Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 76 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko Biała Posiadane auto: Citroen 11 CV coupe, silnik poj. 1911cm3, rocznik 1936, kolor czarny
Piwa: 54/2
Wysłany: Sro 22 Wrz 2010, 22:45
Temat postu:
Peugeot 407 trudności w procedurze uzupełniania Eloys
Mam problem z uzupełnieniem dodatku do paliwa w swoim samochodzie. Otóż mam 407 1,6HDI z 2004 roku czyli ten model ma jeszcze oddzielny kalkulator dodatku do paliwa.
Zregenerowałem fizycznie filtr FAP, ustawiłem również komputerem serwisowym "wymianę filtra" i jest ok, początkowe cykle regeneracji z co 70km średnio wydłużyły się do 900 km średnio na 5 cykli więc jest znośnie.
Problem jest kiedy po fizycznym dolaniu dodatku do zbiorniczka na cer (obecnie jest pełny zbiorniczek co widać naocznie z pod spodu, jest bezbarwny w tym modelu i linia poziomu odznacza się), kiedy wchodzę w opcję "uzupełnienie dodatku do paliwa" i przechodzę zgodnie z opisem czyli zatwierdzam enterem, pojawia się napis co mam zrobić w ciągu minuty więc wyłączam zapłon, idę do korka paliwa zdejmuję go na określony czas, zakładam korek, wracam, włączam zapłon i ... i nic (dodam że czasem robiłem to na stacji paliw i rzeczywiście fizycznie wlewałem kilkadziesiąt litrów paliwa - też to samo)
Nic czyli nie słychać pompki dodatku do paliwa żeby podawała cer do oleju napędowego, a kiedy sprawdzam ilość pozostałego dodatku w zbiorniczku, pokazuje mi za każdym razem od 2 lat 0mL.
Zrobiłem już tak 60.000km od regeneracji filtra, mam ciągle pełen zbiorniczek z eloysem, cykle regeneracji skróciły się do 700km/5cykli więc system nie pracuje dobrze, cer nie jest dodawany do paliwa.
Nie mam żadnych błędów odnośnie FAP, nie ma problemów z komunikacją z kalkulatorem dodatku do paliwa, nie ma problemów z korkiem paliwa - jego zdjęcie i założenie widać na testach urządzeń, pompka dodatku paliwa też reaguje w teście urządzeń bzyknięciem.
W czym jest problem? Jak ożywić układ addywności? Co ewentualnie robię źle lub czego nie zrobiłem że mam taki efekt? Wiem że działanie systemu powoduje po ok 120.000 konieczność kolejnego wydatku na zakup eloysu ale chcę żeby samochód go zużywał, jak więc usprawnić system?
edit.
dodam jeszcze, że kalkulator dodatku do paliwa w opisie (kiedy wchodzę w informacje o kalkulatorze) ma info między innymi że MARVALL i inne dane, ale w opisie "wersja sterownika" jest "0".
Wygląda jakby nie było wogóle sterownika wgranego w kalkulator, próbowałem też podpiąć zamiennie nowiótki kalkulator dodatku i efekty są takie same
Proszę o porady techniczne/praktyczne jak to rozwiązać.
Oj kolego, chyba za mocno namieszałeś w konfiguracji coś czuję, wyślij mi meilem zrzuty z pomiarów parametrów wszystkich ekranów wtrysku i domieszkowania paliwa( z kluczyka w pozycji zapłonu oczywiście).
Albo cały czas nie wykonujesz któregoś polecenia albo wykonujesz je źle.
Może też grzebiąc w ustawieniach przez przypadek wywaliłeś jakąś funkcję lub sterownik z konfiguracji BSI, a i jeszcze zrzuty z konfiguracji kalkulatorów w BSI od razu.
HERMES. _________________ Prosze pytać na pw.
...Albo cały czas nie wykonujesz któregoś polecenia albo wykonujesz je źle....
