Człowiek, który to robił przez tydzień był na urlopie i auto trafiło do serwisu dziś rano.
Podobno domyślają się o co chodzi, bo podobne problemy były z BMW X5 i trzeba jeszcze wyłączyć podawanie dodatku płynu katalityczneg eolys, który jest dozowany przy kazdym tankowaniu powyżej 5 litrów.
Dam znać po odbiorze.
Temat z moim AdBlue wygląda już na zakończony.
Został wgrany nowy sterownik omijający dodawania mocznika oraz płynu katalicznego. Katalizator oraz filtr FAP na swoim miejscu, więc teoretycznie została zachowana Norma EUR 5, ale to okaże się na najbliższym przeglądzie w czerwcu.
Całkowite koszty (programowe wyłączenie + kilka niepotrzebnych wizyt diagnostycznych w innych serwisach), ok. 1500 zł
Ja właśnie we wtorek montuje nowy zbiornik adblue-koszt ponad 4tys.zł.Stare pompy były wadliwe i podatne na padanie.Też myślałem o chipowaniu w celu wyłączenia adblue,ale jednak wole aby auto zostało w orginale.
Człowiek, który to robił przez tydzień był na urlopie i auto trafiło do serwisu dziś rano.
Podobno domyślają się o co chodzi, bo podobne problemy były z BMW X5 i trzeba jeszcze wyłączyć podawanie dodatku płynu katalityczneg eolys, który jest dozowany przy kazdym tankowaniu powyżej 5 litrów.
Dam znać po odbiorze.
Temat z moim AdBlue wygląda już na zakończony.
Został wgrany nowy sterownik omijający dodawania mocznika oraz płynu katalicznego. Katalizator oraz filtr FAP na swoim miejscu, więc teoretycznie została zachowana Norma EUR 5, ale to okaże się na najbliższym przeglądzie w czerwcu.
Całkowite koszty (programowe wyłączenie + kilka niepotrzebnych wizyt diagnostycznych w innych serwisach), ok. 1500 zł
No dobrze, a co w takim razie z mokrym FAP? Jeżeli wyłączyli Ci dozowanie płynu umożliwiającego wypalanie FAP w niższych temperaturach jak ma się on wypalać ? Nie dojdzie do zapchania filtra FAP?
Człowiek, który to robił przez tydzień był na urlopie i auto trafiło do serwisu dziś rano.
Podobno domyślają się o co chodzi, bo podobne problemy były z BMW X5 i trzeba jeszcze wyłączyć podawanie dodatku płynu katalityczneg eolys, który jest dozowany przy kazdym tankowaniu powyżej 5 litrów.
Dam znać po odbiorze.
Temat z moim AdBlue wygląda już na zakończony.
Został wgrany nowy sterownik omijający dodawania mocznika oraz płynu katalicznego. Katalizator oraz filtr FAP na swoim miejscu, więc teoretycznie została zachowana Norma EUR 5, ale to okaże się na najbliższym przeglądzie w czerwcu.
Całkowite koszty (programowe wyłączenie + kilka niepotrzebnych wizyt diagnostycznych w innych serwisach), ok. 1500 zł
No dobrze, a co w takim razie z mokrym FAP? Jeżeli wyłączyli Ci dozowanie płynu umożliwiającego wypalanie FAP w niższych temperaturach jak ma się on wypalać ? Nie dojdzie do zapchania filtra FAP?
Może się zapchać, dlatego zawsze raz w weekend wpadam na trasę, aby się przepalił. Dodatkowo jestem już umówiony na regenerację filtra, ponieważ mam już przejechane 225 tys.
Człowiek, który to robił przez tydzień był na urlopie i auto trafiło do serwisu dziś rano.
Podobno domyślają się o co chodzi, bo podobne problemy były z BMW X5 i trzeba jeszcze wyłączyć podawanie dodatku płynu katalityczneg eolys, który jest dozowany przy kazdym tankowaniu powyżej 5 litrów.
Dam znać po odbiorze.
Temat z moim AdBlue wygląda już na zakończony.
Został wgrany nowy sterownik omijający dodawania mocznika oraz płynu katalicznego. Katalizator oraz filtr FAP na swoim miejscu, więc teoretycznie została zachowana Norma EUR 5, ale to okaże się na najbliższym przeglądzie w czerwcu.
