Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Renault Laguna II phII 2.0 F4R
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 10 Lis 2014, 16:12
Temat postu:
Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi
Witam! Mam problem z 407 o przebiegu ok.91000 tyś. km. Przy skręcie w prawo na nawierzchni kostkowej coś zdecydowanie stuka w (jak myślę) okolicach przekładni kierowniczej. Zawieszenie całe było sprawdzane na szarpakach i żadnych luzów nie wykryto. Może ktoś miał już podobny problem?! Pozdrawiam
Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi
Wymień przegub. Jak podniesiesz auto to ukaże się rozwalona guma na przegubie z olejem/smar więc nie będzie trzeba zgadywać który to. Pozdrawiam _________________ Pomagam więc Stawiasz Piwo!
Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Renault Laguna II phII 2.0 F4R
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 10 Lis 2014, 22:59
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi
Przegub odpada na pewno. Stukot(a nawet takie chrupotanie) następuje praktycznie przy małej prędkości i to bez znaczenia w którą stronę skręcę.Czuję nawet małe wibracje na kierownicy. Wyczuwam to jak parkuje samochod.Moze to wina płynu do wspomagania? Wyczytałem także tutaj,że może coś być z przewodem od wspomagania.
Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi
alfa145boxer napisał:
Przegub odpada na pewno. Stukot(a nawet takie chrupotanie) następuje praktycznie przy małej prędkości i to bez znaczenia w którą stronę skręcę.Czuję nawet małe wibracje na kierownicy. Wyczuwam to jak parkuje samochod.Moze to wina płynu do wspomagania? Wyczytałem także tutaj,że może coś być z przewodem od wspomagania.
typowe objawy uszkodzonego przegubu wewnętrznego. wystarczy podnieść auto albo wsadzić rękę z telefonem pod samochód i włączyć nagrywanie...
Pozdrawiam _________________ Pomagam więc Stawiasz Piwo!
Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Renault Laguna II phII 2.0 F4R
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 11 Lis 2014, 10:39
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi
to nie jest przegub,bo auto było dwa razy na podnośniku i całe zawieszenie było sprawdzane.Przy manewrach przy niskiej prędkości (na parkingu na przykład) przy skręcaniu kół coś w układzie kierowniczym(dzwięk ewidentnie wydobywa się z układu kierowniczego-prawdopodobnie przekładnia) wydaje takie stukanie... Nie potrafię tego lepiej określić niż chrobotanie z takim lekko (ale naprawdę lekko) wyczuwalnym drżeniem kierownicy.Czuć to także jak podjezdzam na krawężnik(czuć takie głuche stuknięcie właśnie z układu kierowniczego-dokładniej z kolumny kierowniczej,sama kierownica także w tym momencie zadrży).Przegub wewnętrzny natomiast,gdy jest uszkodzony to objawia sie to w taki sposób,że czuć wibracje delikatne w układzie kierowniczym,ale przy jezdzie na wprost i to przy szybszej jezdzie,a tu jest wszystko ok.W poprzednim aucie(renault) miałem właśnie ten przegub uszkodzony i takie były objawy.
Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi
Sprawdz nadkole a w szczegolnosci czy nie jest poluzowane gdyz moze uderzac aluminiowy wspornik o to nadkole. Zauwaz ze przy tym sworzniu jest bardzo mala odleglosc od nadkola.
Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Renault Laguna II phII 2.0 F4R
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 18 Lis 2014, 16:28
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi
sprawdziłem,i jest ok, nadkola nawet nie drgną,nie mam siły już na to Najgorsze jest to,że ten dzwięk ewidentnie wydobywa sie z przekładni,ale tylko podczas skrętu w lewo lub prawo(do skrajnego położenia kierownicy) i to na kostce brukowej,lub na jakieś nierówności,czuć to także jak podjeżdzam na krawężnik. Mechanik,sam nie jest pewny co to jest,a nie chce"pól auta rozbierać".
Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi
Objawy wystepuja na postoju??
jezeli tak, to mozemy wykluczyc przeguby półosi
Dziwne chrobotanie na postoju moze byc przyczyna zużytych łożysk mcpersona w 308 (niedotyczy 407, jest tam inne zawieszenie)
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sob 21 Lut 2015, 17:35
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi
Witam, jeżeli przy maksymalnym skręcie koła (aż do oporu) tak jakby wibracje miał być kierownicy, to być może coś z regulacją skrętu jest nie tak lub maglownica. Najlepiej na początek wymień płyn od wspomagania a wtedy zobaczymy co dalej.
Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi
Typowe luzy maga ,trzepaki nie wykryja a na kostce brukowej muzyka nie pomoze. Na szczescie odbedzie sie bez wydatkow,jesli niie masz kanalu odkrec lewe kolo . Na magu znajdziesz srube regulacyjna ktora usunie luz ,wkrec ja baedziej. Jesli zbyt mocno dokrecisz to kierownica nie bedzie odbijac.
Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi
Lepiej od lewej strony ponieważ od dołu przeszkadza stabilizator . Odkręcisz koło i dosięgniesz ręką jest to klucz 17 lecz musisz mieć nasadowy lub klucz oczkowy wygięty.
W moim przypadku wystarczyło poł obrotu zeby te nieprzyjemności znikły.
Pamiętaj aby koła były na wprost gdy bedziesz regulował.
Jesli mag cieknie to już trzeba wymienić uszczelniacze, jesli same odgłosy i wibrację, to regulacja wystarczy.
90% mechaników zleci Ci wymianę maga lub regenerację dlatego ze przy wymianie lub regeneracji zarobią krocię a przy regulacji groszę. Następnie wyregulują śruba i zadzwonią ze regeneracją zrobiona. Historia z zycia wzięta.
Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi
Podłączę się do dość starego już tematu alfa145boxer stukającej maglownicy. Mianowicie w moim Peugeot 407SW 2.0HDI z 2009 roku właśnie stuka maglownica. Wszystkie elementy wyeliminowane a stukanie najbardziej słychać przy zgaszonym silniku na postoju podczas gwałtownych krótkich ruchów kierownicą, wycieków z maglownicy nie ma. Mam pytanie do zi0allegro jakim dokładnie kluczem można skasować luz na maglownicy. 17 nasadka pasuje ale bez grzechotki 3/8" wchodzi, z grzechotką się nie mieści, ława nie pozwala. Czy masz może jakiś specjalny, dorabiany klucz, np. giętą oczkowa 17 ale skrócona? _________________ Pozdrawiam,
genenext
Re: ( Peugeot 407 ) Stuki w przekładni kierowniczej w 407 2.0hdi
zi0allegro napisał:
Pamiętaj aby koła były na wprost gdy bedziesz regulował.
Koła podczas regulacji nie mogą być na wprost tylko powinny być skręcone w skarjną pozycję, ponieważ najczęściej jeździmy na wprost i listwa w tym miejscu jest najbardziej wypracowana i w momencie skasowanua luzu na prostych kołach ,na końcach gdzie jest mniej wypracowana listwa będzie się zacinać i blokować. Kasowanie luzu robimy w skrajnych pozycjach listwy i każdorazowo sprawdzamy czy nie docisneliśmy zbyt mocno docisku listwy. _________________ Pozdrawiam,
genenext
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.