Dołączył: 13 Cze 2014 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 13 Cze 2014, 17:51
Temat postu:
Jaki silnik w Peugeot 308?
Witam,
Przepraszam za laickie pytanie, które zapewne zadaje każdy nowy użytkownik forum;) Szukałem jednak na forum i nic konkretnego nie znalazłem. Po przeczytaniu różnych sond typu auto-świat i opinii na autocentrum mam już mętlik w głowie:/
Może zacznę od tego, że po przeczytaniu wszystkich wpisów najbardziej jestem skłonny zakupić diesla 2.0 HDi FAP 140KM lub benzyne 1.6 VTi 120KM
Codziennie jeżdżę ok 30km do pracy w obie strony. Raz na miesiąc jakiś "dalszy" trip w postaci 100km w jedną stronę. Raz do roku wakacje w postaci 1000km w jedną stronę. Łącznie wychodzi ok. 12tys km
Oczywiście chodzi mi o silnik, który najmniej podatny jest na awarie. Na drugim miejscu stawiam moc(poprzednio miałem Renault Megane II z 1,9 dti 120KM i jak dla mnie był ok). Jeśli chodzi o spalanie, to warunek mam tylko jeden, by nie palił więcej niż 9l na 100km
Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 129 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: 307 SW 1.6HDI 110KM FAP Mercedes A160 W 168 manual 1998 r
Piwa: 23/0
Wysłany: Pią 13 Cze 2014, 20:47
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Jaki silnik w Peugeot 308?
1.6 VTI niemiecki wynalazek sobie odpuść
rozrządy w tym trzeba by wymieniać razem z olejem tak się sypią
Taka dopracowana ta niemiecka jakość wsadzona w bogu ducha winnego peugeota _________________ Peugeot 307SW 1.6 HDI 110KM FAP 2006/7 FL 102 kkm A 160 W 168 102 KM 1998 r 118 kkm Radio CB ALAN 109 + SIRIO OMEGA 27 MAG
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 14 Cze 2014, 10:41
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Jaki silnik w Peugeot 308?
Cytat:
Może zacznę od tego, że po przeczytaniu wszystkich wpisów najbardziej jestem skłonny zakupić diesla 2.0 HDi FAP 140KM lub benzyne 1.6 VTi 120KM.
Należy przestrzec przed jednostką napędową 2,0 HDI FAP 140 KM. Dlatego, że FAP, czyli filtr cząstek stałych, jest nie tyle niebezpieczny ze względu na awaryjność, ile irytujący przez swoje częste fałszywe alarmy i tryby awaryjne, odbierające moc silnikowi i chęć do życia... Z tego co widać bowiem raczej zamierzasz poruszać się na krótkich trasach, a FAP wymaga dłuższych przejażdżek, gdzie będzie się mógł swobodnie wypalić, itd.
Druga sprawa to koło zamachowe 2-masowe, które mimo swych zalet, nie jest niczym konkurencyjnym wobec benzyny, w której po prostu nie ma tego wynalazku.
Reasumując, jeśli krótkie trasy, to tylko benzyna, najlepiej tak jak przestrzegał Kolega powyżej - z wykluczeniem niemieckich. Wskazany jest też silnik większej pojemności co najmniej 2-litrowy, jeżeli chcesz mieć przyzwoity moment obrotowy bez "wysilania" jednostki.
Po drugie, jeśli silnik HDI to koniecznie bez fabrycznego FAP. Nie wiem, czy takie aktualnie produkują na Europę. Z tego co czytam, wysyłają jednak daleko na wschód właśnie bez tych filtrów sadzy. Czyli ogólnie są dostępne.
Ostatnią kwestią, jaką specjalnie wyróżniam, a moim zdaniem decydującą w doborze silnika, jest jakość paliwa. Mianowicie, olej napędowy jest coraz gorszy, w tym fabrycznie "wysuszony" poprzez pozbawienie siarki i jej pochodnych (czytaj: "paliwo bezsiarkowe"). Jeżeli pozbawiony siarki, to również osłabiona jest smarność ON, a przez to pompy wysokiego ciśnienia (WC) są za słabo smarowane paliwem. Jeżeli za słabo smarowane, to jej tłoczki i cylinderki zaczynają "zdzierać" z siebie cząstki metalu, osadzające się na sitkach wtryskiwaczy, osłabiając, a nawet uniemożliwiając wtrysk paliwa. W skrajnym przypadku pompa WC zaciera się i pęka lub przeskakuje pasek rozrządu o kilka ząbków, po czym następuje kolizja tłokowo-zaworowa. Nie muszę wyjaśniać zapewne, co to oznacza.
Można więcej poczytać na ten temat, zaglądając w mój profil i śledząc wątki mniej więcej typu: "nierównomierne obroty", "szarpanie", "silnik zgasł i nie chce zapalić", "trudności w rozruchu", "opiłki metalu w filtrze paliwa", itp.
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
Wysłany: Sob 14 Cze 2014, 11:42
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Jaki silnik w Peugeot 308?
