Witam
Mam taki problem z moim Peugeotem 407 2.0 HDi 136KM z 2005r.
Podczas jazdy nagly spadek mocy, tak jakby turbo nie dzialalo.
Zrobilem u znajomego pare testow i oto wyniki:
Zastanawiajacy jest brak informacjo przy pomiarze na wolnych obrotach o temperaturze powietrza w przepływomierzu, oraz wartosc powietrza zmierzona w przeplywce w sosunku do wartosci zadanej.
Prosze o pomoc.
Pozdrawiam
Re: ( Peugeot 407 ) Spadek mocy - blad P2562 i P1614
No tak, to wiem, wynika z danych informacyjnych podczas zarejestrowania bledu.
Natomiast co moze byc powodem ze ta temperatura powietrza w przeplywomierzu nie jest pokazana w danych pomiarowych.
Co do silownika to stawialbys na silownik czy tez ten element elektryczny ktory znajduje sie na tej grusze
Re: ( Peugeot 407 ) Spadek mocy - blad P2562 i P1614
Posprawdzalem dzisiaj wszystkie wezyki podcisnienia, kilka z nich bylo luznych przy elektrozaworach i jeden luzny przy tym zbiorniczku podtrzymujacym podcisnienie.
Ciegno od gruszki jak sprawdzalem na kanale to pracuje, tylko na tyle czy dobrze to nie wiem.
Spadki mocy sa coraz czestsze, za kazdym razem gdy gwaltownie przyspieszam. Na wolnych obrotach cisnienie turbo ma wartosc 980mBar i utrzymuje sie tak az do prawie 2500 obr/min, wtedy rosnie tak ok 1200mBar.
Przeplywonierz jeden podmienilem i on tez ma wartosc wydatku powietrza w okolicach 350 mg/wtrysk przy zadanym 256 mg/wtrysk (wychodzi na to ze on tez jest uszkodzony.
Posprawdzalem przejscia na przewodach od przeplywomierza do sterownika silnika, wszystkie przewody ok.
Co dalej z tym mozna zrobic??
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 31 Paź 2013, 11:25
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Spadek mocy - blad P2562 i P1614
P1614 SBDS Interactive codes / Service Bay Diagnostic System - obsługa kompleksowego systemu diagnostycznego, immobiliser - nieprawidłowy sygnał, nieodpowiedni kluczyk.
P2562 Elektrozawór regulacji ciśnienia doładowania, położenie zbyt odległe w stosunku do wymaganej wartości (nieprawidłowy sygnał czujnika kopiowania turbiny).
Przy odczytywaniu kodów usterek zarejestrowanych w pamięci sterownika, trzeba przede wszystkim starać się wczytać i zrozumieć znaczenie każdego słowa, szczególnie gdy chodzi o tłumaczenie z języka obcego. Najlepiej posługiwać się angielskim, ponieważ nieodpowiednie tłumaczenie na polski niejednokrotnie jest mylące i nieprecyzyjne.
Na przykład w usterce drugiej P2562 bynajmniej wcale nie jest powiedziane, że chodzi o konkretne uszkodzenie elektrozaworu ciśnienia doładowania, układu podciśnienia lub czujnika kopiowania turbiny (inaczej czujnika skoku zaworu). Jest tylko wskazane, że nie zgadza się wartość zadana sygnału do wartości rzeczywistej. Nawet komputer nie określa, czy chodzi o zawór, czy czujnik. Sugeruje tylko, że jedno i drugie może mieć odchyłki od normy.
Dlatego słusznym posunięciem jest, gdy nie bardzo wiadomo, co sterownik "miał na myśli", wykonać jazdę testową po ulicy z laptopem wraz z planetą na kolanach i pobrać "parametry bieżące silnika podczas występowania usterki".
