowa glowica kosztowala mnie 300 zl na szrocie i razem z robocizna wyszlo 950zl hmm.... nie oplaca sie oszczedzac i szukac jak najtaniej pozrdo i wielkie dzieki za pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 106 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.