Szarpanie przy niskich obrotach 1.6 hdi 109 km 9hz
Witam, od pewnego czasu borykam się z problemem poszarpywania na 2 i czasem 3 biegu w zakresie obrotów ok. 1400-1500 przy niskim wciskaniu pedału gazu. Zaczęło się od padniętego zaworu egr, który powodowal check engine i gasniecie silnika. Po z czytaniu błędów okazało się, że powodowal zwarcie. Nie pamiętam już kodu błędu, ale oznaczał on zwarcie na linii zasilania egr, czujnika ciśnienia paliwa itd. Wymiana egr na nowy zamiennik SKV rozwiązała problem, ale na krótko. Po jakimś czasie zaczęły wyskakiwać błędy w postaci p0490 i p1459. Winowajcą był egr, ale nie były widoczne żadne objawy. Po pewnym czasie silnik zaczął poszarpywac w zakresie obrotów 1400-1500 i na 2 oraz 3 biegu. Nie były to duże szarpnięcia, ale irytywaly. Sporadycznie wypadał błąd przepływomierza, tj. P0401. Po przeszukaniu internetu i forów padło na przepływomierz, który wymieniłem na zamiennik Delphi. Chwilowo pomogło. Ale bledy zaczęły znowy wracać. Dodam, że przed wymiana przepływomierza zrobiłem test długodystansowy z wypiętą wtyczka i błędy związane z egr i przepływomierzem nie pojawiły się tak samo jak szarpanie. Stąd decyzja o wymianie przeywomierza. Obecnie przy redukcji do biegu 2 i jeździe w wyżej wymienionym zakresie obrotów silnik szarpie i to dość mocno. Dolot sprawdzony pod kątem nieszczelności, Fap wypala mi się co 180-200 km, przebieg 177 tys. km. Dodam, że przy jeździe i podglądzie parametrów egr i masu powietrza przy powyższych warunkach na 2 biegu przez moment szarpania świruje egr - różnica między zadanym a osiąganym wynosi ok. 20% a masa powietrza ok. 1000-1500 mbar. Parametry śledzone przez aplikację FAP. Mam zamiar sprawdzić jeszcze przepustnice w mieszalniku powietrza. Dodam tylko, że w innych warunkach szarpanie nie występuje i egr zachowuje się wzorowo - wartości zgadzają się co do sztuki. Nie wiem w czym może być problem.
Re: ( Peugeot 106 ) Szarpanie przy niskich obrotach 1.6 hdi 109 km 9hz
Wczoraj sprawdziłem przepustnicę powietrza i dokładnie wyczyściłem wszystkie osadzone w niej czujniki jak i samą przepustnice. Poskładałem wszystko do kupy, a styki wyczyściłem kontakt sprejem. Nie zaszkodziło, ale też i nie pomogło. Dłuższy czas nie mogłem skasować błędów egr takich jak p0490, p1459, P1462, reszta kasowała się bez problemu. Po zdjęciu wtyczki z egr udało się je skasować. Obecnie jeżdżę kilka dni i nie wyskoczyły błędy powyżej, ale szarpanie występuje dalej. Brak pomysłów co dalej robić. Poza tymi błędami mam też jeden P1351, który dotyczy świec żarowych. Mam go od zakupu auta, już zdiagnozowałem pomiarem poprzez kostkę, że mam padnięta jedna świecę żarową. Auto pali od strzała i to nawet zimą przy - 20 stopniach. Chodzi równo. Po odpaleniu i na zimnym silniku auto nie szarpie w powyższych sytuacjach. Po nagrzaniu się dopiero się to objawia. Jak zauważyłem poszarpywanie zwykle zdarza się na równym podłożu lub lekkiej górce przy minimalnym naciskaniu pedału gazu. Podczas jazdy na lekkim przechyle tego nie ma. Pewnie wynika to z faktem większego obciążenia silnika. Proszę pomóżcie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 106 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.