Moi drodzy,
Kupiłem 307 sw, 2.0 16V, 2004 r. (przed fl), premium.
Stąd moja prośba o kilka prostych (mam nadzieję) spraw:
1. Poszukuję kratki bagażnika (takiej jakie były montowane jako trwała przegroda do oddzielenia kabiny od bagażu dla potrzeb VAT) - chodzi o to, że w aucie będzie czasami wożony pies i stąd bezpieczeństwo. Przeszukuję allegro/olx i trochę słabo.
2. Radio - czy po VIN można dopasować dokładnie fabryczne radio (były 2 modele CD + 1 do navi ze zmieniarką)?? Niestety wsadzony jest jakiś lg albo inny iso zamiennik - chcę wrócić do oryginału (patyk do sterowania nie działa z tym radiem). Poza tym podobno radio jest spięte na sztywno z nr VIN auta - jak radio przypiąć do samochodu? Nie wiem tylko do model radia z VIN, czy każde radio ma być spięte z VIN??
3. Instrukcja - PDF najlepiej w j. polskim (czy ktoś może podesłać link, na forum lub prywatna wiadomość)?
4. Jaki olej był zalecany do tego silnika (160 tys km przebiegu) - dedykowany total 10W40 (półsyntetyk)?
Pewnie jeszcze kilka wątków mi się przypomni, więc będę kontynuował...
Witam,
Nie wiem czy bierze olej, czy nie.
Co z pozostałymi punktami?? Jak kwestia radia w tym aucie??
Poza tym - hamulce, wg info z ASO: przód 1 system hamulcowy Bosch, tył 2 systemy Bosch lub Lucas.
U mnie z tyłu zacisk LUKAS. Muszę wymienić całe hamulce - klocki, tarcze + zestaw regeneracyjny do zacisków (auto długo stało, są lekko zapieczone). Dziwna sprawa, że przód tylko Bosch, a tył 2 systemy w aucie.
Witam,
Nie wiem czy bierze olej, czy nie.
Co z pozostałymi punktami?? Jak kwestia radia w tym aucie??
Poza tym - hamulce, wg info z ASO: przód 1 system hamulcowy Bosch, tył 2 systemy Bosch lub Lucas.
U mnie z tyłu zacisk LUKAS. Muszę wymienić całe hamulce - klocki, tarcze + zestaw regeneracyjny do zacisków (auto długo stało, są lekko zapieczone). Dziwna sprawa, że przód tylko Bosch, a tył 2 systemy w aucie.
Info o radiu można uzyskać jak podasz VIN.Bez VIN wizyta u wróżki.
Proszę o info czy macie dostępną instrukcję w języku polskim?
Auto ma klimatronic - niestety dziwi mnie fakt, że przyciski nie są podświetlane. W nocy ich w ogóle nie widać. Radio jakie widziałem w instrukcji niemieckiej to: kaseciak, 1 cd, 1 cd do navi. Inne nie były montowane w tych autach. Zmieniarki nie mam, więc prawdopodobnie radio na cd.
Lej syntetyk szkoda silnika. 5w40 a3/B4 firma obojętnie, chyba że pije dużo oleju
Mając doświadczenia z 2 autami (focus, mazda), to nie zawsze producent był bez znaczenia.
1. Focus - orlen lub inne tanie oleje spala o wiele bardziej, niż np. mobil1
2. Mazda - na mobil1 olej żółty, spalanie zero, na np. castrolu gtx/edge olej szybko ciemnieje i spalanie śladowe jest
W PCA oleje dostarcza total - nie wiem tylko jaki dokładnie wlać przy przebiegu 161 tys. km? Raczej 10W40 półsyntetyk (pełny syntetyk słyszałem, że wlewa się do 3-4 wymian, czyli 100 tys km).
Słabo z frekwencją na forum...
Instrukcję PDF znalazłem - nieaktualne.
Najbardziej interesuje mnie kwestia:
- radio (czy szukać jak leci, w instrukcji są 3 modele: deck, cd, cd z navi). Navi odpada, bo mam u siebie podstawowy wyświetlacz (mimo, ze wersja premium) - więc zostaje albo deck albo cd. Stąd pytania:
-> który model będzie pracować z wyświetlaczem
-> w jaki sposób sparować radio z samochodem (potrzebuje mieć jakiś kod do radia od sprzedawcy, czy w jakiś sposób zgrać radio z autem)??
- olej - 161 tys km, nie wiem jaki był zalany (samochód miał przegląd 2 lata temu przy 140 tys). Olej do zmiany z automatu, pytanie czy 5W40 - syntetyk, czy 10W40 - półsyntentyk. Docelowo do auta będzie wsadzony LPG.
- kratka bagażnika - czy były oryginały (jako element dostępny w aso w oficjalnych katalogach z akcesoriami), czy szukać jakiegoś zamienika/uniwersalnej kratki (taką mam w focusie i jest ok - kratka tylko na wysokości od krawędzi oparcia kanapy do sufitu). Mój ojciec w Xsarze ma kratke jakby oryginał (spasowana na styk, od sufitu po podłogę).
- samochód wymaga remontu hamulców (auto stało, wg mnie ok. 8 mcy). Zaciski są zapieczone. Czy ktoś miał do czynienia z regeneracją zacisków (są do kupienia zestawy regeneracyjne). Szukam nowych tłoczków + oringi. Do tego nowe tarcze i klocki kupiłem (przód Bosch, tył Lucas) - nie rozumiem po co montowane były 2 różne systemy hamulcowe z tyłu?
- w aucie jak wiadomo są przód i tył tarcze (na allegro widziałem, że do silników 1.4-1.6 tarcze były mniejsze niż do 2.0 16V). Nalepka na drzwiach ma wpisane tylko koła 16'' + opona 205/55. Rozumiem, że z uwagi na zbyt duży rozmiar tarcz, do tego samochodu felgi stalowe 15'' nie wejdą (jako docelowy rozmiar kół zimowych)? Zostaje kupować felgi i opony 16'' na zimę?
- climatronic 1-stronny - fabrycznie ten element ma podświetlane przyciski, czy nie? Bo u mnie podświetlony jest cały wyświetlacz, ale w nocy przycisków nie widać - dosyć irytujące, bo na ślepo się wciska. Czy tak ma być?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.