Z racji, że to mój pierwszy posta pragnę się serdecznie przywitać. Moje auto to 3008 1,6 hdi 109KM z grudnia 2009r. Kupiłem go w 2013r z przebiegiem 88tys km, aktualnie ma 165tys km.
Moim problemem jest chwilowe zamulanie silnika na niskich obrotach tak do ok 2100/min( jakby auto holowało przyczepę z hamulcem najazdowym ze raz idzie normalnie a za chwile na ułamek sekundy coś go przytrzymuje).
Z racji stałego błędu o przesunięciu wyuczonych pozycji skrajnych egr, został wypiaskowany i przy adaptacji nowych wartości zaciął się w pozycji otwartej na amen. Został zastąpiony nowym zaworem firmy QualityParties z 24miesieczna gwarancją. Po wymianie i adaptacji auto które dotychczas jeździło bardzo dobrze zaczęło mulić jak wyżej opisywałem. Po odpięciu przepływomierza lub wtyczki na egr jeździ znów idealnie, tyle ze pojawia się Check na desce i błędy odnośnie braku zasilania przepustnicy lub egr.
Test globalny nie wykazuje już żadnych błędów jak wszystko jest podpięte jak należy. Wszystkie styki posprawdzane i dobrze łączą. Zauważyłem tylko ze podczas obserwacji wartości chwilowych w Diagboxie, powyżej ok 2tys obrotów w pozycji RCO EGR wyskakuje "wartość nieprawidłowa" która znika po spadku obrotów- wtedy wartości zmieniają się dynamicznie. Mam zapis w postaci wykresu z parametrów silnika podczas jazdy, czy ktoś mógłby go zinterpretować ??? Nie wiem czy nowy egr jest trefny, czy usterka jest gdzieś indziej??
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Sob 27 Lut 2016, 23:31
Temat postu:
Re: ( Peugeot 3008 ) Chwilowy brak mocy po wymianie EGR 1,6 HDI
Kupiłeś dziadostwo i takie są tego skutki, tania chińszczyzna i tyle. Trzeba było kupić markowy zawór, ten możesz wyrzucić do kosza. _________________ Prosze pytać na pw.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 28 Lut 2016, 01:04
Temat postu:
Re: ( Peugeot 3008 ) Chwilowy brak mocy po wymianie EGR 1,6 HDI
Gdy odpinasz wtyczkę od przepływomierza i silnik momentalnie ożywa, gdzie przedtem był muł, oznacza uszkodzenie przepływomierza, a całkowitą sprawność EGR. Należy więc w pierwszym rzędzie sprawdzić wartości masy podczas jazdy z laptopem diagnostycznym na kolanach najpierw z wpiętą, a potem wypiętą przepływką.
Następnie powinieneś wszystkie parametry bieżące wydrukować w postaci tabelki jak na obrazkach poniżej. Pierwszy pokazuje przykładową tabelę zbiorczą silnika na biegu jałowym. Drugi jest autentycznym odczytem "markowym" programem Peugeot Planet 2000. (Po najechaniu myszką na obrazek kliknąć lewym przyciskiem - pojawi się pełny obraz).
Powinieneś zwrócić uwagę na wartości masy powietrza i ciśnienia doładowania powietrza (wiersze 12-14) przy wyłączonej i włączonej kostce przepływomierza.
Nie widać w ogóle wykresów, które wkleiłeś na image shack. Edytuj post, posługując się funkcją "kopiuj obrazek", a nie "kopiuj adres obrazka" lub odwrotnie, już nie pamiętam.
Ja generalnie zrezygnowałem z usług tego hosta i przeszedłem na ifotos.pl.
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Nie 28 Lut 2016, 13:19, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Peugeot 3008 ) Chwilowy brak mocy po wymianie EGR 1,6 HDI
HERMES napisał:
Kupiłeś dziadostwo i takie są tego skutki, tania chińszczyzna i tyle. Trzeba było kupić markowy zawór, ten możesz wyrzucić do kosza.
Ta "tania chińszczyzna" ma gwarancje i jeśli rzeczywiście jest niesprawna to jest podstawa do jej wymiany na sprawną lub zwrot pieniędzy. Staram się ustalić tylko czy rzeczywiście to zawór jest tu winny. Skąd pewność że nie pochodzi z tej samej fabryki co Valeo tylko brak jej naklejek i ceny oryginału??
Dziękuję kolego KotBury za cenne uwagi. Post już edytowałem. Postaram się po weekendzie znów pożyczyć kabelek od sąsiada i zrobić pomiary z odpiętą przepływką.