Jeśli chodzi o silniki benzynowe to w obecnym czasie samochody koncernu PSA mają tylko te ze wspólnego pomysłu PSA/BMW czyli o pojemnościach 1,4 i 1,6 litra o mocach od 95 KM do nawet 270 KM lub najnowsze 3 cylindrowe tzw Pure Tech o pojemności 1,2 litra. Samochody PSA z silnikami benzynowymi 2 litrowymi, 2,2 litra czy 3 litrowymi V6 to już przeszłość. Praktycznie w chwili obecnej jeżeli myśli się o zakupie nowego samochodu koncernu PSA z trwałym, sprawdzonym już wcześniej w wieloletniej eksploatacji i nie sprawiającym kłopotów silnikiem benzynowym to chyba pozostaje tylko Peugeot 301 z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra lub jego odpowiednik Citroen C-Elysee (silnik benzynowy serii TU). Aktualnie te samochody są oferowane również z fabryczną instalacją gazową. Co do diesli to raczej należy wystrzegać się tankowania różnych wynalazków w rodzaju Orlen Diesel Verva, Shell V-power diesel a tankować tylko zwykły olej napędowy bez tych dodatkowych oznaczeń.
Dołączył: 13 Cze 2014 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 15 Cze 2014, 20:18
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Jaki silnik w Peugeot 308?
Dzięki za odpowiedzi. Chciałbym zaznaczyć, iż nie planuje zakupu NOWEGO auta, tylko UŻYWKĘ 2008-2009r.
Mówiąc o spalaniu 9,0 miałem namyśli spalanie w mieście. Tak więc silniki benzynowe 2.0 raczej odpadają. Zresztą nawet nie słyszałem o takim silniku, bynajmniej w rocznikach, które mnie interesują.
Trochę mnie przestraszyliście, bo gdzie nie czytałem to eksperci wszelkiej maści (auto świat) polecają właśnie silnik 1.6 VTI
Zaskoczyła mnie i nastraszyła opinia użytkownika KotBury, bo dotychczas uważałem, że silnik 2.0 HDI 140km jest najlepszym silnikiem. W rozmowach z handlarzami i mechanikami każdy polecał mi ten silnik kiedy chciałem kupić 407 (choć tm oczywiście nie ma FAP'a)
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 15 Cze 2014, 23:03
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Jaki silnik w Peugeot 308?
Nie potępiałem w żadnym wypadku silnika HDI, tylko podpowiedziałem, żeby uważać na te zawierające FAP. A to jest chyba różnica? Ponadto porównałem walory ogólne benzyny i diesla z FAP-em w warunkach ich użytkowania. Powiedziałeś, że będziesz jeździł na krótkich trasach, więc siłą rzeczy narzuca się benzynowy, ponieważ diesel z FAP odpada z powodów, o których wspomniałem. Ty jednak stwierdzasz ostatecznie, że benzynowy też odpada, bo za dużo pali. To w końcu czego Ty oczekujesz? Nie wyobrażaj sobie, że tak ciężką maszynę "opędzisz" 9-ma litrami jeżdżąc po mieście nawet z silnikiem diesla bez FAP. To jest jakieś nieporozumienie i sprzeczność, której nikt Ci nie rozwiąże. Każdy silnik bowiem, czy to diesel, czy benzyna, musi swoje spalić, jeśli chcesz przyzwoicie jeździć, a nie snuć się jak emeryt w kapeluszu.
Jeśli zamierzasz kupować auto używane to poczytaj temat odpowiedni jak np. tutaj.
Dołączył: 13 Cze 2014 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 16 Cze 2014, 09:43
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Jaki silnik w Peugeot 308?
Stwierdziłem, że benzynowy 2.0 odpada. Nie przesadzajmy z tą ciężkością. 308 waży ok. 1300kg. Dla porównania Megane, którym jeździłem ma ok 1140kg i z silnikiem 1,9 dti palił 7l po mieście przy jeździe "nieemerytalnej".
1,6 THP 150km pali ok 8l
2,0 HDI 140km pali ok 7,5l
I zaraz ktoś odrzuci VTI i kupi THP.
A to właśnie w silnikach THP bardzo często rozciągały się kiedyś łańcuchy rozrządu, awarii ulegał też napinacz, z czasem zaszlamiał się dolot i zawory (olejem z odmy, silnik ma wtrysk bezpośredni), i nieraz też pękały kolektory wydechowe. I w sumie do teraz, do powolnego końca produkcji (THP jest już powoli wycofywane) te problemy występują tylko już w mniejszym stopniu.
A.Ś. akurat w tym przypadku się nie mylił (i to mimo że w VTI jest ten sam łańcuch i napinacz, ale moc jest mniejsza, a wtrysk jest pośredni). Największą wadą VTI jest to, że lubią spalać olej, niekiedy występują też problemy z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego (była też i akcja serwisowa). Jak ktoś nie wierzy (jestem w końcu użytkownikiem auta z silnikiem VTI, więc może mieć wątpliwość czy jestem obiektywny) to niech zajrzy np. na forum PKP, peugeot207club.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.