Dołączył: 09 Mar 2016 Posty: 327 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: C4 GP II 2.0 HDI
Piwa: 14/10
Wysłany: Wto 19 Kwi 2016, 22:56
Temat postu:
Ocena 508 SW 163 KM
Witam,
postaram się przedstawić subiektywną ocenę 508 SW 163 KM, może ktoś zerknie na nią przed zakupem
Zalety:
- dużo miejsca w kabinie
- bardzo dobry silnik, mowa oczywiście o spalaniu i osiągach, użytkuję go zbyt krótko aby wypowiedzieć się o bezawaryjności. Przy spokojnej jeździe bez problemu można zejść poniżej 5l, dla mnie szok przy takiej mocy i masie.
Elastyczność na wysokim poziomie.
- wyciszenie silnika
- szklany dach
- ładne wnętrze, niezłe materiały, ogólnie może się podobać wizualnie.
Wady:
- siedzenia! tragedia, za każdym razem jak siadam za kółko próbuję ustawić fotel tak abym nie wyszedł połamany.. do tej pory bez sukcesu.. fotel jest zbyt miękki i zwyczajnie niewygodny, w poprzednim samochodzie Golf V, robiłem trasy po 400-500 km bez postoju i nie czułem, że jadę, a tutaj... szkoda gadać.
- szumiące uszczelki drzwi - samochód bezwypadkowy, relatywnie młody 4 lata, nieduży przebieg, a uszczelki gwiżdżą aż strach.
- zawieszenie.. ni to sztywne ni komfortowe, czuć każdy dołek, tylko dobre równe drogi, wówczas płynie..
- Audio, nie mam zestawu JBL i ubolewam z tego powodu, głośniki dla mało wymagających.
- kolejna wada to przednie wycieraczki, które po użyciu spryskiwaczy trzeba włączać jeszcze kilka razy bo woda wpływa na szybę.
- czujniki parkowania, bardzo ospałe, trzeba uważać przy cofaniu. Gdy jedzie się troszkę za szybko nie nadążają z przekazem informacji, należy cofać baaardzo powoli.
Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony przez hubson77 dnia Pon 23 Kwi 2018, 14:09, w całości zmieniany 1 raz
Przymierzam się do zakupu i dziękuję, że napisałeś parę zdań. Zawsze to będzie wiadomo czego się spodziewać... (przesiadam się z Mondeo mk4). Pozdrawiam
Dołączył: 09 Mar 2016 Posty: 327 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: C4 GP II 2.0 HDI
Piwa: 14/10
Wysłany: Pią 22 Lip 2016, 08:41
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Ocena 508 SW 163 KM
radzę też zwrócić uwagę na opony, jak są w kiepskim stanie to negocjuj cenę, bo dobra opona w rozmiarze 215/60/16 to 400-500 zł sztuka więc warto je sprawdzić przed zakupem
Nawiązując do siedzeń w opisie powyżej - ja mam siedzenia kubełkowe - częściowo skórzane - super wygodne.
Piękny biały kolor + panorama + przyciemniane szyby + felgi R17 alu - wygląda kozacko, ale to kwestia gustu.
Przesiadłem się Focusa kombi i wyraźnie czuje się, że to jest większe auto. Ford za to miał większy promień skrętu.
Mam w automacie. O wadach - zaletach skrzyni napiszę jak poużytkuję dłużej, natomiast jutro u Kisielnickiego w Szczecinie zmieniam olej w skrzyni, bo pomimo, że auto ma ledwo ponad dwa lata, to ma najechane 180 tyś km.
Zmiana oleju w skrzyni automatycznej (AISIN AM6 / TF80SC / nr części 9676144780 - EURO 5 olej normy AW1) to trzy wieczory czytania for z filozofami z doktoratami skrzyniologii stosowanej - masakra : jaki olej, czy statyczna czy dynamiczna wymiana, ustawienia w lexii itd.
Wymieniam, bo chcę spokojnie przejechać 100-150 tyś km.
