Witam . niedawno kupiłem 306 1.4 - zostałem zmuszony do wymiany całego silnika + skrzyni biegów + rozrusznik gdyż kupiłem go od handlarz który poprostu jest szują i wykorzystał moją niewiedzę . Do czasu wymiany jeździłem na gazie i spalanie wynosiło 15 litrów na 60 km ale nie martwiłem się gdyż myślałem że po wymianie silnika będzie ok . Otóż nie . Odebrałem go przedwczoraj i napełniłem bak idealnie do połowy benzynką 98 , dziś po przejechaniu 55,8 km wskazówka spadła prawie o połowę . Dodam że auto wcale nie ma mocy - udało mi się rozpędzić max do 82 km .
Jestem bliski choroby psychicznej - auto kosztowało mnie 4000 tysiące a teraz wydałem tyle samo na wymiany tego wszystkiego ( a jeszcze belka tylnia jest do wymiany ) . Wie ktoś czemu tak się dzieje ??
Re: ( Peugeot 306 ) Ratunku mój samochód żre 10 litrów na 50 km!!!!
moze sprawdź sonde lambda??
skoro po wymianie silnika nie ma zmian to winne jest cos co zostało ze starego auta. możliwe że nalezało by od nowa przeprogramowac komputer. to że nie ma mocy to normalne skoro dostaje taka dawke paliwa. poprostu go zalewa _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
Re: ( Peugeot 306 ) Ratunku mój samochód żre 10 litrów na 50 km!!!!
Na poniedziałek jestem umówiony na diagnostykę komputerową , myslisz da to jakieś odpowiedzi ??? . Zaczynam rozważać oddanie od servisu peugeota autka ale wiem że to mnie chyba zrujnuje finansowo ( sprzedam chyba nerkę . Co do sondy lambdy to znasz może jej właściwą oporność ?? to może sam bym był w stanie ją sprawdzić
Re: ( Peugeot 306 ) Ratunku mój samochód żre 10 litrów na 50 km!!!!
szczerze mówiąc to mechanik ze mnie taki jak z mysiej d...y wór na mąke
wiem co wiem i tym sie dziele, jestem tez wnikliwy wiec sporo dochodze sam, grzebus ze mnie niesamowity dlatego sporo robie sam (i dobrze na tym puki co wychodze). sporo czytam i słucham różnych historyjek i z nich wyciuągam wnioski a nastepnie analizuje to co mam juz w pamięci. więc parametrów sondy ci nie podam
na sonde lambda wpadłem droga dedukcji.
bo sam pomysl co może byc winne takiego stanu rzeczy??
wymieniłeś silnik a tu nadal nic.
jesli wymieniłeś go w całości ( na zasadzie wypiąc przewódy i podpiąć do drugiego) to wina lezy po tym co zostało, i co moze odpowiadac za prace silnika. jak masz mozliwośc to podmien komputer ( jeśli tak mozna) oby tak było to musi byc to identyczne auto :/
sonda lamba moze wpływac znacząco ale chyba nie az tak :/
popytaj o inne czujniki które sa poza silnikiem (nie sadze aby takie jeszcze były)
wymieniałes też układ dolotowy??
tam tez sa jakies czujniki, przepływomierze. uszczelki i takie tam.
wystarczy że dostanie lewego powietrza i czujnik moze wariować, moze miec przekłamane odczyty o waliuć taka dawke paliwe że bedzie go zalewało. _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3814 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Nie 16 Maj 2010, 18:21
Temat postu:
Re: ( Peugeot 306 ) Ratunku mój samochód żre 10 litrów na 50 km!!!!
Nie ma w tym silniku żadnej filozofii. Zwykły mechanik z laptopem da sobie spokojnie radę.
Masz raptem sondę, czujnik podciśnienia i rozrząd do sprawdzenia. Możer jeszcze staneły wtryski i leja ale powinna to wyłapać sonda. Ale tu ssie pojawia malutki szczegół zwiazany z gazem. Jeżeli wpieli sie w nia gazownicy i sygnał jest nieprawidłowo emulowany przez sterownik LPG i dalej idzie na sterownik silnika to moze nie wyłapac błędu. Ale w pomiarach i parametrach pracy silnika ci to spokojnie wyjdzie nawet jak komputer nie widzi błędu. _________________ Prosze pytać na pw.
Re: ( Peugeot 306 ) Ratunku mój samochód żre 10 litrów na 50 km!!!!
niestety dziś byłem na diagnostyce i lipa - wszystko jest ok za wyjątkiem bardzo powolnego wzrostu temperatury . Mechanik rzekł iż mogą to być czujniki termostatu - ale czy mają one wpływ na rzeczywiste spalanie .....
Re: ( Peugeot 306 ) Ratunku mój samochód żre 10 litrów na 50 km!!!!
może mieć wpływ poniewarz zimny silnik dostaje dodatkową porcje paliwa, ale czy az taka??
wymień termostat i zobacz co sie wtedy bedzie działo _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
Re: ( Peugeot 306 ) Ratunku mój samochód żre 10 litrów na 50 km!!!!
