Wkrotce stane sie posiadaczem 307 kombi, 2006, benzyna 2.0 (143 KM), z niewielkim i pewnym przebiegiem 43000 km. Dlugo sie zastanawialem czy kupic ten samochod, wlasnie ze wzgledu na opinie samochodu awaryjnego. Dodam, ze nie boje sie napraw, sam w duzym stopniu serwisuje i naprawiam swoje samochody, ale opinia o awaryjnosci 307-ki jest tak zla, zwlaszcza modeli z poczatku produkcji (bolaczki wieku dziececego), ze nawet ja sie wystraszylem. Rozmawialem wiele z doswiadczonymi mechanikami, roznymi, tymi wyspecjalizowanymi z samochodach francuskich i tymi "uniwersalnymi". I o dziwo, nie zniechecali mnie do kupna - psuje sie, nie wiecej i nie mniej niz inne w podobnej klasie - mowili, zwlaszcza o modelach po liftingu.
Poczytalem to forum pod wzgledem problemow jakie stwarza 307-ka. Wiadomo, przelacznik zespolony, zacinajace sie otwieranie tylnej klapy, elektronika. To typowe bolaczki 307-ki. Mysle, ze sam poradze sobie z ich naprawa. O problemach diesli, FAP, dwumasa, EGR nie pisze, bo mnie to chwilowo nie interesuje. Ale czego nie rozumiem, to dosc duze narzekania na inne elementy samochodu. I tu kilka pytan.
1. Czesto piszecie o klopotach z zawieszeniem. Przeciez 307 ma klasyczne, latwe i tanie w naprawach zawieszenie. W tylnej belce wlasciwie nie ma sie co psuc, a z przodu wiadomo: sworznie, wymienne koncowki drazkow, silentbloki, ew. lozyska od kolumn MacPherson. Zamiennikow, tanich i dobrych, cala masa. Te same klopoty musza dotyczyc i innych samochodow: VW, Opel, Toyota. W swoim starym Passacie wymieniam je od czasu do czasu i traktuje to jako norme. W "niezniszczalnej" Corolli 98' (okularnica, ok. 150000 km przebiegu, niezbyt tluczona)) tez wymienialem mnostwo elementow zawieszenia + poduszki pod silnik. Dlaczego w 307-ce mialoby byc gorzej? Przeciez producenci tych elementow sa ci sami.
2. Podobne watpliwosci dotycza cieknacych amortyzatorow, chlodnic, alternatorow. Przeciez producenci tych podzespolow sa znani, Sachs, Valeo, Kayba i wyposazaja rozne auta, niekoniecznie Peugoeoty. Dlaczego mialyby sie psuc bardziej/czesciej w 307 niz w innych autach?
3. Dosc duzo sie skarzy na tarcze i klocki. Co za problem wymienic na Lukasa czy ATE. W Passacie wymienialem co ok. 40-50 tys. km.
4. Najbardziej boje sie elektroniki, np. owego "tajemniczego" BSI. Tu czuje sie bezradny. Czy nie ma w sprzedazy jakiegos urzadzonka, ktore mozna by podpiac pod OBD2 (jest takie w 307-ce?), ktore nie kosztowalo by majatku? Chcialbym zobaczyc typ i lokalizacje ew. usterki. Kolega uzywa takiego w Corolli. Kosztowalo niewiele.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.