Poszukuję firmowego auta w miejsce padającej 407-ki.
Mam do przejęcia leasing auta: Peugeot 508 2.0HDI Hybrid4 200km.
Co sądzicie o tym aucie, na co uważać?
Model, który chce przejąć jeździ od 05.2012 i ma "nalatane" 135 tys. km - Głównie w Warszawie
ASO nie stwierdziło żadnych problemów poza dopełnieniem zbiorniczka FAP? Coś takiego.
Na co zwrócić uwagę, co lubi się zepsuć?
Skrzynia działa wzorowo, silnik elektryczny pracuje cichutko.
Prosiłbym o szczere opinie. _________________ Najczęstszą przyczyną problemów z autem, jest element łączący fotel z kierownicą.
Ha, no przecież miałeś już odpowiedziane w sprawie 407-ki HDI! Jeżeli jest to hybryda z silnikiem diesla, oznacza, iż będziesz miał do czynienia z identycznymi problemami co w 407-mce po stronie diesla. Jak to mówią, PSA przyprawił kierowców o przysłowiowy ból głowy, oferując najdroższy silnik spalinowy na świecie z najdroższym układem napędowym. Jaka cena jest tego cuda, może z tego uda się wyciągnąć jakieś wnioski?
Ponadto, po której stronie jest te 200 KM, po stronie napędu elektrycznego, czy diesla? Jeżeli tylko po stronie elektrycznej, to prawdopodobnie w dieslu jest "słabździutki". To bydle zaś jest ciężkie i w dieslu będzie chlało wachę, bo słaba jednostka napędowa, a w elektryce szybko się wykończy, czyli rozładuje, nawet jeżdżąc po mieście. Zatem i tak niedobrze, i tak jeszcze gorzej...
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Sob 06 Lut 2016, 19:52, w całości zmieniany 2 razy
Różnica pewna jest jednak. 407 ma 12 lat i niestety nie wiem jak było o nią dbane, 100% pewności do przebiegu też nie mam.
Tutaj mam pewny przebieg i pewny stan. Ogólnie silniki HDi mają raczej dobre opinie, co?
Bardziej mnie martwi sam układ hybrydowy. Jednostka diesla jest praktycznie ta sama.
A widzę pewną różnicę remontować auto, które ma 3 lata a auto które ma 12 lat i no, już się tylko starzeje.
Jeśli chodzi o układ hybrydowy:
Diesel 2.0HDI 163km + silnik elektryczny 37km _________________ Najczęstszą przyczyną problemów z autem, jest element łączący fotel z kierownicą.
Przeczytaj jeszcze raz mój wpis i patrz pod kątem różnicy na korzyść wobec silnika 407. Nie patrz na remonty w perspektywie silnika starszego i młodszego. Stary silnik masz już przetarty, uładzony, uformowany, zwłaszcza jeśli chodzi o układ wtryskowy paliwa. W nowym może paść w każdej chwili cokolwiek i dana część będzie wielokrotnie więcej kosztować niż w silniku starszym. Nie zakładaj, że będziesz silnik remontował, tylko jeździł. Przeczytaj jeszcze raz zdanie w poprzednim moim wejściu odnośnie ceny silnika diesla i układu elektrycznego.
Co do opinii HDi, owszem, jest dobra, ale inne marki mają też równie dobrą. Dlatego, że sprawa prozaiczna, większość układów wtryskowych paliwa w europejskich jednostkach napędowych bazuje na zaledwie kilku firmach: BOSCH, DELPHI, SIEMENS, DENSO i CONTINENTAL. Zatem wszystkie mają porównywalne parametry oraz cechy wytrzymałościowe, ponieważ muszą takie mieć, jeśli chcą konkurować ze sobą.
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Sob 06 Lut 2016, 19:59, w całości zmieniany 1 raz
Czytam i czytam.
Napiszę tak, 407 nie daje 1/3 tego co oferuje 508.
Jeśli chodzi o ceny części to nie odbiegają one znacznie przy modelu 508 względem 407.
Byłem dziś w ASO Peugeota na Połczyńskiej - tam faktycznie horror.
Popytałem w kilku innych serwisach, odnośnie wtrysków, turbiny, pompy wc i całej reszty - ceny części są praktycznie identyczne.
Kompletny układ elektryczny to cena 3000zł. Właśnie patrze na to, że będę jeździł, a 407 już siada.
Średnio mi się widzi remont 407-ki, której trochę brakuje. Zależy mi na bluetooth, lepszym wyciszeniu, lepszym audio. Pracę też mam taką, że bywam u klientów, którzy jeżdżą autami z samej góry, 508 ma prezencje.
Znajomy na 2.0HDi 163km, zrobił bez większych remontów 400tys. km - z tym, że regularnie o auto dbał. _________________ Najczęstszą przyczyną problemów z autem, jest element łączący fotel z kierownicą.
