Witam Kupilem pare dni temu peugeota 205 i "troche jest juz dojechany" na poczatek chcialbym sie spytac jaki olej do silnika mu wlac? jest to pojemnosc 1.1 z gazem. Oczekuje na pomoc bo jestem blady w tym temacie:(
cięzko powiedzieć ale najlepiej jabyś wlał dobry olej, pozostaje tylko pytanie czy mineralny czy półsyntetyczny.
dobrze by było jabys wiedział jaki był wcześniej. ważne jest tez czy silnik bierze olej vzy nie. jak nie bierze to śmiało półsyntetyk. jeśli natomiast bierze to warto zdiagnozowac co jest przyczyna, jak uszczelniacze zaworów lub jakiś wyciek to zlikwidowoą custerke i lać półsyntetyk jeśli natomiast silnik ma duży przebieg lub był źle eksploatowany i olej jest spalany z winy pieścieni to juz lipa. remont dużo wychodzi wiec małoopłacalny. w takim wypadku mineralny, tyle ze mineralny najlepiej rozdzielić na dwie grupy lepkości. jeden na lato drugi na zime. _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
HERMES co ty mu doradzasz??
to jest 20 letnie auto, jak wleje taki olej to moze rozszczelnic silnik i wtedy dopiero zrobi sobie wydatek. albo rozwiąze problem ubezpieczeń bo najlepiej bedzie oddać go na złom
pełen syntetyk ma silne właściwości myjace i i moze dokładnie umyć silnik co może nie byc dobre dla niego _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Sob 24 Kwi 2010, 12:14
Temat postu:
Re: ( Peugeot 205 ) Pomoc!!!
Nie wiem skąd się wzieła taka teza, że jak olej będzie mineralny to dla starszego silnika będzie lepiej bo go uszczelni a syntetyczny jest zły bo się zaczną wycieki i sil;nik sie rozleci.
Jeżeli ktoś wie cokolwiek na temat olejów silnikowych i samych silników to z pewnością przyzna mi racje , ze w temperaturze pracy silnika czyli ok 130-180 stopni celcjusza ( bo taka temperature olej osiaga w silniku w czasie normalnej pracy- zalezy od miejsca) to jego płynność jest niemal identyczna tak w przypadku oleju syntetycznego jak i mineralnego.
Wiec jeżeli wycieki są lub sie pojawią to poprostu trzeba wymienić uszczelniacz za 30 zł a nie od razu zmieniać olej na mineralny który ma znacznie gorsze parametry niż syntetyczny.
Polecam lektórę dotyczącą olejów silnikowych- literatury jest w bród.....
Dla silników 1.1 citroena i peugeota śmiało można zalać pełny syntetyk bo takim były zalewane. może być 5W-40 lub półsyntetyk 10W-40 też jest dobry. Firma TOTAL i CASTROL robia moim zdaniem najlepsze oleje. _________________ Prosze pytać na pw.
moje zdanie jest takie, że na oleju nie można oszczędzać.
ale jeśli silnik ma spory przebieg lub było nie dbane o niego to pelen syntetyk może mu zaszkodzić, kto troche poczytał o olejach to wie co jak jest, syntetyk to produkt syntetyczny jak sama nazwa wskazuje, do takiego oleju sa dodawane zwiazki np: myjace, neutralizujące kwaśne środowisko wystepujące w spalinach które przedostaja sie z komory spalania do komory korbowej. natomisat mineralny to wyciąg z ropy naftowej.
półsyntetyk to jak sama nazwa wskazuje mieszanina.
teraz pytanie do znawców.
jaki bedzie olej po przebiegu 10 tys km w silnikach o identycznym zurzyciu i urzytkowaniu biorąc pod uwage fakt że jeden jeździ na mineralnym a drugi na syntetyku??
jeden bedzie prawie jak nowy a drugi czarny.
kolor oleju bierze sie stad że jaki by to nie był silnik zawsze ma przedmuch z komory spalania przez pierścienie. sadza która sie osadza tworzy ten wspaniały piekielny i smolisty kolor. w syntetyku tego tak bardzo nie widać poniewarz ma zwiazki które maja za zadanie neutralizowac ten efekt i myć silnik.
kolejne pytanie:
ile jest elementów gumowych w silniku i ile one kosztuja??
odpowiedź: napewno nie jeden i nie za 30 zł.
twierdzenie:
20 letni silnik jest stary i jesli nawet ma mały przebieg to ma wycieki a to przez to ze gumy parcieja i sie starzeja. powodem tego sa wycieki i jaki olej nie zalejemy to wyleci, od nas tylko zalezy ile za ten olej zapłacimy a zapłacimy napewno więcej jesli bedziemy lali drogi olej syntetyczny który napewno wymyje drobinki brudu które zalegaja i uszczelniaja silik.
producent zaleca oleje syntetyczne poniewarz z fabryki wychodza nowe auta a nie 20 letnie _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
teraz mam naprawde wielki problem zaswiecila mi sie czerwona lampka kolo wskaznika ilosci paliwa. co to moze byc??
A jeszcze teraz mam reke w gipsie i nic nie moge sobie sam zrobic:/ i jeszcze plyn hamulcowy cieknie mi po pedalach:/
niestety rozkładu kontrolek to ja nie znam ale jak czerwona to nie dobrze :/
płyn hamulcowy po pedałach? jak to możliwe?? _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
nastepny problem jest taki ze nie dziala mi pompka do spryskiwaczy kupilem nowa i dalej mi nie dziala a prad przerywa :/ wszystkie bezpieczniki sa dobre wiec co mam zrobic;>?? z gory dziekuje za pomoc
[quote="bronek1990"]nastepny problem jest taki ze nie dziala mi pompka do spryskiwaczy kupilem nowa i dalej mi nie dziala a prad przerywa :/ wszystkie bezpieczniki sa dobre wiec co mam zrobic;>?? z gory dziekuje za pomoc[/quot musisz sprawdzić kable.w moim 205 strasznie śniedzieją końcówki kabli.sprój oczyścićwsówki lub je wymień na nowe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 205 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.