witam . mam 2.0 hdi 136KM i problem jest taki że nie chce mi palić po nocy(łapie ale złapać nie może). jak już wkońcu odpali i po min go zgasze i powiedzmy za 6h przyjde zapali od szczała przy nawet całodziennej -15 stopniowej temperaturze - problem jest zawsze po przestaniu jakichś 12 h zawsze po nocy. o co tu może chodzić??
Dodam jeszcze że wymieniłem już wszystko, założyłem zawór zwrotny na dolot paliwa tak więc ciśnienie paliwa trzyma napewno, wymieniłem świece, nowy akumulator mocny i dobrej firmy, sprawdziłem przekaźnik świec-wychodzi z niego prąd i napewno grzeje świece, czyściłem wtryski przez dolewanie stp do paliwa dodam jeszcze ze tankuje tylko na jednej stacji i zawsze v-povera, po podłączeniu do planeta nie ma żadnych błędów, wtryski wmiare dobrze dają i nie są rozjechane, przy rozruchu na zimnym wszystkie parametry pokazywało dobrze łącznie z czujnikami ciśnienia i temperatury, wymieniłem rozrząd wszystko idealnie i pasuje na znaki, wymieniłem filtr paliwa na dobrej renomowanej marki(nie filtrona) i dalej nic PROSZĘ !!!!! O JAKĄKOLWIEK RADĘ I POMOC CO BY TEMU MOJEMU AUTKU BYŁO bo już ręce rozkładam
Dodam jeszcze ze nurtuje mnie sprawa REGULACJI ZAWORÓW, tu nic nie patrzyłem ale wiem że jak zawory podstawione to brakuje mu troche mocy i ciężko pali a u mnie własnie tak jest. Tak więc czy regulował ktoś zawory, czy to wogule jest możliwe przy tym silniku czy tam jest regulacja na płytki czy hydrauliczne bo nigdzie nie mogę na ten temat nic znaleść
Dziękuje ,pozdrawiam i czekam na jakieś mądre rady
z tego co wiem to zawory hudrauliczne wiec nie masz co tam szukac:)
sprawdz kompresje slyszalem wiele na ten temat a to ze wtryski nie dokrecone a to ze swieczki tez niedokrecone uciekalo:)
jak pod chmurka trzymany to zawsze kiepsko pali...moj rowniez!!!!ale zawsze za pierwszym razem po jakis 3-5s krecenia przy -19 dla mnie to tez nienormalne wczesniej mialem benzyne 405 mi16...ale mowia ze diesel tak ma:)
no niestety diesla cięzej jest zapalić, jesli sprawa tak wyglada tylko przy duzych mrozach to moze spróbuj podgrzać go na świecach nie raz ale 2-3 razy z kilkudziesięciosekundowymi przerwami. czsem moze być tak ze silnik ma jakis malutki defekt i bedzie sie tak zachowywał
świeczki nowe więc dokręcone, wtryski raczej też ale popatrze jeszcze, co do grzania na 2-3 razy nic nie daje , wpiołem się w kostkę i swiece podpiołem nawet na ostro pod aku z przełącznikiem i dalej nie chce palić i co gorsza nie chodzi tu o mrozy jakieś 20stopniowe, autko nie chce mi juz palić od 3 stopni na plusie- chełtam chełtam chełtam i nic dopiero po 30s nawet minucie łaskawie zapali.
Słyszalem ze musi być dobry rozrusznik - też sprawdzałem, mam 6+, aku nowiusienki centra 74ah. Robiłem tez telekodowanie na naszą strefe bo auto było kupione we włoszech a tam troche cieplej i dalej nic!!!
A co do ciśnienia w garczkach to nie mam narazie testera by to zmierzyć nawet nie wiem ile powinno to być tych barów ...ale chyba ok 30 to napewno, ale przy wymianie rozrządu jak kręciłem kołem by sprawdzić czy wszystko jest ok, to kompresje miał [cenzura]ą- ciężko było obrucić z garczka na garczek
nie przeskoczył ci czasm pasek rozrządu?? i czy te problemy pojawiły sie nagle?? moze wtryski albo pompa pada??
moze nie dawać już odpowiedniego ciśnienia
czytałem tez kiedyś o jakimś sposobie czyszczenia całego układu, tania i dobra sprawa dla silników z przebiegiem juz nieco ponad 100 tys i wiecej. wpinają sie w obwód paliwowy i odpalają go na kilkanaście minut na mieszance oleju nappędowego i jakiegoś roztworu który jest tajemnica. chodzac tak silnik czyści przewody wtryski pompe i nieraz działa tak samo jak po regeneracji. koszt to cos koło 100-200 zł (coś tak pamiętam) zamiast 1500 zł i więcej za regeneracje.
pasek dopiero co wymieniony a i na starym działo sie tak samo, wtryski według planeta stoja dobrze i równo, czyściłem je jeszcze 2-3 razy czyścicielem wtrysków 'stp', cisnienie raczej jest bo paliwko napewno nie schodzi nawet po tygodniu postoju( dla pewności założyłem na węza zawór zwrotny) a i ciosa też ma z od czasu do czasu małymi przerwami ale to chyba już wina elektrozaworu turbiny, a problemy pojawiły sie wtedy jak tylko spadła temp. do 0 stopni
to cięzka sprawa. ale ja bym wyjął wtryski i na stole sprawdził. tak samo ciesnienie pompy i dawkowanie. nastepnie cisnienie na cylindrach. mozliwe ze zawory sie już wyjechały i cienienia nie trzyma??
jeszcze jedna ,yśl mi wpadła. uszczelka pod głowica. moze dostaje sie na tłoki płyn?? jak bedzie zalany napewno straci własciwości objętościowe no i nie wytworzy należytej mieszanki gdyż zawsze bedzie tam płyn. dopiero jak przedmucha i wypluje płym odpala. nie ubywa płynu??
z olejem wszystko ok?? nie robi się mleko?? nie wypluwa płynu?? jak sie bedzie dostawała kompresja do układu chłodzenia to bedą bombelki moze sie zapowietrzać układ i słabiej grzać muszisz poszukać
tak właśnie sobie myśle, musze spawdzić ciśnienie w garczkach, myślałem o tych zaworach ale skoro chydrauliczne to nie ma co szukać... Dziwi mnie tylko to że o 8 rano ciężko pali ale odpali po jakims czasie pochodzi dosłownie minute, gasze i po 15 powiedzmy pale go jesze raz to pali od szczala, natomaiast już po nocy temat sie powtarza, mimo że temperatura jest ciągle ta sama
Ręce opadają i chyba byle do wiosny a później do żyda....
więc nie ma znaczenia chyba pora a czas jaki stoi
wiec moze jednak ta uszczelka??
nie ma przedmuchów?? spadku mocy?? nie bierze oleju?? zaobserwuj płyn w układzie chłodzenia. jakaś przyczyna musi być. a jak się już ją znajdzie to może nie warto bedzie go sprzedawać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.