Niestety, kolega napracował się, lecz zaledwie ostatni obrazek spełnia warunek pt.: "pobrane parametry silnika w momencie występowania usterki". W dodatku tylko podczas jazdy z prędkością 55 km/h, gdy tymczasem "zdech" silnika występuje właśnie przy znacznie większej prędkości, prawda? (Ostatni obrazek kolegi pozwoliłem sobie wkleić jako przykład).
Mimo przeciwności, kolega jednak zdołał wychwycić, co następuje: "wartość rzeczywista ciśnienia turbo" (1,6 bar = 1600 mbar - planeta chyba nie dodała jedynki z przecinkiem?) jest mniejsza o ok. 20% od "wartości zadanej" (1,9 bar = 1900 mbar), przy prawie 100% próbie wychylenia łopatek turbiny (99%), czyli "maksymalne ciśnienie spalin", jakie próbuje sterownik wymusić na elementach, którymi steruje.
Natomiast czujnik kopiowania pokazuje zupełnie nieprawdopodobne położenie łopatek turbiny, tj. -77%. Czyli tak jakby łopatki miały się cofnąć w odwrotnym kierunku, a więc zawracać ze swojego biegu(?)
Toteż pierwszym krokiem, jaki nasuwa się w sposób naturalny, to sprawdzenie regulacji tych dwóch elementów, tj. "mieszka" (ang. actuator) oraz czujnika kopiowania turbiny. Być może "mieszek" zacina się z winy wewnętrznego uszkodzenia, albo zapieczone są łopatki turbiny z powodu tłustych spalin, itd. Warto obejrzeć w tym celu jeden z wielu filmików YT, w których wyjaśnione są kwestie regulacji, itp. tutaj.
Dotyczy to również regulacji czujnika kopiowania turbiny, którego błędne wskazania mogą wynikać po prostu z "zacinania się" "mieszka", a nie z jego rzekomego uszkodzenia.
Dochodzimy w tym momencie właśnie do sedna sprawy, moim zdaniem, ponieważ zwykle do zapychania tłustymi sadzami nie dochodzi bynajmniej w wyniku złego działania turbosprężarki lub jej elementów sterujących, tylko wskutek innych rzeczy, jak np. uszkodzenie obwodu recyrkulacji spalin, albo zawyżanie wartości masy powietrza przez masowy przepływomierz powietrza (mpp).
Pomocny byłby w tym momencie odczyt nie tylko "zmierzonego wydatku powietrza" (779 mg/wtrysk), czyli masy powietrza, (nie ciśnienia doładowania), ale również "wydatku powietrza zadanego, normatywnego, teoretycznego".
Niestety, dysponujemy jedynie tym, co kolega raczył podać wyżej i dlatego nie możemy wskazać na ewentualną winę EGR lub przepływomierza.
Odnośnie turbosprężarki to po prostu z natury rzeczy nie psuje się tak "sama z siebie", tylko coś innego, pierwotnego, do tego prowadzi, o czym więcej można poczytać np. tutaj i tutaj.
Pzdr KotBury
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Sro 14 Maj 2014, 15:37, w całości zmieniany 5 razy
Re: ( Peugeot 407 ) Spadek mocy - blad P2562 i P1614
Witam
Na wstepie bardzo dziekuje.
Wczoraj posprawdzalem wszystkie elementy podcisnienia, jest ok.
Natomiast caly czas przeplywonierz podaje ok 350mg/wtrysk w stosunku do zadanego 256mg/wtrysk na wolnych obrotach.
Wykonalem jeszcze pomiar powietrza dolotowego przy ok 2200obr/min
zdjecia wkleilem tutaj (dwa ostatnie zdjecia):
"Pomocny byłby w tym momencie odczyt nie tylko "zmierzonego wydatku powietrza" (779 mg/wtrysk), czyli masy powietrza, (nie ciśnienia doładowania), ale również "wydatku powietrza zadanego, normatywnego, teoretycznego".
