Dołączył: 10 Maj 2013 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Belfast Posiadane auto: 207 1.6 HDI 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 30 Mar 2016, 16:57
Temat postu:
Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku
Witam. Kupiłem nie dawno Peugota 207 1.6 hdi 90hp i przy zakupie sprzedawca prawdopodobnie rozgrzał wcześniej auto bo przy oględzinach nic nie kopcił. Na drugi dzień rano po odpaleniu i dodaniu gazu z tyłu z rury białe kłęby dymu i zapach spalonego oleju. Po dwóch może trzech minutach coraz mniej i jak jadę to ustaje kopcenie. Na rozgrzanym silniku nie widać żeby kopcił, może delikatny dymek przy wysokich obrotach. Czytałem że może czujnik temperatury przekłamuje i go dzisiaj wypiąłem po czym zapaliłem i odrazu na zimnym silniku wentylator chłodnicy wchodzi na maxa i pojawia mi się stop na wyświetlaczu. Odłączyłem akumulator i spowrotem wpiąłem wtyczkę do czujnika temperatury przy termostacie i po zapaleniu wentulator cisza i stop na wyswietlaczu znikł. Ktoś coś może podpowie?
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sro 30 Mar 2016, 18:12
Temat postu:
Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku
Witam.
Cytat:
Czytałem że może czujnik temperatury przekłamuje i go dzisiaj wypiąłem po czym zapaliłem i odrazu na zimnym silniku wentylator chłodnicy wchodzi na maxa i pojawia mi się stop na wyświetlaczu
Aby sprawdzić dokładnie pomiaru czujnika, to należy podłączyć pod komputer i zobaczyć rzeczywistą temperaturę silnika z zegarem.
Natomiast odpięcie od czujnika nie wiele wnosi, ponieważ jest to w razie awarii czujnika bądź jej wiązki, przed przegraniem silnika stąd załącza wentylator chłodnicy i pokazujący stop, ten ostatni właśnie informuje, że coś się dzieje nie tak. (Nie musiałeś odpinać od akumulatora, wystarczy wyjąć kluczyk ze stacyjki i ponownie włożyć.)
Z kolei co do kopcenia, mogą to być wtryski, egr, klapki powietrza, a nawet sam czujnik temperatury itd., dlatego, aby nie szukać w ciemno, potrzebne jest diagnostyka komputerowa w celu obejrzenie błędu i paramenty pracy silnika.
Tak więc najpierw diagnostyka komputerowa i z tym wtedy zgłoś się na forum, czyli z wydrukiem, co na tej podstawie możemy podpowiedzieć dokładniej, aniżeli będzie pół silnika rozbierał, no, chyba że chcesz rozbierać.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sro 30 Mar 2016, 18:51
Temat postu:
Re: Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku
martinus_uk napisał:
Czytałem że może czujnik temperatury przekłamuje i go dzisiaj wypiąłem po czym zapaliłem i odrazu na zimnym silniku wentylator chłodnicy wchodzi na maxa i pojawia mi się stop na wyświetlaczu.
O którym czujniku temperatury mowa?
Czujników temperatury w silniku HDI jest co najmniej cztery:
1) Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - decyduje o dawce rozruchowej paliwa, czasie grzania i dogrzewania świec żarowych oraz włączaniu/wyłączaniu wentylatora.
2) Czujnik temperatury paliwa - zamontowany po stronie przelewu paliwa do zbiornika, w pobliżu filtra paliwa lub w obudowie filtra (w zależności od wersji silnika). Odpowiada na równi z czujnikiem ciśnienia paliwa za sterowanie dawką wtrysku paliwa podczas jazdy, dając informację o gęstości paliwa (nie ciśnieniu).
