Piszę tylko tak informacyjnie dla nieświadomych użytkowników, otóż:
Ostatnio zepsuł mi się termostat. Moje auto to Peugeot 806, 2.0i 8V, ale temat warty uwagi w każdym aucie. Furacza swojego ściągnąłem prawie rok temu. Był serwisowany w ASO w Niemczech i ostatnia wymiana termostatu miała miejsce w 2007 roku. Wszystko działało jak należy do pewnego momentu; dnia pewnego podskoczyła mi temperatura trochę ponad 100 stopni i nim zdążyłem zareagować, było po wszystkim. Uszczelka głowicy nadawała się tylko do wymiany. Poczytałem trochę literatury w kierunku termostatów i krótko mówiąc, najlepiej termostat nawet jeżeli działa, wymieniać co 2 lata ( tyle samo co okres wymiany płynu chłodniczego również zalecany przez producentów, traci swoje właściwości krzepnięcia). Kulam się różnymi autami już 17 lat i nigdy nic takiego mi się nie przytrafiło, aż do teraz. Tak więc od dziś jestem mądrzejszy o tę lekcję. Zegarek tyka i już za 2 lata wymienię sobie termostat na nowy. 30 zł - nie majątek, a gdybym je wcześniej wydał, nie popłynąłbym na 300zł (tyle zapłaciłem za części+robocizna). Żeby nie było tak smutno to przy okazji wymieniłem sobie kompletny rozrząd na nowy (bagatela 650zł. części+robocizna) i mam prawie nowe auto. Jeszcze tylko na wiosnę nowe wahacze założę, bo sworznie nie dały rady na naszych drogach i powinienem być znowu zadowolony z mojego PUGA.
Pozdrawiam. _________________ Im więcej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta...
Chyba się niezbyt precyzyjnie wypowiedziałem w tej kwestii... Już dopowiadam co i jak. Auta serwisowane bynajmniej w normalnych krajach Unii przy wymianie płynu chłodniczego na nowy (średnio po 2 latach eksploatacji) mają wymieniane termostaty na nowe, z tego względu że ciecz termorozszerzalna zawarta w termostacie zużywa się (czytaj: traci właściwości termiczne i termostat nie działa prawidłowo otwiera pełny obieg w innym zakresie temperatur niż założona przez producenta, może się nie domykać do końca). Długo by tu pisać na ten temat. Ale nie oto chodzi... Niestety nasi mechanicy w ogóle nie zwracają na ten szczegół uwagi ("po hol... wymieniać jak działa"). I w moim przypadku takie podejście do sprawy naraziło mnie na mały remoncik. A wystarczyło to ustrojstwo wymienić, tymbardziej że jak kupiłem auto to na warsztacie wymieniali wszystkie płyny na nowe.
A cała sprawę opisałem tak informacyjnie by zwrócić uwagę na ten mały szczegół... _________________ Im więcej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta...
Witam,tak szukajac informacji o termostacie trafilem na ten temat i dodam iz zakupilem 806 5m-cy temu sprowadzona z zachodu oczywiscie na wstepie wszystkie plyny,filtry i rozrzad wymienilem dla spokoju swego lecz niedawno zobaczylem ze silnik sie niedogrzewa tzn temp. oscylowala na okolo 40-50stopni jezdzac po miescie,wyjezdzajac w trase 100kilometrowa silnik niemogl sie rozgrzac tzn wskazowka temp.sie nawet nie bujneła co sie wiązało z bardzo duzym spalaniem -gdyz jak wiadomo auto pracowalo na ssaniu co w konsekwencji doprowadzilo do warjowania obrotow silnika a czasem nawet do gasniecia po zdjeciu nogi z gazu,dązacc do sedna sprawy termostat to wydatek okolo 40zł i 30minut pracy(tym bardziej ze zmieniałem rozrzad i wszystkie płyny ) a ile mniej nerw i wyrzoconego paliwa w powietrze.PS zwracajcie uwage na producenta termostatu jest to gdzies opisane na forum. _________________ była VectraB1.6 16V(74KW) Ulysse 2.0Turbo(108KW),Ulysse2.0(89KW)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 806 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.