Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 106 ) Szarpanie przy niskich obrotach 1.6 hdi 109 km 9hz



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 106 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert16hdi

Czytelnik



Dołączył: 15 Maj 2022
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Suwałki
Posiadane auto: Citroen C4 Picasso 1.6 hdi 9hz
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 15 Maj 2022, 14:24
Temat postu:

Szarpanie przy niskich obrotach 1.6 hdi 109 km 9hz


Witam, od pewnego czasu borykam się z problemem poszarpywania na 2 i czasem 3 biegu w zakresie obrotów ok. 1400-1500 przy niskim wciskaniu pedału gazu. Zaczęło się od padniętego zaworu egr, który powodowal check engine i gasniecie silnika. Po z czytaniu błędów okazało się, że powodowal zwarcie. Nie pamiętam już kodu błędu, ale oznaczał on zwarcie na linii zasilania egr, czujnika ciśnienia paliwa itd. Wymiana egr na nowy zamiennik SKV rozwiązała problem, ale na krótko. Po jakimś czasie zaczęły wyskakiwać błędy w postaci p0490 i p1459. Winowajcą był egr, ale nie były widoczne żadne objawy. Po pewnym czasie silnik zaczął poszarpywac w zakresie obrotów 1400-1500 i na 2 oraz 3 biegu. Nie były to duże szarpnięcia, ale irytywaly. Sporadycznie wypadał błąd przepływomierza, tj. P0401. Po przeszukaniu internetu i forów padło na przepływomierz, który wymieniłem na zamiennik Delphi. Chwilowo pomogło. Ale bledy zaczęły znowy wracać. Dodam, że przed wymiana przepływomierza zrobiłem test długodystansowy z wypiętą wtyczka i błędy związane z egr i przepływomierzem nie pojawiły się tak samo jak szarpanie. Stąd decyzja o wymianie przeywomierza. Obecnie przy redukcji do biegu 2 i jeździe w wyżej wymienionym zakresie obrotów silnik szarpie i to dość mocno. Dolot sprawdzony pod kątem nieszczelności, Fap wypala mi się co 180-200 km, przebieg 177 tys. km. Dodam, że przy jeździe i podglądzie parametrów egr i masu powietrza przy powyższych warunkach na 2 biegu przez moment szarpania świruje egr - różnica między zadanym a osiąganym wynosi ok. 20% a masa powietrza ok. 1000-1500 mbar. Parametry śledzone przez aplikację FAP. Mam zamiar sprawdzić jeszcze przepustnice w mieszalniku powietrza. Dodam tylko, że w innych warunkach szarpanie nie występuje i egr zachowuje się wzorowo - wartości zgadzają się co do sztuki. Nie wiem w czym może być problem.
Powrót do góry
robert16hdi

Czytelnik



Dołączył: 15 Maj 2022
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Suwałki
Posiadane auto: Citroen C4 Picasso 1.6 hdi 9hz
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 24 Maj 2022, 06:44
Temat postu:

Re: ( Peugeot 106 ) Szarpanie przy niskich obrotach 1.6 hdi 109 km 9hz


Wczoraj sprawdziłem przepustnicę powietrza i dokładnie wyczyściłem wszystkie osadzone w niej czujniki jak i samą przepustnice. Poskładałem wszystko do kupy, a styki wyczyściłem kontakt sprejem. Nie zaszkodziło, ale też i nie pomogło. Dłuższy czas nie mogłem skasować błędów egr takich jak p0490, p1459, P1462, reszta kasowała się bez problemu. Po zdjęciu wtyczki z egr udało się je skasować. Obecnie jeżdżę kilka dni i nie wyskoczyły błędy powyżej, ale szarpanie występuje dalej. Brak pomysłów co dalej robić. Poza tymi błędami mam też jeden P1351, który dotyczy świec żarowych. Mam go od zakupu auta, już zdiagnozowałem pomiarem poprzez kostkę, że mam padnięta jedna świecę żarową. Auto pali od strzała i to nawet zimą przy - 20 stopniach. Chodzi równo. Po odpaleniu i na zimnym silniku auto nie szarpie w powyższych sytuacjach. Po nagrzaniu się dopiero się to objawia. Jak zauważyłem poszarpywanie zwykle zdarza się na równym podłożu lub lekkiej górce przy minimalnym naciskaniu pedału gazu. Podczas jazdy na lekkim przechyle tego nie ma. Pewnie wynika to z faktem większego obciążenia silnika. Proszę pomóżcie.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 106 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 106 »

Opinie o samochodach Peugeot 106 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 106 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot308 SW

21 990

2011r.

81 000 km

wielkopolskie

Peugeot307 CC

15 800

2006r.

143 000 km

mazowieckie

Peugeot5008

109 000

2018r.

170 000 km

śląskie

Peugeot308

49 900

2019r.

125 000 km

wielkopolskie

Peugeot307 CC

12 900

2004r.

260 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System