Dołączył: 12 Sty 2014 Posty: 34 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bolesławiec / dolnośląskie Posiadane auto: Peugeot 407, Sedan, 1.6 HDi FAP 109KM, 2006r. od stycznia 2014 r.
Piwa: 7/3
Wysłany: Nie 08 Lis 2015, 22:20
Temat postu:
Re: płyn do fap
Czaruś napisał:
...wg. znawców powinno go wystarczyć na około 180000 km. jest on dozowany do filtra przy każdym otwarciu korka wlewu paliwa dlatego warto tankować do pełna i wyjeżdżać paliwo prawie do końca
Powiem tylko tyle, że dzisiaj na liczniku wyskoczył mi przebieg równo 178500 i w tym momencie pojawił się komunikat
"Particle filter additive level". Zastanawiającym dla mnie jest to 180 tyś. Coś w tym jest.
Wyczytałem, że są dwa rodzaje płynu Eloys:
- Eloys DPX 42
- Eloys 176.
Ponadto znalazłem też informację, że Eloys DPX 42 jet przeznaczony dla pojazdów wyprodukowanych przed 11/2002 (do nr DAM 9491) oraz, że szybkozłącza zbiornika dodatku oraz korki pojemników Eloys DPX 42 są białe.
Podczas gdy Eloys 176 jest przeznaczony dla pojazdów produkowanych od listopada 2002 (nr DAM od 9492) oraz, że szybkozłącza zbiornika dodatku oraz korki pojemników Eloys 176 są koloru zielonego.
Jednakże zanim dokonam zakupu tego jak dla mnie drogiego środka chciałbym się upewnić co do doboru właściwego płynu.
Czy do mojego Peugeota 407, którego data pierwszej rejestracji to 16.04.2006 należy wlać Eloys 176?
Dołączył: 12 Sty 2014 Posty: 34 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bolesławiec / dolnośląskie Posiadane auto: Peugeot 407, Sedan, 1.6 HDi FAP 109KM, 2006r. od stycznia 2014 r.
Piwa: 7/3
Wysłany: Pon 16 Lis 2015, 22:11
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) poziom płynu filtra FAP
Byłem dzisiaj w ASO. Stwierdzili, że Eloys mam full, a poziom płynu w kompie był resetowany i nie ma potrzeby go uzupełniać.
Auto mam od stycznia 2014, więc może Francuz przede mną uzupełnił płyn. Jednakże błąd jest dalej (Particle filter additive level" + obrazek filtra) i nie wiem co może byś jego powodem.
Zasugerowali mi przyjazd na diagnostykę w innym terminie.
Na moje pytanie co może być powodem zaistniałej sytuacji usłyszałem, że np. pompka, BSI, i coś jeszcze ale już nie pamiętam.
Jakie jest Wasze zdanie?
mam oddzielny kalkulator dodatku, dolałem na full płynu eolys, w kalkulatorze zresetowałem ilość dodatku pobranego ze zbiornika oraz wtryśniętego do fap i teraz mam wszystko 0
w kalkulatorze silnika ilość dodatku w zbiorniku pokazuje ciągle 0 !!! dlaczego ?
masa doadtku w fap także zawsze jest 0
tankowałem auto już w sumie z 80L a ilość dadatku pobranego ze zbiornika ciągle jest 0
robiłem test pompy dodatku i działa prawidłowo
zrobiłem w sumie ok 1000km na trasie i fap się zapełnia pomimo b.spokojnej jazdy i pomimo, że temperatura przed fap oscylowała w granicach 400st.C co więcej komputer uruchomił przy 60% oczyszczanie fap i robił to b.długo bo przez ok 50km i na koniec w temperaturze ok 650-700st.C
więc wygląda mi na to, że komputer wcale nie dodaje płynu do paliwa pomimo, iż wszystko jest sprawne
czy może gdzieś trzeba ustawić dozowanie tego dodatku w stosunku do paliwa?
mam oddzielny kalkulator dodatku, dolałem na full płynu eolys, w kalkulatorze zresetowałem ilość dodatku pobranego ze zbiornika oraz wtryśniętego do fap i teraz mam wszystko 0
w kalkulatorze silnika ilość dodatku w zbiorniku pokazuje ciągle 0 !!! dlaczego ?