Auto przy tych 163 KM i 340 Nm naprawdę jedzie.
W śniegu po mieście w tym automacie spalił pierwszy bak przy średniej 8.5 l / 100 km - a trochę mu dociskałem i grzałem rano auto.
Dołączył: 09 Mar 2016 Posty: 327 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: C4 GP II 2.0 HDI
Piwa: 14/10
Wysłany: Czw 19 Sty 2017, 08:45
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Ocena 508 SW 163 KM
K215 napisał:
Nawiązując do siedzeń w opisie powyżej - ja mam siedzenia kubełkowe - częściowo skórzane - super wygodne.
może to kwestia wzrostu kierowcy, albo miękkości. Skórzane może są twardsze, a może jedno i drugie. Ja mam całe welurowe i w dłuższych trasach jest kiepsko, ostatnio nawet pasażer z przodu po 3 godzinach jazdy zaczął się skarżyć, że w poprzednim samochodzie miałem wygodniejsze siedzenia. Z tyłu jest ok.
hubson77 nie wiem czy masz inne siedzenia czy co, ale właśnie przez fotele kupiłem to auto. Więc ile ludzi tyle podejść.
I machnąłem w czerwcu ubiegłego roku trasę do marsylii w nim to brat obok stwierdził że dopiero po ponad 1000km zaczynał zmęczenie odczuwać. Ogólnie jak nawet na placu gdzie go kupowałem passat stał i wsiadłem na chwilę to jakbym do auta klasę niżej tyłek posadził, więc ośmielę się tutaj nie zgodzić.
Może wszystko zależy od egzemplarza... _________________ Jak pomogłem to kliknij piwko, niech wiem, że nie piszę w próżnię
Dołączył: 09 Mar 2016 Posty: 327 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: C4 GP II 2.0 HDI
Piwa: 14/10
Wysłany: Pią 20 Sty 2017, 12:04
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Ocena 508 SW 163 KM
tak jak pisałem na samym początku, to są moje osobiste odczucia, może jestem jakiś nieforemny ale siedzi mi się po prostu niewygodnie. Jest za miękko i nie mogę ustawić fotela tak, żeby było idealnie.
Dla mnie natomiast siedzenia w Passacie są dużo wygodniejsze, są odpowiednio twarde i siedzi się dużo niżej niż 508. Ogólnie cała pozycja za kierownicą 508 jest trochę niedopracowana, jak mam odpowiednią odległość rąk do kierownicy, to znowu na nogi trochę ciasno, a jak nogi ok, to kierownica za daleko do ideału trochę brakuje. może kwestia wzrostu.
508 ma bardzo dużo zalet, ale trzeba przyznać, że ma też kilka wad, nie są to wady, które go wykreślają, w końcu kupiłem 508 , ale są, z resztą jak w większości samochodów..
Dołączył: 09 Mar 2016 Posty: 327 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: C4 GP II 2.0 HDI
Piwa: 14/10
Wysłany: Pon 23 Sty 2017, 11:25
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Ocena 508 SW 163 KM
no widać, że autor tekstu żeby zapisać więcej plusów dwukrotnie wspomina o fotelach
Ja natomiast nie zgodzę się że jest mało miejsca z tyłu na nogi...
