Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) wymiana statyczna oleju w automacie Aisin



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kret10

Debiutant



Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Biała Podlaska
Posiadane auto: Mercedes E w213 2017
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 07 Maj 2013, 23:26
Temat postu:

wymiana statyczna oleju w automacie Aisin


Poszukuję instrukcji jak wymienić olej statycznie w automacie 6-biegowym Aisin. Znalazłem na rożnych stronach kawałki informacji, ale może macie jakiś link do całości operacji - gdzie korek spustowy, wlewowy i co po kolei zrobić. Specyfikacje wymaganego oleju już znam.
Powrót do góry
piekny-gienus

Auto Maniak



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 3336
Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska
Posiadane auto: peugeot 607 sedan 2.2 hdi 2004, pass mercedes c klassa, 2003, passat b-6 2006, opel corsa D 2008, peugoeot 407 2007, citroen C-5, laguna, Omega, Megane, honda, Golf, motocykl Honda 500, opel Vektra,
Piwa: 153/18
Wysłany: Czw 09 Maj 2013, 21:38
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) wymiana statyczna oleju w automacie Aisin


witam - radze zrobic wymiane ale dynamiczną.
Powrót do góry
kret10

Debiutant



Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Biała Podlaska
Posiadane auto: Mercedes E w213 2017
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 10 Maj 2013, 08:46
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) wymiana statyczna oleju w automacie Aisin


Znalazłem taki oto dokument serwisowy na temat wymiany oleju w AM6, są tam jeszcze dwie fotki z miejscem spustu i wlewu. Mniej więcej pokrywa się to z informacjami na stronach, ale są pewne różnice. Może ktoś mógłby się do tego ustosunkować ?
Oto treść dokumentu :


Opróżnianie
UWAGA : Spust oleju ze skrzynki biegów należy przeprowadzić gdy olej jest ciepły (minimum
60°C), aby usunąć zanieczyszczenia znajdujące się w zawiesinie w oleju.
UWAGA : Spust jest częściowy ponieważ przetwornika nie można opróżnić całkowicie.
Rysunek : b2cm0madUstawić pojazd na podnośniku pomostowym.
Zdemontować :




Osłonę pod silnikiem

Korek wlewu uzupełniania poziomu (2) ; Za pomocą klucza tulejowego TORX

Korek przelewowy i spustu oleju (1) ; Za pomocą płaskiego klucza 6 kątnego
UWAGA : Powinno spłynąć około 3 litrów oleju.


3. Napełnianie
Zamontować :

Korek przelewowy i spustu oleju (1) (wyposażony w nową uszczelkę)

Korek wlewu uzupełniania poziomu (2) ; Za pomocą klucza tulejowego TORX
Rysunek : b2cm0mbd
Zdemontować :



Korpus filtra powietrza

Korek wlewowy (3)
Użyć przyrządu [0340].
UWAGA : Nie brać pod uwagę informacji podanych na przyrządzie [0340].
UWAGA : Olej typu AW-1 do skrzyń biegów AT6 i AM6 z silnikiem Euro 5 jest specyficzny i nie
może być zastąpiony przez olej typu ""JWS 3309"".
Pojemność oleju w suchej skrzyni biegów : 7 litrów (około).
Rodzaj oleju (Kolor czerwony) :



Silnik EURO 5 : Olej AW-1

Silnik EURO 4 : Olej JWS 3309 ESSO
Ilość oleju pozostała po spuście : 4 litrów (około).
Ilość oleju do uzupełnienia : 3 litrów (około).
Zamontować korek wlewu (3) (wyposażony w nową uszczelkę).
Zainicjować licznik zużycia oleju (postępować zgodnie z procedurą przyrządu diagnostycznego).


4. Sprawdzenie poziomu oleju
Warunki wstępne :

Pojazd w położeniu poziomym

Sprawdzić, czy skrzynie biegów nie znajdują się w trybie awaryjnym


Zdjąć korek wlewu (3)

Wlać 0,5 dodatkowy litr oleju do skrzyni biegów

Nacisnąć pedał hamulca i zmienić kolejno wszystkie biegi

Dźwignia zmiany biegów w położeniu "P"

Silnik pracuje na biegu jałowym

Temperatura oleju 60°C (+ 8 ; - 2°C) (pomiar parametrów za pomocą przyrządu
diagnostycznego)
Wymontować korek wlewu uzupełniania poziomu (2).

4.1. Strumyk oleju, a potem "kropla po kropli"
Zamontować korek wlewu uzupełniania poziomu (2).
4.2. "kropla po kropli" albo nic
Zamontować korek wlewu uzupełniania poziomu (2).
Zatrzymać silnik.
Wlać 0,5 dodatkowy litr oleju do skrzyni biegów.
Wznowić procedurę uzupełniania poziomu.
UWAGA : Poziom jest prawidłowy, gdy strużka oleju zamieni się w "kropla po kropli".
Zamontować korek wlewu uzupełniania poziomu (2) (wyposażony w nową uszczelkę).
4.3. Sprawdzenie poziomu oleju (ciąg dalszy)
Zamontować :

Korek wlewowy (3) (wyposażony w nową uszczelkę)

Moduł filtra powietrza

Osłonę pod silnikiem
Poziom oleju zbyt wysoki może spowodować następujące konsekwencje :


Przegrzanie oleju

Wycieki oleju
Zbyt niski poziom oleju powoduje zniszczenie skrzyni biegów. [img][/img]
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot207 CC

15 900

2008r.

203 700 km

mazowieckie

Peugeot308

38 500

2018r.

66 900 km

wielkopolskie

Peugeot308

36 300

2016r.

99 170 km

podkarpackie

Peugeot2008

46 300

2016r.

125 645 km

podkarpackie

Peugeot2008

37 900

2014r.

115 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System