Byłbym właśnie za tym, w konfiguracjach raczej nie mieszałem, poza aktywacją - zmieniarki, RT5, parktroników, tempomatu, świateł skandynawskich, łącza aux, bluetooth, zdjęciem ograniczenia video ...
Chyba że te dwa błędy świec żarowych w kalkulatorze silnika które zamieściłem w zrzutach powodują jakąś blokadę systemową do konfiguracji układu addywności
Witam. Tak przy okazji tematu proszę podpowiedzieć mi na ile klilometrów ( teoretycznie ) wystarczy płynu do filtra fap, jeśli jest jeszcze około 1/2 zbiorniczka - Peugeot 407 SW 2.0 HDI 136 KM
Teoretyczny zasięg na zbiorniczku z cerem to 120.000 km. Może być dalej lub krócej w zależności czy tankujesz zawsze od "0" do pełna (dłuższy zasięg) czy tylko dotankowujesz kilka klikanaście litrów paliwa (skrócony zasięg)
Litr to około 200zł ale słyszałem już o zamiennikach, kupując płyn tzw eloys otrzymujesz w komplecie zestaw do napełniania - napełniasz grawitacyjnie, bardzo prosta czynność sam to zrobisz. Zbiorniczek jest na 5 litrów ale wystarczy że w sumie będzie 3litry. Oczywiście napełnienie to nie wszystko. Po fizycznym napełnieniu musisz odznaczyć tę czynność komputerem serwisowym
....JA mam PEUGEOTA 307 2.0 HDI 110 KM. od Lipca tego roku a z płynami i filtrem cząstek stałych NIGDY nie miałem do czynienia.Jeżeli możesz to dość dostępnie opisać ....
o ile masz układ FAP - to musisz sobie ustalić w serviceboxie (http://public.servicebox.peugeot.com/) i w końcu zapali się kontrolka o minimalnym poziomie dodatku do paliwa, wtedy kupujesz minimum 3 litry eloysa (właściwego bo były dwa rodzaje do dwóch generacji fapu) wjeżdżasz na kanał, zdejmujesz obok tylnego lewego koła osłonę zbiorniczka, wyciągasz górny wężyk (jest na zatrzasku) zbiorniczka w to miejsce wpinasz węzyk "zestawu do napełniania" i unosisz do góry "zestaw" jak kroplówkę. treść spływa do zbiorniczka, odpinasz zestaw, podpinasz ponownie właściwy wężyk i zakładasz obudowę zbiorniczka a następnie przechodzisz do etapu o którym niżej
Cytat:
odznaczyć komputerem serwisowym.
chodzi o to że w zbiorniczku na cer nie ma czujnika poziomu więc wlanie nic nie zmienia, trzeba albo zaprogramować ilość wlanego płynu albo przeprowadzić tzw "uzupełnienie dodatku do paliwa" wg etapów tych czynności jakie są w programie który do tego służy tj Peugeot Planet Office - mając go na laptopie obsłuży nam interface (Actia) przez który poprzez złącze obd samochodu można powprowadzać w/w ustawienia w sterowniku silnika
edit.
U mnie nie działa ani "programowanie ilości dodatku" - bo wyskakuje komunikat że kalkulator nie odpowiedział, ani nie działa proces "uzupenienie dodatku do paliwa" bo po niby pomyślnym przejściu nic się nie zmienia w ilości pozostałej. DLATEGO WŁAŚNIE ZAŁOŻYŁEM TEN WĄTEK I DALEJ LICZĘ NA PORADĘ
Błędów żanych nie mam, przy teście globalnym nie ma problemów z kalkulatorem dodatku do paliwa, ładnie się wykrywa a mimo wszytko ... walczę z tym 2 lata
...wystarczy to na około 7.000-8.000km. oczywiście w zależności od tego jak jeżdżę i po jakich drogach aby silnik mógł być dobrze zagrzany to wtedy mniej zużywa tego płynu ....