3) Czujnik temperatury powietrza - w niektórych wersjach HDI są dwa czujniki, w niektórych jeden, zintegrowany w jednej obudowie z masowym przepływomierzem powietrza. Tak samo jak przy paliwie są dwa czujniki decydujące o dawce wtrysku, po stronie powietrza również funkcjonuje czujnik ciśnienia powietrza oraz czujnik temperatury powietrza. Informuje on o gęstości powietrza (im powietrze zimniejsze, tym jest go "więcej" w tej samej objętości - zasada schładzania powietrza doładowania).
4) Czujnik temperatury spalin po stronie FAP. W zależności od wersji i modelu, także dodatkowy czujnik temp. w lusterku - stanowią razem z EGR, czujnikiem skoku zaworu oraz czujnikiem różnicowym ciśnienia łańcuszek połączeń systemu wypalania sadzy, czyli cząstek stałych.
Każdy z w/w czujników należy do grupy tzw. termistancyjnych, czyli zmieniających swoją oporność, a więc wartość napięcia sygnału wg prostego prawa Ohma: I = U/R.
Są to czujniki analogowe, nie cyfrowe, w związku z tym podlegają jak najbardziej kaprysom aury typu wilgoć, temperatura, "styk chwiejny", itp. Zatem typową usterką takiego czujnika będzie prawie zawsze jakaś odchyłka oporności i napięcia pod wpływem np. wilgoci, korozji lub uszkodzenia mechanicznego.
Nic dziwnego zatem, że jeśli czujnik jest zalany wodą lub innym płynem, jego oporność zmienia się i wraz z nią napięcie sygnału pomiarowego temperatury dochodzącej do komputera.
Komputer sterujący otrzymuje fałszywą informację, że napięcie sygnału w widełkach 0,2-4,8 Volt wynosi zamiast 3 Volt, 5 Volt. Zatem czujnik przekłamuje wartość temperatury, tu zawyża ją aż o 2 Volt.
Oznacza to, że temperatura cieczy chłodzącej w danym momencie nie wynosi +80 stopni C, jak powinno być w normalnych warunkach, ale podskoczyła do maksymalnej +130 stopni C.
Stąd natychmiastowa reakcja komputera, który uruchamia w sposób ciągły wentylator, gdyż według czujnika silnikowi grozi przegrzanie! Nawet wyjęcie kluczyka nie zatrzyma wentylatora, gdyż komputer został zaalarmowany ZE STRONY WADLIWEGO CZUJNIKA, A NIE DOBREGO KLUCZYKA, że nie wolno przestać wiać. Dopiero słuszna decyzja kierowcy o odłączeniu klemy ratuje sytuację.
Tak więc myśleć tam intensywnie aż czaszka dymi i nie robić paniki na forum, tylko pilnie sprawdzać, czy nie zostały zalane kable, styki i sam czujnik jakimś płynem, czy cóś...
Nie latać też od razu do sklepu i nie kupować nowego czujnika, który przecież nie spali się w żaden sposób pod wpływem napięcia 5 V. Najpierw postarać się zlokalizować przyczynę skoku napięcia sygnału oraz oporności, o czym mowa. Często wystarczy wypięcie wtyczki czujnika, poruszanie kabelkiem, następnie wysuszenie zwykłą suszarką do włosów i problem mija jak ręką odjął...
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Dołączył: 10 Maj 2013 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Belfast Posiadane auto: 207 1.6 HDI 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 30 Mar 2016, 20:26
Temat postu:
Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku
Auto podpięte pod diagbox stare błędy pokasowane i jeden nie da się usunąć P1351
mam kilka fotek z ekranu podczas diagnostyki ale nie wiem jak je wstawic na forum
Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku
Błąd P 1351 informuje że masz uszkodzoną jedna lub kilka świec żarowych.
Piszesz że kopcenie ustaje dopiero po kilku minutach , nie wydaje mi się aby przyczyną takiego stanu rzeczy były świece żarowe. One żarzą sie w zalezności od temperatury otoczenia jeszcze kilkanaście sekund po uruchomieniu zimnego silnika.