Rozumiem, że tabelkę jaką przedstawiłeś trzeba sobie samemu wypełnić odczytując kolejne parametry z np. różnych okienek np. diagboxa bo tylko taki program w wersji 7.44 mam.
Zastanawia mnie tylko jedno, że przepływką na starym zaworze działała bez problemu i że jak przez przypadek w kostce do egr wysunął mi sie do tyłu pin 4 generując błąd P0405 (niski sygnał wejściowy egr) auto z podpięta przepływką i kostka egr bez tego jednego pinu - jeździło idealnie.
Zastanawia mnie jeszcze tylko czym jest sterowana przepustnica egr ta przy zaworze podwójnym, gdyż w trakcie odczytu parametrów standardowych w diagboxie - okresowy stosunek otwarcia elektrozaworu przepustnicy recyrkulacji spalin mam stale "wartość nieprawidłowa". Podobny raport dotyczący elektrozawory EGR jak pisałem pojawia się tylko na wyższych obrotach i znika przy ich spadku. Nadmienię, że jej adaptacja była robiona kilkukrotnie i nic to nie zmienia.
oto dane zaczytane na podstoju z przepływomierzem i bez niego (drugie wartości przy każdych obrotach)
Takie dane udało mi się odczytać z wykresów rysowanych podczas jazdy z przepływomierzem i bez niego
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Nie 28 Lut 2016, 19:17
Temat postu:
Re: ( Peugeot 3008 ) Chwilowy brak mocy po wymianie EGR 1,6 HDI
Witaj na forum.
Cytat:
Ta "tania chińszczyzna" ma gwarancje i jeśli rzeczywiście jest niesprawna to jest podstawa do jej wymiany na sprawną lub zwrot pieniędzy
Nie musi ona byś niesprawna, bo zazwyczaj nowe są sprawne, ale za to mogą odbiegać od normy, co widać, że często niepotrzebnie egr otwiera na wyższych obrotach silnika, a tego nie powinno tak być.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Peugeot 3008 ) Chwilowy brak mocy po wymianie EGR 1,6 HDI
Zapewne kolego Transit 2 masz rację, co to tego niepotrzebnego otwierania się na wysokich obrotach bo dziś (po przejechaniu 300km w tym w większości autostradą dość szybko), komputer wygenerował mi błędy P1459 oraz P0490, co by potwierdzało zaburzenia w pracy samego zaworu, jednakże skoro on jest sterowany zmiennym napięciem z ECU (o ile dobrze rozumiem zasadę jego działania) to sam z siebie nie może się otwierać lub zamykać bez powodu??? Może co najwyżej reagować zbyt wolno lub oszukiwać ECU co do swojego aktualnego położenia.
Inna sprawa, że to wciąż nie wyjaśnia zaburzeń mocy poniżej 2tys obr/min, gdy jeszcze turbina nie generuje zbyt dużego ciśnienia.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pon 29 Lut 2016, 00:03
Temat postu:
Re: ( Peugeot 3008 ) Chwilowy brak mocy po wymianie EGR 1,6 HDI
Cytat:
to sam z siebie nie może się otwierać lub zamykać bez powodu???
Oczywiście, że tak, co w tym przypadku pozostaje sprawdzić przepływomierz lub sprawdzić styki na kostka łączeniowy egr, jak i przepływomierza. Ten pierwszy błąd P0490 to:P0490 Sygnał położenia elektrycznego zaworu EGR : Odchyłka pętli dodatnia.
Co w tym przypadku albo zawyża przepływomierz jej wartość, albo egr jest uszkodzony lub nie do końca został wyuczony na podstawie przepływomierza. Tak więc moim skromnym rozwiązaniem byłoby najpierw podmienić przepływomierza i jeżeli nie pomoże, to zostaje zgłosić na reklamację egr.
Pozdrawiam.
Ps.Napisałem o godz. 23.03, a kiedy wyloguję się pokazuje 00.03, obecnie mam godz. 23.28 i nie bardzo rozumiem skąd takie rozbieżności, żeby nie było potem, że siedzę nie wiadomo do której godz. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Peugeot 3008 ) Chwilowy brak mocy po wymianie EGR 1,6 HDI
Dziękuje za wyjaśnienie. Mam już upatrzonego dawcę przepływomierza na podmiankę. Muszę tylko zgrać się czasowo z sąsiadem a to nie takie proste w tygodniu;) Dam znać czy pomogło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 3008 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.