masa doadtku w fap także zawsze jest 0
tankowałem auto już w sumie z 80L a ilość dadatku pobranego ze zbiornika ciągle jest 0
robiłem test pompy dodatku i działa prawidłowo
zrobiłem w sumie ok 1000km na trasie i fap się zapełnia pomimo b.spokojnej jazdy i pomimo, że temperatura przed fap oscylowała w granicach 400st.C co więcej komputer uruchomił przy 60% oczyszczanie fap i robił to b.długo bo przez ok 50km i na koniec w temperaturze ok 650-700st.C
więc wygląda mi na to, że komputer wcale nie dodaje płynu do paliwa pomimo, iż wszystko jest sprawne
czy może gdzieś trzeba ustawić dozowanie tego dodatku w stosunku do paliwa?
Witam. Musisz wpisać ile dodatku wlałeś, ile jest teraz w zbiorniczku.
Na tej podstawie i na ilości, cykli wtrysku pompki dodatku, komputer określa ilość zużytego dodatku.
W tej chwili kalkulator dodatku widzi pusty zbiorniczek.
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem związanym z brakiem wykrycia przez komputer korka wlewu paliwa. Korek mam używany, aczkolwiek od tego modelu. Serwisant w salonie citroena stwierdził, że nawet gdybym tego korka nie miał fizycznie, to nie ma to wpływu na ilość dozowanego płynu do paliwa podczas tankowania. Auto wg niego wie poprzez pływak w zbiorniku, że auto zostało zatankowane i dozuje odpowiednią ilość tego płynu. W komputerze wyskakuje tylko ten jedne błąd, który nie jest związany z dozowaniem wg diagnosty. Gdyby np pompka była zepsuta od podawania tego płynu, czy wąż byłby przytkany to komputer powinien to wykryć.
Drugą sprawą jest to że jakieś pół roku temu wyskoczył mi błąd mówiący o małej ilości płynu do PDF-a. Podjechałem do swojego mechanika, z kupionym zapasem płynu, po rozkręceniu obudowy, okazało się, że płynu było na oko jakieś 3/4 zbiorniczka (o pojemności chyba 3,2l) Płynu nie dolaliśmy bo po pierwsze było go dużo, a pod drugie mechanik nie mógł wpompować go do tego worka...
Po ok dwóch tygodnia, sam rozkręciłem obudowę wyciągnąłem worek i zważyłem go na wadze kuchennej
07 listopada - licznik 182334 km - waga worka 2,424kg
17 kwiecień - licznik 186506 km - waga worka 2,205 kg
przejechane - 4172 km - zużyto 219g płynu / zatankowałem przez ten czas 391 l paliwa (8 tankowań do pełna)
Dodam tylko że mechanik wbił ręcznie ilość płynu w komputerze na maximum, i zanim do niego podjadę by podłączyć auto pod komputer by sprawdzić stan płynu w komputerze to chciałbym otrzymać jakieś rady od Was
Stan filtra PDF komputer pokazywał na 40% "zapchany"
Moje pytania do ów problemów są następujące
1. Czy zużycie 219g płynu na ilość przejechanych km/ ilość zatankowanego paliwa jest normalna/ za mała/ za duża?
2. Dlaczego komputer pokazywał minimalną ilość płynu w zbiorniczku (pokazywał on ok 0,7l), a w rzeczywistości było go 2.424kg
3. Dlaczego nie udało się wtłoczyć tego płynu do zbiorniczka, czy to wina
4. Czy diagnosta z salonu citroena faktycznie miał rację mówiąc ze błąd korka nie ma wpływu na ilość dozowanego płynu do paliwa
Dołączył: 26 Lis 2018 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: 407SW 1.6HDI FAP
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 28 Mar 2019, 19:37
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) poziom płynu filtra FAP
Odkopuję temat. W jaki sposób sprawdzić, czy Eolys został dodany do paliwa. Czujnik obecności korka ok, płyn Eolys jest, podczas testu pompki, słychać ją
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.