Sprawdż , które i ile świec żarowych masz uszkodzone. Najlepiej zrób to omomierzem , albo żarówką - pomiar przeprowadż nie na przekażniku , tylko bezpośrednio na styku do którego doprowadzone jest zasilanie do świec poszczególnych świec.
Dołączył: 10 Maj 2013 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Belfast Posiadane auto: 207 1.6 HDI 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 30 Mar 2016, 21:42
Temat postu:
Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku
aha zapomniałem dodać że jak wypiąłem wtyczkę z czujnika temperatury to poraz pierwszy zobaczyłem po przekręceniu kluczykiem kontrolkę grzania świec na desce która się świeciła z 10 sekund i zgasła po czym odpalilem auto to mi się odrazu wentylator na maxa włączył i wył i kontrolka stop na desce. Qrde jedno przeczy drugiemu. Świecę powinno grzać jak jest zimno a wentylator powieniem się włączyć jak silnik rozgrzany na maxa... jutro posprawdzam wtyczki i kable wszędzie gdzie się da. Gdzie są zlokalizowane czujniki temperatur itd itp? cieczy już wiem gdzie jest a kolega pisał wczesniej że jest ich co najmniej 4 . pozdrawiam
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sro 30 Mar 2016, 21:45
Temat postu:
Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku
Najstarsza i najskuteczniejsza porada mechanika brzmi: "Myślenie jest pierwszym krokiem w kierunku rozwiązania problemu". Skoro powiedziane było w informacji o czujniku temperatury cieczy chłodzącej, że odpowiada on m.in. za czas grzania i dogrzewania świec żarowych, to jakim cudem świece się zepsuły, gdy temperatura silnika wynosi, przykładowo, +130 stopni C?
Ponadto rozszyfrowana usterka brzmi:
Cytat:
P1351 - Układ przekaźnika podgrzewania: spójność.
Czy jest coś napisane o awarii świec żarowych? Nie. Jest napisane o spójności układu przekaźnika, a więc daleka droga do świec.
Zatem myśleć, myśleć, myśleć, dopiero potem monitować, że świece żarowe uwalone, nie odwrotnie.
Rozwiązać więc problem czujnika temperaturowego, a wszystko wróci do normalności.
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku
Kocie Bury cenię Cię i szanuję za Twoją wiedzę ale nie podoba mi się jedna rzecz w Twoich wypowiedziach.
Dlaczego po prostu nie napiszesz normalnie bez wywyższania sie i bez próby ośmieszania drugiej osoby. Nie obraż się ale Twoje wypowiedzie są podszyte takim jadem - zastanawiam się tylko dlaczego?
Cytuje ; Czy jest coś napisane o awarii świec żarowych? Nie. Jest napisane o spójności układu przekaźnika, a więc daleka droga do świec.
Zatem myśleć, myśleć, myśleć, dopiero potem monitować, że świece żarowe uwalone, nie odwrotnie.
Ja też mam tabelę z kodami usterek i też mogę przepisać z tej tabeli co dany kod usterki oznacza.
Zastanawiam się tylko dlaczego w moim samochodzie podczas testu globalnego pokazał sie błąd P1351 .
Po sprawdzenie układu świec żarowych ( instalacji , przekażnika i świec ) okazało się ,że trzecia świeca jest uszkodzona . Po wymianie świecy bład nie powrócił .
Czytam Twoje posty i dochodzę do wniosku że nie posługujesz się ani lexią ani diagboxem.
Teoretycznie jesteś bardzo dobry ale praktycznie ....... sam sobie dopowiedz.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 01 Kwi 2016, 21:59
Temat postu:
Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku
Zamiast użalać się nad sobą i czepiać niby wywyższających i zachęcających do myślenia porad, powinieneś konkretnie rozwiązać problem czujnika temperatury. Czy go rozwiązałeś? Jeżeli nie, to odczep się ode mnie i po prostu nie czytaj, jeśli coś ci się nie podoba, albo zignoruj bez dodatkowych komentarzy.