Całkowite koszty (programowe wyłączenie + kilka niepotrzebnych wizyt diagnostycznych w innych serwisach), ok. 1500 zł
No dobrze, a co w takim razie z mokrym FAP? Jeżeli wyłączyli Ci dozowanie płynu umożliwiającego wypalanie FAP w niższych temperaturach jak ma się on wypalać ? Nie dojdzie do zapchania filtra FAP?
Może się zapchać, dlatego zawsze raz w weekend wpadam na trasę, aby się przepalił. Dodatkowo jestem już umówiony na regenerację filtra, ponieważ mam już przejechane 225 tys.
Szukając czegoś innego znalazłem w sterowniku od min, adblue w zakładce serwis wymuszenie wypalania FAP na postoju, trwało to ze 20 minut sam dozował sobie obroty, po kilku minutach otworzyłem maskę i dobrze bo filtr po wtryśnięciu dodatku zaczął się aż pocić i dymiło z okolic filtra/ turbosprężarki. Po akcji pokazuje w zakładce :standardowe pomiary paramatrów", że filtr jest wypalony i czysty. Może mimo emulatora możesz też od czasu do czasu wymusić wypalenie, spytaj tego od emulatora. Mokry FAP z zasady działa inaczej niż suchy tak to rozumiem i sama trasa raczej go nie wypali, tak mniemam.
Witam. Jestem tu nowy ale podobny problem mam w 308 T9 z 2015 r. 1,6 BlueHdi. Ale mój serwis zasugerował mi wymianę... katalizatora, który podobno jest mocno skorodowany. Wymiana to tez parę tyś . Dziw bierze że przy niecałych 100k przebiegu w nie starym aucie katalizator do wyrzucenia. Nie wiem co o tym sądzić bo jak się okaże że potem zbiornik adblue też do wymiany to te naprawy to 1/4 wartości auta.
ten sam błąd, dotychczas udało się:
1. wymienić akumulator - pomogło na chwilkę
2. zdjąłem korek na czas przejazdu - pomogło chwilowo, obecnie korek jest ponownie zamontowany
Po podłączeniu i diagnozie, dodatkowo wyświetlił się błąd U1318 82 - Błąd komunikacji z BSI
a tak wyglądają parametry odczytane:
próbowałem odpalić test układu oczyszczania, jednak wyskoczył dziwny błąd - auto stało i nic nie było w nim robione:
doczytałem, że może to być sonda NOX lub cały zbiorniczek, jak to zweryfikować?
Udało się rozwiązać problem? Mam takie same błędy i parametry odczytane z diagboxa co kolega nade mną. Błędy tj. U121881 brak komunikacji z bsi, P20e800 ciśnienie mocznika za niskie.
Korek z odpowietrzeniem, adblue pod korek, pompa na krótko chodzi, aku sprawne. Wydaje mi się że padł moduł i dlatego nie steruje pompy która jest sprawna. I raczej czeka mnie wymiana zbiornika.
Dołączył: 14 Lis 2021 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Ds4
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 18 Mar 2022, 11:06
Temat postu:
Ciśnienie na pompie Ad Blue kod P20E8
Witam,
Miałem problem z systemem Ad Blue w silniku 1.6hdi 88kw, Citroen DS4 2015r.
Błąd: P20E8 - ciśnienia na pompie Ad Blue za Niskiem (4 bary)
Opowiem wam jak poradziliśmy sobie z tym cudownym system, błędem i co można zrobić żeby sprawdzić poprawność działania i jego najczęstsze wady na podstawie mojego przypadku.
Pompa i zbiornik Ad Blue Nr 78662B 78662B03 występuje w PEUGEOT 3008 / 5008 od 15R, także citroen DS 4 DS5 i C4 bodajże.
Po pierwsze system składa się z 3 elementów: zbiornik z wbudowaną i nie wymienną pompą 78662B (zbiornik około 18L), przewody doprowadzająca nr 9821132680 oraz wtryskiwacz Nr OEM 9802763880.
1. Wtrysk lubi się zapychać czarna sadza osad - do przeczyszczenia, lubi się także krystalizować tam płyn Ad Blue (w zależności od temp). Do wyczyszczenia.
2. Uszczelka na połączeniu rurki wtrysku oraz przewodów jest dosyć średniej jakości i lub się przerywać wtedy cieknie przy wtrysku i nie trzyma ciśnienia (widać osadzający się płyn na płycie podłogowej i pod autem na osłonie).
