Właśnie sie zorientowałem, że powstał nowy dział o nowym Peugeocie 5008.
W związku z tym, że jestem posiadaczem tego modelu pozwalam sobie jako pierwszy otworzyc ten dział
Na poczatek chciałbym napisać 2 słowa o wyglądzie auta - powiem nieskromnie, że w ramach tego segmentu nie widziałem ładniejszego
Mam silnik Diesla 2.0 150 koni i na trasach jeździ sie nim rewelacyjnie. Stabilność, przyspieszenie - pierwsza klasa.
Polecam wszystkim szybę panoramiczną - w autku wtedy jest fajnie jasno.
Każdy kupujący Diesla powinien przeczytać o filtrze cząstek stałych - ten temat juz poruszaliśmy na forum.
Jak bedziecie w salonie zwróćcie uwagę na prawe nadkole. W tych autach jest ono platikowe i delikatnie odstaje. Po lewej stronie jest juz ok. W każdym jednym jest dokładnie tak samo - sprawdzałem w 4 innych sztukach. To jednak nie jest żaden dla mnie problem. Być może w serwisie jest to do podkrecenia, ale nie pytałem na razie, bo tego nawet za bardzo nie widać.
Spalanie w samochodzie nie jest może rewelacyjne, ale jesli ktos sie decyduje na 2-litrowy silnik (uważam, że warto) to powinien sie z tym liczyć.
W środku auto równiez prezentuje sie świetnie - ja mam PREMIUM, ale jest jeszcze PREMIUM PLUS, który wygląda jeszcze jepiej. Bardzo fajne wykończenie wnetrza. Jak ktos zdecyduje sie na skóre, to będzie miał odjazd , lecz ja jakos nie chciałem.
Przednie siedzenia sa mega-wygodne. W najlepszych wersjach można nadmuchiwać odcinek lędźwiowy, ale ja tego nie mam, wiec nie wiem jak to działa. Z tyłu również jest całkiem wygodnie, choć ja tam na codzień nie siedzę. Do tego dochodzi kierownica, którą można sterowac we wszystkie strony.
Ogólnie bardzo lubie mój samochód - ZDECYDOWANIE POLECAM i mam nadzieje, że opinii na jego temat nie zmienię!
Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen C4 Grand (2,0 hdi) 150
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 18 Lis 2015, 12:45
Temat postu:
Re: ( Peugeot 5008 ) Witam!
witam,
5008 mam od niedawna ale miałem już kilka aut z silnikami diesla Peugeot lub citroen: 2 x 308sw z silnikiem 1,6 hdi (90 I 110 cv). c4 grand Picasso manual 2,0 hdi (136cv) I teraz 5008 2,0 automat (163cv).
silniki 1,6 hdi lub 2,0 hdi sa w moim przekonaniu bardzo mało awaryjne. jedynie filtr FAP moze kosztować ale mi nigdy nie wypadła konieczność wykonania tej wymiany.
Silnik 1,6 jest bardzo ekonomiczny 5,5 l na 100km I mocą wystarczający.
Natomiast 2,0 jest bardzo elastyczny I daje duży zapas mocy. spalanie 6,5-7 l na 100km.
benzynowego silnika nie miałem ale u mnie w pracy było kilka słuzbowych z silnikami 1,6 thp I wszytkie miały awarie rozrządu przy przebiegu około 30tyś km. na tej podstawie nie polecam bezynowych.
Poza twardym I głośnym zawieszeniem 5008 jest dla mnie super. _________________ oko
Jeżeli mogę sie wypowiedzić. Od 1990 roku jężdziłem japońcami.mazda 323, toyota corolla, mazda 6 i na końcu toyota avensis 2,0 126KM i właśnie to ostatnie autko sprawiło, ,że na razie wyleczyłem sie z japonskich samochodów. Od niedawna jeżdżę 5008 150KM Premium i jak na Vana samochód sprawia dużo frajdy z jazdy. Co do awaryjności mam troszeczke doświadczenia i nie jedna usterkę naprawiłem sam, ale czasy nowych i nieawaryjnych samochodów sie skończyły.
Jeżeli jest kasa co 3-5 lat kupuje sie nowy , a jeżeli kaski nie jest wiele i kupujesz swój samochód to jesli jest to dobry egzemplarz - dbaj o niego, a bedzie z ci służył - chyba że "uczciwy sprzedawca sprzeda Ci kupe złomu" ........reszta jest znana ..........na potrzeby uczciwosci powstaja takie programy jak Autościema czy Turbo kamera. pozdrawiam
Posiadam 5008 1.6HDI od nowości, tzn. 2014r. Na co dzień używam go od niedawna, było to auto żony. Obecnie użytkuję auto głównie na A20 na trasie Szczecin-Stralsund. Po minieciu granicy spisuje się znakomicie, jego twarde zawieszenie jest tu atutem, a wnętrze jest ciche bez względu na ustawioną prędkość. Gdybym brał 5008 pod siebie to zdecydowanie byłoby to 2.0 HDI, ale 3 lata temu wydawało się, że nie będzie takiej potrzeby, a różnica w cenie była znaczna. 1.6 z nową głowicą 8-zaworową jest cichy i naprawdę elastyczny, zadyszki dostaje w okolicach 120 km/h, lecz nadal przyspiesza, aż do ok 185-190 km/h. Co ciekawe, nawet przy takiej prędkości można spokojnie rozmiawiać. Niestety ze względu na małą pojemność silnika, granica ekonomii to ok. 130-140 i z taką prędkością z reguły podróżuję. Spalanie to wtedy 5,5-6,0.
Przez 3 lata awarii praktycznie brak. Wymieniono jedynie mocowanie prawego McPhersona bo postukiwało.
Auto pojemne, choć nie tak bardzo jak Grand Scenic III lub S-Max które miałem wcześniej, jednak trasa Szczecin-Barcelona zrobiona była bez problemu i to w 7 OSÓB!!! 4 dorosłych i 3 dzieci + bagażnik dachowy.
Minusy: twarde zawieszenie, brak uchwytu na napój i schowka przed pasażerem (te co są to parodia jakaś), tylna roleta nie chowa się w podłogę jak w Grand Scenicu
Plusy: wygląd, bezawaryjność, niskie spalanie, jakość wykonania, mimo wszystko funkcjonalność wnętrza
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 5008 ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.