Jak widzisz, do zlokalizowania usterki wcale nie potrzeba było znajomości diagboxa, który, niestety, nie uczy myślenia. Nie masz więc czym się popisywać, jeśli na podstawie posiadania owego narzędzia oceniasz czyjeś umiejętności.
Po co zresztą pytasz forum, skoro wszystko wiesz najlepiej i wcale nie krytyczne uwagi uznajesz za obelgi? Przerost ambicji? Czemu nie zwrócisz się do zawodowych mechaników o pomoc? Oni będą bardzo uprzejmi, ale nie wiem czy równie łaskawi dla twojego portfela...
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku
Tak jak mówiłem - nie posługujesz się ani lexią ani diagboxem Ja wszystkie czujniki temperatur mam dobre.
Miałem uwaloną trzecią świece , a nie jakaś tam spójność .
Przepraszam ,że uraziłem twoją ambicje.
A jeszcze jedno - dlaczego pytam na forum? Przecież forum to nie tylko ty , są tutaj też inni.....
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 02 Kwi 2016, 04:38
Temat postu:
Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku
jacek336 napisał:
Tak jak mówiłem - nie posługujesz się ani lexią ani diagboxem Ja wszystkie czujniki temperatur mam dobre.
Miałem uwaloną trzecią świece , a nie jakaś tam spójność .
Przepraszam ,że uraziłem twoją ambicje.
A jeszcze jedno - dlaczego pytam na forum? Przecież forum to nie tylko ty , są tutaj też inni.....
Zdaje się, że koledze wcale nie chodzi o walkę z problemem, tylko walkę z człowiekiem. Przykro mi, że wszystko, co ja mówię, odbiera tak osobiście. Nie miałem złych intencji, podczas gdy jemu przyświecają nie wiadomo jakie.
Inni użytkownicy też podpowiadali, nie tylko ja. Czyżby jakieś testy na inteligencję i znajomość diagboxa?
Przypominam także, iż autorem pytania był inny użytkownik i jego problem dotyczył czujników, a nie świec żarowych. Pomieszałeś te dwie sprawy i na koniec orzekłeś, że nie masz żadnych problemów z czujnikami. Jeżeli ty nie masz problemów, nie oznacza, że inni ich nie mają.
Tak więc czytać wypowiedzi innych, nie skupiać się tylko na sobie i swoich ambicjach, nie walczyć z ludźmi, tylko z usterkami i będzie git.
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku
Witam martinus_uk rozwiązałeś już może problem nierównej pracy zimnego silnika i białego dymu z tłumika. Dodam że sprawdziłem na liczniku w menu serwisowym temperaturę silnika, na wewnątrz było okolo -1 st C a na liczniku mam wartość 43 C i po rozgrzaniu osiąga 120 C (nie wiem czy to wartość w stopniach celsjusza) wskazówka temperatury płyny chlodniczego zachowuje się normalnie osiąga 90 st C
Dołączył: 10 Maj 2013 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Belfast Posiadane auto: 207 1.6 HDI 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 02 Kwi 2016, 22:52
Temat postu:
Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku
witam, po intensywnym myśleniu i wielu sprawdzaniach czujników, wtyczek itd itp oraz podpięciu diagboxa nic nie wyszło co by było do wymiana czy naprawy odnośnie czujnika i kabelków. Drogą dedukcji doszliśmy też że nie mogłem wczesniej widzieć kontrolki świec żarowych bo temperatura jest powyżej 6-7 stopni za dnia.
I teraz apropo kopcenia na biało za zimnym silniku. Diagnostyka nic nie pokazała ale test przelewowy wtrysków już tak. Trzeci wtrysk od rozrządu lał niemiłosiernie (po 3 minutach testu w nalał 3 razy więcej ropy niż pozostałe które miały mniej wiecej po równo). Wtryski oddane do sprawdzenia/ regeneracji i w poniedziałek będe wiedział coś więcej to napiszę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 207 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.