Z góry przepraszam jak temat się powtórzył, ale przeleciałem forum i nie znalazłem tego samego problemu, w każdym jest coś innego.
Peugeot 407 2.0HDI 2005r.
Auto posiadam rok i miesiąc czasu, kupiłem skarbonkę bo:
Problem polega na odpalaniu samochodu, jak jest ciepło pali bez problemu, ale jak temperatura spadnie poniżej 0 robi się pod górkę. 0 do -2 pokręci dłużej, przy -3 lubi zgasnąć, nie wkręca się w obroty, próba kilkukrotna odpalenia. Po odpaleniu na mrozie zwykle przy dodaniu lekkiej ilości gazu dźwięk jaki wydaje silnik jest taki sam jak bym odłączył jeden wtryskiwacz, ale to jest tak przez 3-5sek, później pracuje normalnie. Przy nieudanej próbie zapalenia, po ponownym zapaleniu i wejściu na obroty pojawia się kontrolka dobrze wszystkim znana check engine oraz komunikat "depollution system faulty " - gaśnie po jakimś czasie, przeważnie jak mu dam trochę więcej gazu na prostej, albo po którymś z kolei normalnym odpaleniu.
Tyle co byłem sprawdzić akumulator i:
TEST ŁADOWANIA bez obc: 14.35V na 10 kratek jest 6
pod obc: 14.38V na 10 kratek jest 9
napięcie rozruchowe: 10.39V - na paragonie pisze że w normie, ale gdzieś na forum spotkałem się z tezą że powinien mieć ~13V żeby pompa WC dmuchała odpowiednio 150-200bar
pulsacja napięcia: 0.16V
Teraz podam listę rzeczy które kupiłem/regenerowałem mniej więcej w kolejności tak jak wymieniałem i co się po kolei działo, będzie to lista która ma jakiś wpływ na układ paliwowy oraz elektronikę samochodu:
-Obudowa filtra paliwa wraz z filtrem - auto miało problemy z paleniem, bąbelki w rurkach paliwowych idących do pompy WC (16.01.2020r.) - problemy ustąpiły na jakiś czas
-Termostat - nie trzymał temperatury (5.02.2020r.) - usterka ustąpiła
-Rozrząd - okazało się że poprzedni był przestawiony o 3 ząbki i auto naprawdę się poprawiło jeżeli chodzi o jazdę i palenie (5.02.2020r.)
-Rozrusznik kupiony nowy, stary był już skończony
-Alternator - regeneracja
-Czujnik:
ciśnienia różnicowego
ciśnienia na listwie wtryskowej
-Kolektor dolotowy wraz z odmą
Do tego turbo było oddawane na regenerację.
Poza paleniem problem jest jeszcze przy wypalaniu filtra FAP - silnik zaczyna szarpać, dzieje się to wraz z falującymi obrotami. Jazda jest dość niekomfortowa bo trzymając nogę w jednej pozycji na gazie nagle tak jak by odcinało mu paliwo, szarpnie, chodzi i znowu odcina - przeważnie się wtedy zatrzymuję, daje mu 3-3.5k obrotów i tak sobie faluje przez 5-10min. Ostatnio zwróciłem uwagę że przy wypalaniu pracuje jak by na 3 wtryskiwacze, może tak ma być, nwm.
Przy normalnej jeździe auto nie kopci, nie wydaje dziwnych odgłosów, nie szarpie, zbiera się może nieco gorzej jak kiedyś, ale różnica jest minimalna, wyżej opisane szarpanie ma miejsce tylko i wyłącznie przy wypalaniu się FAP.
Chyba napisałem wszystko, jeżeli coś mi się jeszcze przypomni to będę na bieżąco informował, jeżeli chodzi o naprawy to chyba też o niczym nie zapomniałem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.