Zawsze podziwiałem inwencję twórczą pracowników ASO. Co ma do rzeczy po jakich drogach się jeździ, jak się jeździ i czy silnik jest ciepły dla wydłużenia dystansu na eloysie?
Opiszę mniej więcej jak to działa, otóż tankujesz paliwo, na podstawie zdjętego na chwilę korka paliwa w którym jest czujnik magnetyczny kalkulator orientuje się że może przybyło oleju, sprawdza to na podstawie czujnika poziomu paliwa ile dolałeś i na tej podstawie oblicza dawkę dodatku i odpowiednią wtryskuje do zbiornika paliwa. Układ działa w miarę precyzyjnie jeśli tankujesz przy minimalnym poziomie paliwa - czyli w okolicach rezerwy pod sam korek - tu układ działa bardzo oszczędnie i ceru ubywa wolniej. Problemy zaczynają się gdy w kółko dotankowujesz paliwa i wlewasz po kilka/kilkanaście litrów - wtedy układ nie jest już tak precyzyjny i ceru ubywa znacznie szybciej, czyli podsumowując nie styl jazdy ale sposób tankowania ma wpływ na oszczędność ceru
Czyli po czesci kolega z ASO mial racje, bo wysuwajac daleko idacy wniosek to jezeli bedziemy jezdzic wolno po zlych drogach, czesto na nierozgrzanym silniku, to bedziemy wiecej spalac niz na pieknej autostradzie. Stad czestsze tankowania i wiecej eloysa sie zuzywa
Troszkę odświeżę temat, jestem nowym posiadaczem 407SW i właśnie wyskoczył mi komunikat o niskim poziomie tego dodatku do paliwa..
Pierwsze moje pytanie, bo prawdę mówiąc albo nie potrafię znaleźć albo ten temat nie był poruszany - jakie są rodzaje tego dodatku do paliwa i jak się nazywają bądź zamienniki tańsze i gdzie je można kupić, domyślam się że na allegro, czy są jeszcze inne miejsca? Prosiłbym o podanie tak nazw żebym mógł po nich je znaleźć
Drugie pytanie, a zarazem prośba, czy mógłby ktoś opisać mniej więcej jak się ten dodatek dolewa/wstrzykuje do zbiorniczka, bo chciałbym to sam zrobić a nie wiem jak się do tego zabrać.. Peugeot 407 SW 2007r. 2.0 16V HDi
do rocznika 11.2002 był eolys dpx42
od 2002r był eolys 176 (zielony korek) którego w którymś roku zaprzestano produkcji i został zastąpiony przez infineum F7995
co do samego uzupełnienia, to zbiornik jest pod kanapą tylnego lewego pasazera mniej wiecej na wysokości drzwi i od strony progu należy wypiąć złączkę i tamtędy wstrzykiwać/podawać dodatek
witam .. odgrzeję temat
i jak? poradziłeś sobie z tym błędem? P1445??
u mnie jest dokładnie ten sam błąd. też poprzez PP2000 próbuję sobie z nim poradzić.. wiem że poprzedni właściciel dolewał dodatku ale nie podpinał komputera. Teraz ja podłączam i próbuję dodać dodatek ale nie da rady.. ciągle w liczniku pierwszym jest wartość 2977 a w drugiej 0 .. czyli licznik zeruje przy "uzupełnianiu dodatku" przez PP2000 .. co jest nie tak w takim razie że nie mogę pozbyć się tego błędu? nie mam już pomysłu a środki żeby się go pozbyć są ale nie radzę sobie kompletnie .. przebieg samochodu lekko ponad 181 000 .. jak mniemam nie posiadam zewnętrznego kalkulatora do dodatku do paliwa bo błąd wyskakuje w BSI a nie w filtrze cząstek ..
pomóżcie bo nie mam zamiaru płacić mechanikom skoro mam wszystko co potrzebne do tej operacji ..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.