Widzę, że poruszyłem jakiś wrażliwy temat z tymi siedzeniami, dla mnie są niewygodne i tyle w temacie, to że ktoś napisał o tym w artykule nie przekona mnie, żebym zaczął myśleć inaczej
nie chce mi się szukać linku ale bardzo dobra recenzja 508 jest na youtube autocentrum. Tam na przykład też narzeka na pozycje za kierownicą (jeśli już mamy przytaczać jakieś testy)
Hubson to nie drażliwy temat. Nie gloryfikujmy naszych aut bo jak wszystkie inne mają wady ( choćby świsty przy większych prędkościach ). Wiem na pewno że są co najmniej 2 rodzaje siedzeń, bo moje nie mają tej ruchomej przedłużki tylko całe są dłuższe pod pupą. Nie wiadomo czy nie ma jeszcze kilku rodzajów co wyglądają tak samo a mają inną twardość. Może przed Tobą autem jeździła jakaś kruszyna 140kg i fotele się wyrobiły. Przyczyn może być więcej. Tak jak z prowadzeniem jedni twierdzą że lipa, inni że jest fajnie. Mnie się bardzo podoba ta lekka sztywność auta, bo prowadzi się mega przewidywalnie, ale niektórzy narzekają że za twardo. Rzecz gusto, przyzwyczajeń i egzemplarza. Na chwilę obecną nie znam auta na które bym się zamienił. _________________ Jak pomogłem to kliknij piwko, niech wiem, że nie piszę w próżnię
Dołączył: 09 Mar 2016 Posty: 327 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: C4 GP II 2.0 HDI
Piwa: 14/10
Wysłany: Pon 23 Sty 2017, 20:44
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Ocena 508 SW 163 KM
Daleki jestem od gloryfikacji 508, a o szumach przy wyższych prędkościach nie mam już siły mówić, to jest największa jego wada, jak na złość ńie mam czasu sie tym zająć. Pisząc o wadach i zaletach miałem na celu pomóc ewentualnemu nabywcy, aby wiedział na co lepiej zwrócić uwagę przy zakupie. z czasem do wad (drobnych) dodaję:
- zbyt mały zbiornik płynu do spryskiwaczy,
- kiepskie spryskiwacze,
- po spryskaniu szyby podczas jazdy na szybę z powodu pędu powietrza płyn ponownie wpływa na szybę.
Tiacocstoe Cieszę sie ze tak podoba Ci sie 508, ja z każda dłuższa podróżą coraz bardziej żałuje tego wyboru głównie z powodu hałasu, do twardości zawieszenia idzie przywyknąć.
Ja to do wad to - tak w tym pierwszym linku z recenzji - zaliczyłbym bardzo twarde zawieszenie!
Kurcze, na polskich drogach z dziurami jedzie się jak taczką lub taksówką z uszkodzonymi amortyzatorami, aż zamierzam sprawdzić działanie amortyzatorów... ale najpierw sprawdziłem w internecie pod tym hasłem i... znalazłem właśnie tę recenzję z pierwszego linka.
Tylko, aby minusy nie przysłoniły plusów: ten wygląd - nawet dzisiaj idąc z zakupami z żoną niezależnie stwierdziliśmy, że naprawdę wyróżnia się na parkingu, ten silnik 2.0 HDI - 163 km naprawdę się jedzie przy małych obrotach (brak hałasu silnika) a jednocześnie małe spalanie a ja jeszcze doceniam brak mieszania wajchą - automat.
Z amortyzacją już się kiedyś chyba nawet z hubsonem dochodziłem i wychodzi że kombi i sedan to 2 różne auta. _________________ Jak pomogłem to kliknij piwko, niech wiem, że nie piszę w próżnię
Chodziło mi właśnie o różne opinie. Kombi jest ładne jak na kombi, ale niestety wychodzi na to że prowadzi się gorzej i trzeba to zaakceptować. Ja mam sedana i jestem w opór zadowolony z auta _________________ Jak pomogłem to kliknij piwko, niech wiem, że nie piszę w próżnię
A powiedzcie mnie. Czy Wam też stosunkowo ciężko pedał sprzęgła chodzi?
Wada ogólna czy szczególna mojego egzemplarza. Bo oglądałem kilka i w każdym była lipa.
Mój wydawał się ciut lepszy ale prawda jest taka, że chodzi ciężko. Wszystko działa prawidłowo tylko opór pedału denerwujący - jak w starej krypie... _________________ Jak pomogłem to kliknij piwko, niech wiem, że nie piszę w próżnię
(...)
Kurcze, na polskich drogach z dziurami jedzie się jak taczką lub taksówką z uszkodzonymi amortyzatorami, aż zamierzam sprawdzić działanie amortyzatorów...