Wiesz co co do tego spalania to trochę się pomyliłem w obliczeniach - dokładne spalanie to 13,1 na 100 km co w sumie i tak jest wynikiem niedopuszczalnym jak na 1.4 . Termostat mówisz .... ok postaram się jakoś na dniach to zrobić ( tak w sumie to z tego auta to niewiele pozostanie starych części chyba blacha tylko a wartość przewyższy wszystkie peugeoty 306 `95 na świecie - już teraz kosztował mnie 8 tysi a widzę że to nie koniec ) . Powiedz mi ile paliwka zjada Twój . Acha jeszcze jedno zajrzałem do zbiornika z płynem chłodzącym i ta woda nie jest zbyt czysta - czy to normanle ( w pracy mówią że tak )
Re: ( Peugeot 306 ) Ratunku mój samochód żre 10 litrów na 50 km!!!!
nie jest to normalne. no chyba ze ten silnik stał dłuzszy czas nie ruszany to płyn może mieć lekko brązowy kolor, ale wtedy należałoby wymienić płyn na nowy i najlepiej wypłukac chłodnice, bo niedługo przestanie tez grzac nagrzewnica.
mój pali bardzo oszczednie. gazu bierze mi 8,3 jak jeżdze tak do 100-110.
benzyny palił mi 6.3 średnio a rekord to 5.3 na 100 ale max prędkość to było 70km/h
wyszło że na zbiorniku zrobiłem prawie 1100km i jeszcze mogłem jechać.
teraz wróćmy do twojego wozu. zanim zmienisz termostat zobacz czy naprawde słabo się nagrzewa czy to może czujnik jest padnięty. normalnie na wolnych obrotach po 5 minutach powinien miec już jakieś 70 stopni. po kolejnych 5 powinien już puścić termostat na chłodnice jeśli natomiast jest padnięty termostat to chłodnica bedzie sie stopniowo nagrzewała razem z silnikiem. odpal go i kontroluj węze do i z chłodnicy. dolny powinien być dosyć długo zimny nawet jak górny bedzie już gorący. dopiero jak góryn bedzie parzył w ręke to dolny powienien być gorący, to oznaka że termostat puścił.
możesz tez wyjąć termostat i włozyć go do jakiejś puszki, zalać wodą włożyć termometr i postawić na kuchence, obserwując termometr zobacz czy termostat sie otwiera _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
Re: ( Peugeot 306 ) Ratunku mój samochód żre 10 litrów na 50 km!!!!
wróciłem z intercars kupiłem termostat ( 53 zl) - pod blokiem okazało się że ten jest inny niż w aucie - teraz się zastanawiam czy wymienili mi napewno silnik od 306 !!! bo wiem że mechanik przekładając silnik mówił mi że trochę dłużej mu zejdzie bo łapy trzmające silnik musi przerobić bo inne mocowanie jest - wczoraj na diagnostyce koleś zapytał mnie czy czasem silnik nie jest od peugota Partnera tylko że nie brałem tego pod uwagę . Co do silnika to fakt że stał dłuższy czas i stąd te brudy - zobaczymy bo zmieniając termostat wymienię wodę .
Re: ( Peugeot 306 ) Ratunku mój samochód żre 10 litrów na 50 km!!!!
jeśli masz wode to polecam zrobic kilka razy tak aby wlać odpalić zagrzać i ponownie wymienić. możliwe że silnik stał bez płynu a to najgorsze. wypłucz dobrze silnik i wtedy najlepiej nalej dobrego płynu. co do silnika to zobacz czy masz coś przerabiane, jak tak to dowiedz sie od czego dokładnie był ten silnik, to sporo ułatwi na przyszłość _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
Re: ( Peugeot 306 ) Ratunku mój samochód żre 10 litrów na 50 km!!!!
wiesz co ?? mógłbyś sporo dorobić z taką wiedzą - jakbyś przez łodz przejeżdzał to daj znać ..... . ok ale poważnie - wymiana na płyn czy na wodę ? - w pracy wszyscy mówią że woda ( wiesz moja wiedza opiera się tylko na tym co tu przeczytam albo co koledzy w pracy mi poradzą )
Re: ( Peugeot 306 ) Ratunku mój samochód żre 10 litrów na 50 km!!!!
kategorycznie zabrania sie lac wody (ale każdy robi co chce) ponieważ z wody wytrąca i osadza sie kamień (zakuknij w czajnik) woda ma tez chyba niższą temperature wrzenia, płyn natomiast ma właściwości konserwujace, po to został wymyslony
wodą to możesz go dobrze wypłukać tak jak pisałem ale ostatecznie płyn.
popytaj handlaży czym sie rużni auto z niemiec od auta z południa włoch lub francji albo chiszpani. w tamtych autach czesto nalezy wymienić chłodnice, nagrzewnice, przewody a wszystko dlatego że maksymalnie korzystają z wysokich temperatur zimą i jak tylko sie da to śmigaja na wodzie, a to zakamienia chłodnice i nagrzewnice i węże parcieja.
p.s. do łodzi mam 500km a w najlepszym wypadku 300 _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
Re: ( Peugeot 306 ) Ratunku mój samochód żre 10 litrów na 50 km!!!!
Wiesz co na razie jestem na etapie ustalania od czego mam włożony silnik więc żadnych napraw z przyczyn oczywistych dokonywać nie mogę -ale mam dwa pytanka - co jeśli to komputer jest uszkodzony ??? czy może on podawać złe odczyty na diagnostyce i lać tyle paliwka ??
Drugie - dziś obserwowałem zachowanie się auta przy różnych temperaturach ; po zrobieniu 15 km temperatura wynosiła 93/95 stopni , otworzyłem maskę i okazało się że wentylator chłodzący nawet nie drgnął . Normalne to ??
A i od wczoraj jeżdzę na gazie ( nie stać mnie już na benzynkę przy tym spalaniu ) i powiem że autko jakby było silniejsze - dziwne doprawdy .
Jeśli ktoś zna sposób w jaki mógłbym zidentyfikować jednostkę napędową to proszę o choćby drobne sugestie - razem może uda się doprowadzić to " śledztwo " do końca .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 306 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.