Witam, posiadam peugeot 106 I 1.0 z 1994 od paru dni, kupiony po taniości. Będąc na przeglądzie poinformowano mnie że jest wyciek z chłodnicy i powinienem to załatać lub wymienić chłodnice. Nie będę ukrywał jestem zielony w te klocki :/.
Mechanik polecił mi wlanie uszczelniacza wraz z płynem chłodniczym w celu sprawdzenia czy da to jakiś efekt. Od tego zaczne:
1. Czy warto w ogóle bawić się w dolewanie uszczelniacza?
2. Jak mam znaleźć chłodnicę do tego auta - ponieważ przeszukując alledrogo natrafiam na chłodnice do wersji II a mechanik mnie poinformował że ta nie będzie pasować
3.W jaki sposób sprawdzić faktyczny stan płynu chłodniczego? Niby jest z boku na dole napis MIN ale przez ten plastik się nie da popatrzeć
4. W jaki sposób zlać stary płyn i jaki najlepiej wlać?
Na stacji diagnostycznej także przyczepiono się o tylną oś a konkretnie o tulejki wachaczy z tyłu. Mechanik mi coś wspominał że one nie wychodzą z czegoś tam i na tym skończył.
Rzeczą która mnie martwi to stukanie nie wiem gdzie przy skręcaniu ostrzejszym samochodem, osoba od której kupowałem mówiła że to drązek czy coś.
Ostatnia rzecz która mnie martwi to dziwny dźwięk (jakby sypał się piasek czy coś) jak np. redukuje bieg i hamuje silnikiem albo samo sciągnięcie nogi z pedału gazu.
Re: ( Peugeot 106 ) Wyciek z chłodnicy i nie tylko
Jeśli chodzi o chłodnicę to jest używ. http://allegro.pl/chlodnica-wody-peugeot-106-91-95-1-0-benz-i5504653796.html
stan płynu możesz sprawdzić podświetlając od tyłu latarką owy zbiorniczek lub można odkręcić korek i poprostu zaglądnąć do środka (ważne nie odkręcaj na gorącym silniku bo się poparzysz)
Spust płynu chłodniczego jest na dole chłodnicy taki mały korek.
Sprawa tuleji wahacza tylnej osi to muszę cię zmartwić jest to bolączka peugeotów 106 . Jeżeli to tylko ślizgowe łożyska to można to wymienic tyle ż koszt wymiany jednej strony to ok. 150zł+80zł lożysko Jeśli natomiast zużyte lożysko uszkodziło czop belki to naprawa w granicach 1000 zł , lepiej chyba kupić belkę używ. np. z Francjii za jakieś 500 zł
Stukanie przy skręcie no to powinien mechanik zdiagnozować lub na autodiagnostyce może być przegub do wymiany np. dlatego przy hamowaniu silnikiem są te odgłosy a po wysprzęgleniu zanikają bo skrzynia jest rozłączona od silnika i koła obracają się swobodnie.
POWODZENIA!!!
Re: ( Peugeot 106 ) Wyciek z chłodnicy i nie tylko
Na stacji mi gość powiedział że tuleje są do wymiany bo maja 55% a z przodu cos 70 pare. Mechanik mi właśnie oznajmił że z tulejkami z tyłu jest lipa poprzez belke ... Jak się to ma do użytkowania auta? Jest jakieś zagrożenie? Obecnie nie mam za duzo pieniędzy wiec koszty belki i jej wymiana nie wchodzą w grę.
Płyn w zbiorniku przy chlodnicy jest taki jakby brązowy/czarny. Nie wiem jak wyglada bardzo stary ale ktoś mi napomknął że moze sie olej dostawac i dlatego tak wyglada. Dodam również ze jak odkręce korek od chlodnicy to przy samym korku mam troszke tej "mazi". O stukaniu przy skrecaniu przeczytalem że to może byc prawie wszystko ale sprzedajacy mowil cos o drążku i ze to nic groźnego ...
Co do tej chłodnicy co mi podałeś skąd mam mieć pewność że nie jest dziurawa? Fakt faktem w sklepie mi powiedziano że nowa 150 :/
Re: ( Peugeot 106 ) Wyciek z chłodnicy i nie tylko
Stań z tyłu auta i zobacz czy koła stoją prosto I-I czy tak / - \ Jeżeli któreś stoi lekko po skosie to belka do wymiany .Wszystko zależy ile tym samochodem chcesz pojeżdzić . Jak nie długo to szkoda kasy pchać nowe części .
Płyn chłodniczy ma różną barwę . Oryginalnie jest różowy lub niebieski taki seledyn , ale jak ktoś pomieszał np. był wlany różowy a dolano niebieski to robi się bury i nic nie osiąniesz , najlepiej wymienić jeszcze nie taki koszt wchodzi 5 litrów Ja wlewałem zawsze borygo
Zmień na innego mechanika najlepiej żeby ktoś ci polecił czasem dobry mechanik więcej ci powie i podpowie niż na tych diagnostycznych ścieżkach. A wracając do belki powiedział ci 55% wydajności tylnego zawieszenia i tyle ale co jest uszkodzone to już nie popatrzył nawet łyżki nie wsadził i nie podważył drążka skrętnego .
Re: ( Peugeot 106 ) Wyciek z chłodnicy i nie tylko
W dodatku mechanik napomknął że wymiana tulejek może być kłopotliwa ponieważ trudno je wyjąć/nie wychodzą ...
Kto mi jest w stanie udzielić informacji na temat zbiornika wyrównawczego w moim aucie? Zbiornik do ktorego sie dolewa przy chlodnicy jest a wyrównawczego nie zlokalizowałem ...
p.s Ile kosztuje naprawa recznego na 1 koło? Na kartce jest napisane ze lewy ma 1,37 a prawy 0,55
Autem mam zamiar pojezdzic rok/dwa. Nie wydaje mi sie aby byly pochylone, na stacji takze o tym nic nie mowil.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 106 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.