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 01 Lis 2013, 14:54
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Spadek mocy - blad P2562 i P1614
Cytat:
Natomiast caly czas przeplywonierz podaje ok 350mg/wtrysk w stosunku do zadanego 256mg/wtrysk na wolnych obrotach.
No, właśnie, cały czas chodzi o te dwie masy powietrza, ale na pełnych obrotach, podczas których silnik "zdycha". Na biegu jałowym, owszem, dowiadujemy się, że prawdopodobnie przepływomierz "zawyża" sygnał masy powietrza i wskutek tego komputer źle steruje recyrkulacją spalin, tzn. wpuszcza za dużo spalin do świeżego powietrza, o czym mowa we wskazanych wątkach do przeczytania.
Jednak nie tłumaczy to "zbyt niskiego ciśnienia doładowania powietrza", spadku mocy silnika i usterki P2562.
Dlatego konieczne są jednoczesne wartości i nastawy:
a)ciśnienie doładowania powietrza zadane i rzeczywiste, zmierzone czujnikiem ciśnienia doładowania w pobliżu kolektora dolotowego.
Mamy je przy obrotach jak na obrazku powyżej, tj. 1,6 bar (1600 mbar) rzeczywiste i 1,9 bar (1900 mbar) teoretyczne, a także 99% próby nastawy "mieszka" (actuatora).
Pogrubiam słowo "próby" , ponieważ chodzi o to, że komputer usiłuje ustawić łopatki turbiny na "maksymalne ciśnienie spalin", a wcale nie znaczy, że rzeczywiście to zdołał uczynić. Trzeba rozróżnić to, czego komputer "chce", a co "rzeczywiście" osiąga".
Tutaj być może wyciąga fałszywe wnioski, gdyż czujnik skoku zaworu pokazuje jakąś masakrę tj. -70%.
Zatem konieczne jest sprawdzenie actuatora (patrz filmik YT) oraz czujnika kopiowania;
b)masa powietrza teoretyczna i rzeczywista, zmierzona masowym przepływomierzem powietrza, zamontowanym tuż za filtrem powietrza.
Mamy jedynie odczyt masy rzeczywistej ("zmierzony wydatek powietrza") 779 mg/wtrysk przy tej samej prędkości obrotowej, czyli prawidłowo pobranej podczas "zdechu" silnika.
(Uwaga! nie mogę otworzyć rysunków podanych przez Ciebie w ostatnim poscie).
Gdyby była jeszcze masa zadana, teoretyczna, to bylibyśmy znacznie dalej do przodu, gdyż ocenilibyśmy, jak się zachowują pozostałe elementy powietrza i spalin, jak EGR oraz przepustnice dławiące.
Podkreślam z naciskiem, przepływomierz steruje recyrkulacją spalin (EGR), nie turbosprężarką.
Turbosprężarka sterowana jest na podstawie wskazań czujników po stronie powietrza oraz spalin:
- czujnika ciśnienia doładowania;
- dwóch czujników temperatury powietrza (patrz rysunki i fotka);
- sondy lambda;
- dwóch czujników różnicowych ciśnień spalin przed/za filtrem FAP lub czujników temperatur (w zależności od wersji).
- czujnika kopiowania turbiny.
Moim zdaniem powinieneś się skupić nad tym, co wykrywa komputer, tj. błędzie P2562, a więc "mieszku" i czujniku kopiowania.
Najszybciej można to zrobić, co często zalecam przy tego rodzaju usterkach: podmienić testowo na inny, sprawny czujnik i wykonać próbę drogową. Jeżeli moc powraca i nie zapala się kontrolka ostrzegawcza, tzn. że wykryłeś usterkę i nie potrzeba nic więcej, tylko kupić nowy czujnik i go wymienić.
Uwaga! Często szwankują kable i styki, nie sam czujnik.
Gdy czujnik okazuje się OK (w co wątpię, bo skąd wartość -70%?), to następnym krokiem będzie "mieszek" i jego sprawne oraz skuteczne działanie.