A czemu akurat hybryda, a nie silnik jednorodny? Hybrydowy silnik HDI jest od niedawna w produkcji, ma z pewnością szereg wad "choroby dziecięcej". Nie wiadomo, co Cię czeka dosłownie za zakrętem. Podejmując się eksploatacji silnika HDI, olbrzymia większość warsztatów i serwisów w ogóle nie jest przygotowana logistycznie, umysłowo i mentalnościowo, o czym świadczy choćby problem Twojej 407-mki. Warsztaty tkwią jeszcze głęboko w epoce młotka i śrubokręta. Mechanicy bardzo rzadko douczają się w zakresie nowoczesnych silników Common Rail. A powinni to robić na potęgę, bo obecnie co druga jednostka napędowa trafiająca na warsztat to Common Rail. A co dopiero mówić, gdy będą mieli do czynienia razem do kupy jeszcze z silnikiem elektrycznym?
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Hybryda ze względu na moc i wiele pozytywnych opinii jakie słyszałem.
Ciężko o auto z taką mocą i spalaniem, a dodatkowo z takim komfortem i wyposażeniem (w tej cenie).
Auto z "4 łap" zrywa się naprawdę pięknie.
Parkuje auto w przydomowym podziemnym garażu i spaliny są trochę uciążliwe, lecą w dom i czuć je trochę.
Stąd właśnie moje obawy, to będzie auto na kolejne 5 lat pewnie. Nowoczesne benzyniaki (1.6 +140km) absolutnie mnie nie przekonują.
Oglądany przeze mnie Peugeot ma teraz 148tys przejechane, więc niebawem największe problemy będą. Auto jest jeszcze rok na gwarancji, wszystkie elementy napędowe, zawieszenia itp są tą gwarancją objęte, ale jeszcze tylko rok. _________________ Najczęstszą przyczyną problemów z autem, jest element łączący fotel z kierownicą.
Drugi znajomy również ma takiego 508 na sprzedanie (pracują w jednej firmie i mają auta służbowe w leasingu).
Druga 508 to też kombii, też w automacie. 2.0HDi 163km, ale bez hybrydy, no i w kombii.
2.0HDi 163km też nie ma słabej opinii raczej. Może to będzie lepsze rozwiązanie? _________________ Najczęstszą przyczyną problemów z autem, jest element łączący fotel z kierownicą.
Po której stronie jest 200 KM, jeszcze raz pytam? Bo jeśli po stronie silnika spalinowego, to warto kupić z uwagi na moc i kulturę pracy. Jeżeli tylko po stronie silnika elektrycznego, to nie warto kupować, o czym powiedziałem na początku. Czy może moc się sumuje? Jak to jest rozwiązane? Zainteresuj się tym. Jaka jest pojemność HDI?
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
W tym silniku jest to rozwiązane tak, że moc się łączy.
Silnik Diesla 2.0HDi 163km + silnik elektryczny 37km.
Rozważam jeszcze Forda Mondeo 2.0 Ecoboost 203km z 2011 roku.
Kolejna opcja godna uwagi wg. mnie to Merecedes C180 Kompresor 1.6 156km.
Dużo różnych opcji. Niby wiele aut na rynku, a masa szrotu...
Myślę nad nowym autem, seatem leonem, ale kupić nowe auto, żeby wyjechać przez bramę i stracić 20 tys zł to głupota :/ _________________ Najczęstszą przyczyną problemów z autem, jest element łączący fotel z kierownicą.
Dużo różnych opcji. Niby wiele aut na rynku, a masa szrotu...
Dlaczego szrotu? Przecież sam mówiłeś, że 508 wyróżnia się pod każdym względem, a 407-mka jest już szrotem. Jeżeli zarówno cenowo jak i ogólnie odpowiada ci 508, to zainteresuj się bliżej szczególnie pod względem silnika HDi, ponieważ to on będzie stanowił główny napęd jeszcze przez szereg lat. Zaprosiłbym więc do sprawdzenia i testowania głównie z nastawieniem na ten silnik bardzo dobrego znawcę jednostek HDI. Od tego zresztą powinno się zaczynać i na tym kończyć każdy zakup używanego auta. Czyli silnik, silnik i jeszcze raz silnik. Jego stan techniczny, sprawność i szybkość rozruchu, równomierność pracy na każdym biegu, kultura pracy, brak dymienia (najważniejszy czynnik przy badaniach okresowych). Na drugim miejscu zbadałbym klimatyzację i jej kondycję bardzo szczegółowo. Dopiero na trzecim i dalszym napęd elektryczny i pozostałe kwestie, jak wygoda, fotele, blachy, srachy, itp. Wszystko to jest mały pikuś w porównaniu z silnikiem.
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.