(...)
Pozdrawiam
No i sprawdziłem. Sprawność idealna na poziomie 77 % (powinno być w przedziale od 40 do 80 % - im więcej tym lepiej).
Zatem zawieszenie jest w twarde nawet jak na kombi (poprzedni mój samochód to focus kombi) - wjazdowi w zagłębienia studzienek (zmora polskich dróg), czy inne dziury, towarzyszy kłapnięcie szczęki kierowcy
Z drugiej strony można sportowo jeździć, jak ktoś lubi, a pokonując zakręt samochód nie podpiera się lusterkiem o drogę i nie wywróci się na "teście łosia"
A do oceny Peugot w ogóle i w ogóle francuskich aut: dla mnie jest bardzo ważne, że nie jest to niemieckie auto. Po działaniach politycznych niemieckich np. m.in. naród morderców lansuje nazwę "polskie" obozy koncentracyjne, postanowiłem, w ramach możliwości, nie wspierać gospodarki niemieckiej i nie kupuję w Lidlu, unikam niemieckich towarów i nie jeżdżę niemieckimi samochodami - pomijając, że Passat B7 stoi i płacze przy 508 SW - a ostatni mój niemiecki samochód to był mercedes 123 "puchatek".
Dołączył: 09 Mar 2016 Posty: 327 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: C4 GP II 2.0 HDI
Piwa: 14/10
Wysłany: Sro 25 Sty 2017, 19:56
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Ocena 508 SW 163 KM
Co do sprzęgła to faktycznie trochę stawia opór.
K215 - dobrze ze nie masz nic przeciwko Chinom, bo byś miał ciężkie życie a poważnie, niemcy robią bardzo dobre samochody, Obiektywnie trzeba im to przyznać.
Jak dojdę do ładu z wyciszeniem swojej 508 to będę wychwalał go pod niebiosa, ale na razie czuje niesmak...
Do zalet mogę dodać hamulce, przy masie blisko 1700 kg hamuje bardzo dobrze, lekkość prowadzenia i zwrotnosc tez na plus. Z widoczności wszystko ok.
Ja pierniczę!!! Ja w ogóle na to nie zwróciłem uwagi dopóki ponownie nie musiałem pojechać fordem focusem kombi 1.8 diesel TDDI, który jest teraz żony a poprzednio ja nim jeździłem. Kupiłem 508 SW pilnie, bo poprzednie auto zostało skasowane - szkoda całkowita. Dwa miesiące pojeździłem 508 robiąc 2 tyś km po mieście, po czym wsiadłem do tego focusa. Kurcze, jakbym wsiadł do dużego fiata. W ogóle nie ma porównania. W 508 siedzie jak bym prowadził samolot. Po pierwsze: siedzę jak król, podłokietnik lewy i z prawej strony podparcie łokcia. Po drugie w automacie brak mieszania gałą przy 6 biegach i takiej mocy musi być naprawdę częste. Po trzecie przyspieszenie i brak hałasu. Zanim kupiłem 508 myślałem. po co mi coś innego z przenoszenia mnie z miejsca na miejsce skoro mój focus robi to doskonale i pali średnio 6.5-6.8 litra ropy, przy czym silnik jest niezniszczalny i prędzej korozja go zje. Dopiero jazda tym 508 pozwala mi poznać różnice i przy dwa razy większej mocy pali tylko litr więcej 7.5-8 litrów.
Planuje wstawienie chip'a, aby koniuszy przybyło ze 163 na prawie 200 i ponoć ma jeszcze spalanie spaść.
Pozdro.
PS. Planowałem kupić mercedesa CLS (c219) używkę odpowiednio starszą (mój 508 jest z 2014 roku) , ale kolega powiedział mi, że wykończenie tego merca jest gorsze niż tego peugota...
No i tytułowe hamulce. Ten o prawie 0,5 tony lżejszy focus dużo gorzej hamuje niż ten 1.5 tonowy 508, który prawie dęba staje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.