Jeśli sprawdziłeś podciśnienie idące na "mieszek" i jest ono prawidłowe, to trzeba przejść do całego mechanizmu idącego od actuatora na łopatki turbiny (film YT).
Uwaga! Przed "mieszkiem jest elektrozawór nastawczy podciśnienia (7), właśnie za pośrednictwem którego komputer steruje łopatkami turbiny - jeszcze raz rysunek poniżej.
Najprościej można go sprawdzić, wypinając przewody giętkie podciśnienia i spinając je razem za pomocą jakiejś mocnej plastikowej rurki. Wówczas mamy pełne, niesterowane podciśnienie, idące bezpośrednio na element wychylający łopatkami tj. "mieszek", utrzymujący je stale w położeniu "maksymalne ciśnienie spalin". Uwaga! podczas testowania po ulicy nie gazować mocno, tylko delikatnie, i nie kręcić powyżej 2500 obr/min, gdyż sterownik zacznie "drzeć mordę".
Jeżeli podczas jazdy testowej odczuwamy radykalną poprawę, oznacza wadliwy nastawnik (7) elektrycznie lub mechanicznie (pneumatycznie). Również w jego sprawie postępujemy podobnie jak z czujnikami: najpierw podmieniamy na sprawny, z innego silnika i wykonujemy jazdę próbną po ulicy. Dopiero po stwierdzeniu usterki, kupujemy następny. Nie odwrotnie.
Gdy próba z nastawnikiem (7) kończy się fiaskiem, tj. "zdech" silnika jak poprzednio, przechodzimy do konkretów na sterowaniu turbiną, tj. "mieszek", cięgło, mechanizm wychylenia łopatek, itd. Pomocny jest bardzo wskazany filmik YT.
Polecam w ogóle staranne przygotowanie się do każdej z w/w operacji, ponieważ naprawdę żaden mechanik nie zadba o silnik lepiej od nas. Dlatego, że nie jest przy nim cały czas.
Pzdr KotBury
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Sro 14 Maj 2014, 15:36, w całości zmieniany 3 razy
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: civic
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 14 Maj 2014, 11:48
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Spadek mocy - blad P2562 i P1614
Jestem na etapie kupna auta i podczas diagnostyki wyszedł taki błąd jak w załaczniku, czy ktoś mi coś przetłumaczy z tego ? Jestem zielony w temacie.
Auto 2.0HDi VIN VF36DRHRG
Re: ( Peugeot 407 ) Spadek mocy - blad P2562 i P1614
Z tego co widać na zdjęciach to cieknie z pod przepustnic powietrza - w wiekszosci przypadków tak jest , co do przepływomierza to na górze silnika po prawj stronie na przeodzie od filtra powietrza w strone turbiny
np:http://allegro.pl/peugeot-407-hdi-przeplywomierz-i4070363526.html
Re: ( Peugeot 407 ) Spadek mocy - blad P2562 i P1614
Wskazanie PP2000 ciśnienie turbo zmierzone 6mbar!!! Co to za ciśnienie?
6mbar = 0,006bar. Biorąc pod uwagę ciśnienie atmosferyczne ok 1000mbar to ciśnienie turbo w tym wypadku jest próżnią?. Ciśnienie turbo zmierzone na wyłączonym silniku powinno być równe ciśnieniu atmosferycznemu
Chyba, że każdy PP2000 pokazuje inaczej, ale nawet zakładając 0mbar jako ciśnienie wyjściowe to 6 czy 9mbar to jest ciśnienie podmuchu skrzydeł komara. Czytajcie uważnie jednostki.
Sugestie po przeczytaniu - czujnik ciśnienia turbo oraz czujnik temperatury powietrza dolotowego (-49C) - do wymiany.
Abstrakcyjne aż dwa istotne parametry przez które ECU może oszaleć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.