3. Pompa - niestety nie jest jakichś wysokich lotów i lubi paść/popsuć się po prostu i wtedy słyszymy ASO i inne takie ze zbiornik wymiana 3-4K pln. W Diagbox łatwo to sprawdzić bo pokazuje ciśnienie przy błędzie ze jest za niskie i jaka ma wartość. Jeśli 3-4 bary to znaczy ze pompka działa i jest zatkany odpływ, jeśli zero barów to pompa padła.
4. Korek od AB Blue podobno była jakaś akcja serwisowa na to ale nigdzie nie znalazłem - niebieski korek z odpowietrzaniem (z takim kapturkiem) jest to już poprawiona wersja z odpowietrzaniem, cały błękitny (jednolity plastik) niebieski bez siatki to stara wersja - podobno pomaga nawiercanie małej dziurki żeby powietrze uchodziło i zasysało - nie wiem nie sprawdzałem.
U mnie samochód stał 2 miesiące, a nie pokazywał ze ma mało płynu Ad Blue, najprawdopodobniej w środku w zbiorniku się skrystalizowało trochę płynu i w momencie gdy po przerwie odpaliłem auto po przyjechaniu kilku pompa zassała z powietrzem te kryształy na odpływ pompy przy okazji blokując wyjście. Ciśnienie spadało i błednie pokazywał ilość płynu komputer (kazał tankować a bak bym pełny Ad Blue).
U mnie pomogła dolewka specyfiku TUNAP w podwójnym stężeniu 18l bak - 70 ml. specyfiku. Odetkało i przeczyścił układ i ciśnienie wróciło do normy po kilkunastu KM. Układ pompuje dawkę co kilkanaście km wiec dobrze jechać z min 40-50km po dolewce tunapu.
Zatkanie skrystalizowanie na przewodzie skutkuje tym samym błędem wiec można przeczyszczać przewody i powinno być Ok.
Jeśli pompa pompuje to połowa sukcesu, od dołu pod autem można łatwo tez namierzyć wyciek płynu bo widać odrazu białe odsady na zbiorniku czy na kablach wtrysku.
Mam nadzieje ze komuś może coś przyspieszy i pomoże zaoszczędzi czas i pieniądze.
witam . też mam ten problem ale u mnie wogóle nie włącza zbiornika , nawet na 30 sekund . wiecie gdzie jest przekażnik i bezpieczniki od adblue ? diagbox podpowiada , że przekażnik jest zablokowany , gdzie go szukać ?
Temat : urea check service .p508 2016 2.0 bluehdi
Przejachalem w sumie 100km i nic się nie pojawia na zegarach. Korzystałem z forum elektroda , peugeot.auto .com.pl ,peugeotforums . Carmasters , riparando ... Opiszę co zrobiłem.
Po kilkukrotnym wyjmowaniu zbiornika i sprawdzaniu elementów pompa była pusta . Sama nie zaciągnie nawet z pełnym zbiornikiem !!!
Jeden z czujników temp (ten o mniejszej oporności) włączyłem w szereg z opornikiem 1kohm choć nie jestem do końca przekonamy czy to coś dało.
Poprawiłem wszystkie wtyczki.
Odłączyłem wtyczkę od poziomu mocznika i wstawiłem dzielnik napięcia z 2 rezystorów (suma ok. 500kohm )tak aby na białym przewodzie było ok.4,2 V
W diagbox w ,,test urządzeń,, wybrałem test wydajności (tam gdzie ma być 50ml) i zamiast korka nałożyłem wąż ( nie za krótki bo może płyn odbić i twarz w moczniku , ja miałem pod ręką ok.70 cm ) i uruchomilem test dmuchając w zbiornik .pompa zaciągnęła mocznik i w parametrach denox ciśnienie wzrosło ponad 5bar . Narazie kontrolki się nie zapaliły.
Cześć, naprawiam zbiorniki/pompy AdBlue. Problemy zbyt niskie ciśnienie P20E8, oraz błedy komunikacji P220E i wszystkie inne związane ze zbiornikiem i nie tylko. Tu moje ogłoszenie na olx: http://telewizor.eu/forum/viewforum.php?f=9
Gdyby ogłoszenie nie chciało się odpalić tu mój nr: 691392133
już kilka lat minęło, u mnie pomogło dolewania dodatku do adblue, gdzieś wyczytałem że takie są zalecenia i faktycznie po dolaniu problem się nie pojawił, auto ma już ponad 260k przebiegu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.