Re: ( Peugeot 407 ) wymiana płynu do wspomagania proszę o pomoc peugeot 407 2.0
Gdzieś już to było... A w jakim celu ta wymiana??
Wymiana polega tak , że odkręca się ten wężyk co jest zamocowany na pompie za pomocą opaski , wsadzasz go do jakieś butelki i odpalasz autko , tylko ktoś musi dolewać świeży olej żeby przypadkiem pompa na sucho nie leciała. Przygotuj sobie dwie butelki płynu total fluids da albo total fluid lds , bo na taką wymianię mniej więcej 1.5l trzeba liczyć.... Potem odpowietrzasz układ , jedni mówią że na zgaszonym aucie kręcąc kierownicą z lewa do prawa do końca z 5 razy. Producent zaleca w trakcie pracy silnika no i tyle. Zabawa na 20 minut we dwie osoby
Re: ( Peugeot 407 ) wymiana płynu do wspomagania proszę o pomoc peugeot 407 2.0
Witam panowie
Sam przymierzam się do wymiany płynu wspomagania w swojej 407
Pomyślałem że dobrze by było zamieścić wyczerpujące dane instruktarzowe aby inni użytkownicy nie mieli wątpliwości.
Stojąć od przodu auta widzimy dwa wężyki wchodzące od góry w pompe wspomagania.
Pierwszy od naszej strony "przewód gumowy" który jest zamocowany za pomocą opaski uciskowej do króćca pompy, drugi od strony kabiny samochodu "metalowy". Według powyżej instrukcji rozumiem, że ten gumowy od naszej strony należy zdjąć i wsadzić do butelki?
Czy dużum błędem byłoby całkowite spuszczenie płynu bez dolewania nowego?
Zrobiłbym to przy włączonym silniku aby pompa mogła pracować i wyrzucać płyn, wegług mnie nie powinno dojść do uszkodzenia pompy przy kilkomunutowym chodzie na sucho. Myle się?
Total Fluide DA to wydatek rzędu 34 - 50 zł (Ja kupiłem za 34zł/l)
Cieżkie chodzenie kierownicy (szczególnie zimą)
Wyrzucanie piany przez korek odpowietrzający
Głośniejsza praca pompy wspomagania
Chrobotanie przy manewrach kierownicą przy parkowaniu, szczególnie przy ruszaniu na zimnym silniku
Te wszystkie objawy to niekoniecznie uszkodzenie pompy tak jak wam wciskają mechanicy, akurat ta pompa pracuje w systemie CAN i jest bardzo mało awaryjna - w 90% przypadkach pomaga na te wsztystkie objawy nawet dolewka płynu i porządne odpowietrzenie. Większą skuteczność uzyska się dzięki wymianie całego płynu na nowy. Zużyty traci swoje właściwości i nie sprawdza się szczególnie w niskich temperaturach.
Pienienie się płynu to również nie koniecznie nieszczelność układu - to również przyczyna zużytego płynu.
Ja do tej pory raz w roku odpowietrzałem płyn uzupełniając ubytki nowym - odrazu uprzedze wątpliwości - ubytki płynu w układzie nie są spowodowane wyciekiem płynu tylko właśnie zużuciem przez co dochodzi do pienienia się i wurzucania przez korek odpowietrzający. Teraz przymierzam się do wymiany płynu na nowy.
Re: ( Peugeot 407 ) wymiana płynu do wspomagania proszę o pomoc peugeot 407 2.0
Problem dosyć częsty na różnych zachodnich forach o wspomaganiu 407,opisywane rozwiązanie najczęściej po francusku .Opisze po krótce. Faktycznie jest problem ,ale dotyczy prawidłowego odpowietrzenia układu wspomagania. Posiadam 407 2,0 benzyna 2007r. Jeśli pompa nie jest faktycznie uszkodzona z powodu częstego braku płynu w zbiorniczku , to powinno pomóc.
Jeśli ktoś odczuwa drżenie kierownicy , lekkie blokady przy skręcie ,pulsowanie kierownicy,najczęsciej pojawiające się tuż po odpaleniu silnika lub przy maksymalnych skrętach kierownicą ,powinien odpowietrzyć układ i dolać płynu . Jest to mało skomplikowane,ale dosyć [cenzura]. Kupić trzeba płyn do wspomagania ( ja kupiłem nieoryginalny , w sklepie z akcesoriami , płyn do wspomagania z uszczelniaczem, mieszać można ze wszystkimi rodzajami płynów). Jeśli standardowe dolewanie płynu pomaga tylko na chwile a korek wlewu jest cały czas mokry i wyrzuca płyn otworem odpowietrzającym, musimy zrobić tak. Teraz uwaga Wink
Jeśli układ jest zapowietrzony ,to po dolaniu płynu do zbiorniczka i zgaszeniu silnika ,płyn sie pieni i wyrzucany jest ponad wlew to właśnie musimy go odpowietrzyć . Zawsze pieni się po zgaszeniu silnika. Robimy to przy otwartym korku wlewu!
1.Właczamy silnik
2. Wlewamy płyn mniej więcej do połowy wysokości zbiorniczka
3. kręcimy kierownicą 10 razy na maxa w lewo i prawo
4 gasimy silnik
teraz płyn będzie uciekał górą,pienił się i tak ma być.połóżmy kawalek szmaty do okoła wlewu ,aby zbytnio nie nabrudzić.
włączmy silnik ponownie ,płyn w zbiorniczku zostanie zassany do pompy , dolejmy znowu do połowy zbiornika i powtórzmy krok 3 i 4 . tak trzeba bedzie robić około 3-4 razy .Dopiero kiedy płyn nie bedzie się pienił po zgaszeniu silnika , możemy zakręcić korek wlewu. Ja tak zrobiłem po wielu próbach , dopiero kolega z Francji przetłumaczył mi w czym problem. Jezdze już 3 miesiąc i nic się nie dzieje. Płyn z uszczelniaczem powoduje cichszą pracę pompy i niweluje niewielkie wycieki w ramach układu jeśli istnieją. Nie twierdzę ,że zawsze to pomoże.Wiele osób pisze o wymianie pompy, o wymianie jakichś przewodów powrotnych czy też wysokiego ciśnienia. Zacznijcie od tego ,koszt płynu ok.0,5 litra to jakiś 30-40 złotych i pół godziny pod domem,a problem może się skutecznie rozwiąże.Na wymianę w serwisie za 1000 zł częsci zawsze zdążycie .
powodzenia
Witam zrobiłem jak pisaliście z odpowietrzeniem lecz to nic nie dało. Płyn mi się nie pieni i nie wycieka z korka ale przy manewrach przy niskich prędkościach chrobocze i na postoju również. Co mogę jeszcze zrobić ?
Re: ( Peugeot 407 ) wymiana płynu do wspomagania proszę o pomoc peugeot 407 2.0
Z tego co widziałem pod maską to mam chyba ten stary typ bo przy pompie mam taki jeden krótki wąż gumowy. W jaki sposób najlepiej odpowietrzyć bo jedni piszą ze wyłączonym drudzy że na uruchomionym silniku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.