Od niedawna zauwazylem w moim Peugeocie dziwna przypadlosc: gdy temperatura silnika zbliza sie do 90stC zaczyna cos w rejonie silnika piszczec (pisk raczej o niskim tonie, ktory przypomina buczenie, tarcie - trudno opisac). Gdy temperatura zbliza sie do tych 90st to dzwiek ten jest przerywany lecz w miare powtarzalny. Gdy temperatura przekroczy 90st dzwiek ten staje sie jednostajny tzn nie ma juz miarowych przerw tylko wystepuje ciagle ze stala amplituda.
Gdy temperatura silnika jest nizsza tzn do 85st to dzwiek ten w ogole nie wystepuje.
Dzwiek ten pojawia sie tylko na wolnych obrotach tj 800obr/min. Gdy podwyzszymy obroty wciskajac pedal gazu do 830-850obr/min to dzwiek automatycznie znika i nie ma go rowniez przy wyzszych obrotach. Puszczamy gaz - obroty spadaja do 800 i znowu ten dzwiek wystepuje.
Rejon wystepowania dzwieku - i tu jest klopot bo niesie po calym silniku: jezeli nasluchujemy z kanalu to wydaje sie jakby okolice turbosprezarki/EGR lub tez skrzynia biegow. Sluchajac od gory wydaje sie jakby okolice filtra paliwa badz pokrywy rozrzadu.
Nie jest to kwestia lozyska oporowego bo po wcisnieciu sprzegla nic sie nie zmienia. Nie jest to kwestia skrzyni bo po wlaczeniu biegu dzwiek dalej wystepuje. Nie jest to kwestia wspomagania ukl. kierowniczego. Raczej przyczyna nie bedzie takze pasek wielorowkowy razem ze wszystkimi elementami z nim wspolpracujacymi.
Samochod ma przejechane 165kkm - na 1000% - bo kupiony z zakladu w ktorym pracuje ojciec. Samochodem jezdzil pewien kierownik, ktory dojezdzal raz na tydzien z polnocy Polski na poludnie i z powrotem. Samochod serwisowany, ksiazka z wpisami. Przy 100kkm byl wymieniany rozrzad z racji cieknacej pompy wody.
Dzwiek uslyszalem ostatnio - przypadkowo wylaczajac radio.Wczesniej tego nie slyszalem, tazke trudno powiedziec czy tak bylo od dawna czy pojawialo sie to teraz.
Powstawaniu tego dzwieku rowniez sprzyja dluzsza praca na biegu jalowym silnika.
Ogolnie silnik w bardzo dobrej kondycji, nie pali oleju, osiagi bardzo dobre, nie dymi, w najwieksze mrozy (-20stC) zapalal bez problemu.
Moze ktos sie z takim przypadkiem spotkal ?
Z gory bardzo dziekuje za wszelka pomoc
Pozdrawiam
Robert
jeśli chcesz namierzyć dźwięk to polecam domowej roboty stetoskop wykonany z najzwyklejszego węzyka do benzyny, metrowy węzyk, jeden koniec do ucha a drugim końcem obsłuchujemy silnik.
a co do djagnostyki to po tej temperaturze tez bym stawiał na pompe wody _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
Dzieki za odpowiedzi - czyli narazie 2:0 na pompe wody ...
Dzisiaj kombinowalem jeszcze z paskiem wielorowkowym. Po sciagnieciu paska przy tej temperaturze 90stC i powyzej dzwiek jest jakby cichszy - na moje oko co najmniej o polowe.Dziwiek ten staja sie rowniez cichszy jezeli na pracujacym silniku odciagamy napinacz paska wielorowkowego -czyli luzujemy pasek.
Rolka prowadzaca tego paska troche szumi, ale mimo wszystko po sciagniaciu paska dzwiek nadal jest.
Kolo pasowe jest OK. Jest to juz ta nowsza wersja (piasta kola jest wybrana w srodku). Jedynie czego mozna sie czepic to ta rolka prowadzaca paska wielorowkowego.
Troche dziwnie wyglada jeszcze pasek rozrzadu ... Odkrecilem jedna srubke od oslony i odciagnelem ja na bok. Pasek wyglada w miare zdrowo, tylko nie jest idealnie gladki na powierzchni czolowej. Na wrebach paska sa slady jakby kola zebate odbily swoj slad, ktory wyszedl na druga strone Poza tym sa lekkie, miejscowe i regularnie powtarzajace sie przeszlifowania paska.
Moze jutro uda mi sie zrobic zdjecie to pokaze w czym rzecz.
Cos mi sie widzi ze czeka mnie kompletna wymiana rozrzadu ...
Ostatnio rozrzad byl wymianiany na 102000km z racji cieknacej pompy wody, a pozniej w innym serwisie ponoc wymianiali rozrzad na 120000km - tutaj prawdopodobnie zostala naciagnieta firma na sztuczne koszty Teraz samochod ma przejechane 164000km. Mniejsza o to ...
Wkurzylem sie i mam juz dosyc zabawy w zgadywanki. Kupilem kompletny zestaw rozrzadu wraz z pompa wody, oraz kompletny zestaw paska osprzetu. W najblizsza sobote prawdopodobnie bede mial czas i biore sie za wymiane. Przy okazji wymienie olej + filtry - bo zbliza sie termin.
Jak cos znajde to napisze.
no to zanim założysz pośrednią rolkę przyjżyj się czy jest ona z plastiku czy z metalu. Moim zdaniem te plastikowe są do d... bo są osadzone na łożysku o zdecydowanie mniejszej średnicy zewnętrznej niż te metalowe i przez to szybciej się zużywają. Inna sprawa że kiedyś rozwaliło mi się to łożysko (całkowicie metalowe) po przebiegu niecałych 20 tys km. Więc czym predzej to zmień bo masz już ponad 100 tys.
Po zdemontowaniu wszystkiego oklazalo sie ze faktycznie kompletny rozrzad byl juz wymieniany - prawdopodobnie na 102.000km. Rozrzad wygladal bardzo dobrze, tylko troche rolka posrednia szumiala. Pompa wody OK.
No ale wymienilem wszystko bo kupilem nowe graty, razem z kompletem paska osprzetu.
Napisze tak - prawdopodobnie ten dzwiek byl spowodowany przez delikatnie zbyt mocno napiety pasek rozrzadu, ktory w miare nagrzewania robi sie coraz ciasniejszy.
Skad taki wniosek ? Nie mam przyrzadu do sprawdzania naciagu paska i ustawialem to na czuja: poczatkowo pasek naciagnelem zbyt mocno i po uruchomieniu silnika przy 70stC wydobywal sie podobny dzwiek na wolnych obrotach, a przy podwyzszonych troche wyl. Pozniej popuscilem napinacz i wszystko ucichlo. Nie ma zadnego wycia itd. Pelna kultura pracy silnika.
Pojezdze troche i zobaczymy. Jak sie bedzie cos jeszcze dzialo w tym temacie to napisze.
Dzieki za wsparcie. Pozdrawiam.
słyszałem opinie od mechanika ze pasek jak jest za mocno naciagniety to z czasem dojdzie do siebie ale nie mozna naciagac juz lekko zużytego paska _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.