Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): UK Posiadane auto: peugeot 307 hdi 110kw
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 07 Kwi 2010, 21:23
Temat postu:
Problem Antipollution fault peugeot 307hdi 2.0
Witam serdecznie.Jakis czas temu w czasie jazdy na wyswietlaczu pojawil mi sie komunikat antipollution fault!!Auto stracilo na mocy i osiaga tylko 2,5tys obr.Po zresetowaniu bledu tzn.odlaczeniu klamry na jakis czas komunikat znikl i wszystko bylo ok,do czasu przejechania jakis 100km.Blad wystapil ponownie!!Wyczytalem ze w wielu przypadkach pomogla wymiana filtra paliwa,oraz filtra powietrza.Co moze byc jeszcze przyczyna tego zachowania auta?W warsztacie powiedzieli mi ze to moze byc jakis filter ekologiczny,ktorego naprawa lub wymiana moze wyniesc 1200zlMoze zaryzykowac z filtrem paliwa?pozdrawiam
witam przyczyn może być wiele w moim przypadku 3 razy był ten sam super fajny FAP przypchany filtr cząstek stałych serwis wymusił regeneracje komputerowo najlepiej podjechac do serwisu mają odpowiedni program ja zapłaciłem 140 zl wiec koszt w porównaniu do naprawy znacznie mniejszy
Jeździsz na krótkich trasach, większośc po mieście? Spróbuj najpierw wypalić filtr FAP. Zagrzej silnik i wyjedź na dłuższy odcinek drogi utrzymując prędkość conajmniej 50,60 km/h przez dłuższy odcinek drogi (min. 5 km). Jednak w przypadku mocno zapchanego filtra FAP musisz go mocno przegonić. Dopiero w ostateczności jest czyszczenie http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=34891&forum=17&post_id=356095 lub wymiana FAP (ale to już kosztuje). Poza tym żeby sprawdzić filtr FAP to musi być komputer - program tzw. serwisowy. Jeżeli powiedzieli że to może być...... to pewnie nie był diagnozowany samochód w 100%. W serwisie koszt podpięcia pod komputer to chyba coś około 150 zł. Powodzenia.
Wlasnie ostatnio probowalem przepalic na odcinku az 1500km w trasie i max 130km i nic!!Zaczne od filtra.Obecnie jestem w UK a pewnie koszty takiego zabiegu sa bardzo drogie.Pozdrawiam
witam serdzecznie . Ostatnio wymienilem filtr paliwa oraz filtr powietrza , niestety zadnych popraw nie widac , autko maksymalnie dochodzi do 3 tys. obr. a maks. predkosc to 130 .Moze jednak to plyn lub filtr czásteczek stalych , czy wymiana calego tlumnika pomoze? pozdrawiam
a czy kolega nie czytał że sama wymiana tych elementów nie wystarczy pomimo że wymieniłeś nic się nie zmieni potrzeba podjechać do serwisu podłaczyć się pod komputer ale jak zaznaczam w SERWISIE bo ten serwisowy ma wiekszą bazę danych a te u pierwszego lepszego diagnosty mają bazę danych podstawową co pokaże tylko błedy na czujnikach itp i potrafią skasować te błędy w Twoim przypadku na 90 % jest to wina filtra cząstek stałych i jak mówił mój przedmówca jeśli jeździsz w wiekszości krótkie odcinki,miasto to ten filtr ma prawo sie zapychać jeśli zrobiłeś "przepalankę" w trasie z błędem to i tak musisz podjechać choćby po to by ten błąd wykasowali pozdrawiam i nie żałuj jedź do serwisu kompem auta aż tak Ci nie zepsują
Witaj;
Nie ulega wątpliwości,że wina leży złym funkcjonowaniu filtra cząstek stałych.
Dokładnie zdiagnozować to można serwisie fabrycznym po podłączeniu do komputera.Można samemu zobaczyć jedynie,czy jest płyn EOL w zbiorniku,który znajduje się pod spodem samochodu przed zbiornikiem paliwa.
Zbiornik z tym płynem jest przeżroczysty i widać jego zawartość.
Jeżeli jest płyn,to może być zatkany ten filtr/cząstek stałych/ lub uszkodzony czujnik ciśnienia różnicowego.
Czyszczenie takiego filtra lub wymiana czujnika to koszt około 200zł.
Dzieki wielkie za podpowiedzi.Obecnie znajduje sie na terenie UK i samo sprawdzenie w salonie PEUGEOTA to koszt okolo 400zl sama diagnoza okolo 30min.Wlasnie oddalem peugeota do innego warsztatu,sa podobno dobrzy i 2 osoby pracowaly kiedys w salonie Peugeota.Mam nadzieje ze sobie poradza!!
ten bład nie musi być generowany od zapchanego FAP-a. Ten błąd może powstać także np. od braku kontaktu na którejś z wiązce przewodów. Jeśli samochód nie wszedł w tryb awaryjny to nie FAP. Kompletna śmierć FAP-a to max 90 km//h i ok 1500 obr.
Witam.
Mam problem jak powyżej z tym że na świeżo godzinę temu się mi przytrafiło.
mianowicie sytuacja wyglądała następująco.
Po ruszeniu ze świateł wdusiłem 2bieg, auto automatycznie straciło moc, szarpie choćby na dwie świece paliło i ledwo ledwo zjechałem jakieś 100m na najbliższy parking. Ponownie go odpaliłem dodałem gazu doszło do 2 tys/m więcej nie katowałem silnika bo klekot jak z rozlatującego diesla dało sie słyszeć.
po odpuszczeniu gazu klekotał aż sam z siebie zgasł. wszystkiemu towarzyszył wspomniany w poprzednich postach komunikat.
dodam jeszcze że 30km wcześniej tankowałem do pełna (50l 98pb na orlenie) i od tamtej pory auto w ciągłym ruchu więc silnik rozgrzany.
sam motor to benzynka 1.6 przejechane teoretycznie 150tys 2006r.
Auto mam od 3 miesięcy za tydzień miało iść na warsztat w planie była wymiana wszystkich płynów filtrów rozrząd pompa wody + klocki.
pytanie główne to czy w takim stanie mogę dojechać na chama jakiś kilometr do warsztatu czy raczej linka i hol?
poboczne- na silniku od góry jest czarna listwa. znajomy powiadał kiedyś że ona ulega częstym awariom - może to być przyczyna?
pisaliście o FAP etc. to jest tylko w ON czy w benzyniakach też występuje?
Za wszelkie odpowiedzi będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.