Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 807 ) 2.0 HDI DW10ATED padła turbina - z układu wydechowego olej..



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 807 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miszaa

Debiutant



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Peugeot 806
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 30 Kwi 2016, 12:13
Temat postu:

2.0 HDI DW10ATED padła turbina - z układu wydechowego olej..


witam,

Turbinę zregenerował poprzedni właściciel, ale zauważyłem ze z układu wydechowego wyrzuca olej...

Pytania:
1) czy cos z tym muszę robić?
(np. wymienić wydech?)

2) czy katalizator ucierpiał wskutek dostania się tam oleju?

3) czy silnik nie został przytarty gdy turbina zassała olej i wyrzuciła do wydechu?
_________________
-------------------
Pozdrawiam
Miszaa
Powrót do góry
jackass99

Auto Maniak



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 1196
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świnoujscie
Posiadane auto: 407 2.0HDI 136KM 04r
Piwa: 92/9
Wysłany: Sob 30 Kwi 2016, 14:22
Temat postu:

Re: ( Peugeot 807 ) 2.0 HDI DW10ATED padła turbina - z układu wydechowego olej..


dopiero kupiles to auto ?

przepal porzadnie auto na trasie zeby wypalic wszytko z wydechu , jak nie pomoze to masz jakis powazniejszy problem
Powrót do góry
miszaa

Debiutant



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Peugeot 806
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 30 Kwi 2016, 14:54
Temat postu:

Re: ( Peugeot 807 ) 2.0 HDI DW10ATED padła turbina - z układu wydechowego olej..


Dopiero kupiłem.... i zauważyłem, że pluje mi olejem z wydechu (myślałem, że to skroplona para wodna)

Zastanawiam się, czy taki olej nie uszkodzi (zapcha) po wypaleniu katalizatora?

i czy turbina nie wyssała sporo oleju a silnik przytarł się.... > tylko jak to sprawdzić?
_________________
-------------------
Pozdrawiam
Miszaa
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 30 Kwi 2016, 15:12
Temat postu:

Re: ( Peugeot 807 ) 2.0 HDI DW10ATED padła turbina - z układu wydechowego olej..


miszaa napisał:
Dopiero kupiłem.... i zauważyłem, że pluje mi olejem z wydechu (myślałem, że to skroplona para wodna)(-).
Skoro pluje olejem z wydechu, to pierwsze pytanie powinno być dawno zadane i wyjaśnione, skąd się wziął olej. Czy mamy to sprawdzić za ciebie?

Jeśli turbosprężarka była rzekomo regenerowana, to z chwilą pojawiania się oleju poza nią (jest przecież smarowana i schładzana olejem silnikowym), powinno się natychmiast powziąć podejrzenie, iż to z niej cieknie olej poprzez uszkodzone uszczelnienia. Wobec tego, jaki jest poziom oleju zmierzony bagnetem? Jeśli oleju szybko ubywa, oznacza właśnie podejrzenie utraty szczelności w turbo. Wtedy sprawa jest jasna - turbo ponownie do regeneracji lub wymiany.

Jeśli chodzi o katalizator i wydech, nie ma potrzeby od razu czyścić lub wymieniać, skoro za chwilę znów będzie przedostawał się olej. W ten sposób usuwasz skutek, a nie przyczynę. Oczywistym więc jest, iż wpierw musisz usunąć przeciek oleju, a dopiero potem kombinować dalej.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
miszaa

Debiutant



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Peugeot 806
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 30 Kwi 2016, 15:30
Temat postu:

Re: ( Peugeot 807 ) 2.0 HDI DW10ATED padła turbina - z układu wydechowego olej..


witam,

z miski olejowej olej nie ubywa - utrzymuje się na stałym poziomie.

Jak kupowałem, to wiedziałem o zregenerowanym turbo..., ale wtedy nic nie kopcił z wydechu ani nie pluł olejem...
Dopiero jak przejechałem 70km to zauważyłem.

Pytanie: czy można pomierzyć jakieś parametry turbo, żeby ocenić czy jest prawidłowo zregenerowane? Jakie?


Zadaje sobie tylko pytanie, czy nie powinienem przepłukać wydechu, żeby nie padł katalizator...

Ponadto wylatujący olej na drogę powoduje zagrożenie...
_________________
-------------------
Pozdrawiam
Miszaa
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 30 Kwi 2016, 15:30
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 30 Kwi 2016, 15:56
Temat postu:

Re: ( Peugeot 807 ) 2.0 HDI DW10ATED padła turbina - z układu wydechowego olej..


miszaa napisał:
(-) z miski olejowej olej nie ubywa - utrzymuje się na stałym poziomie. (-) Zadaje sobie tylko pytanie, czy nie powinienem przepłukać wydechu, żeby nie padł katalizator...
No, to skąd bierze się olej? Przy jednorazowym pomiarze bagnetem (nie wskaźnikiem na pulpicie, który może przekłamywać) możesz nie zauważyć ubytku oleju. Trzeba pomiar powtarzać wielokrotnie bagnetem w krótkich odstępach czasu, zawsze na płaskiej powierzchni. Podłożyć pod silnik biały karton i obserwować wycieki, skoro turbawka jest podobno szczelna, choć ja podejrzewam prawie na 100%, iż to z niej cieknie.

Na potwierdzenie tego można odłączyć gumową rurę łączącą turbo z chłodnicą powietrza (intercoolerem), jest u samego dołu pod spodem silnika. Jeżeli wyleje się z niej co najmniej 0,5 litra czarnej mazi, oznacza właśnie wyciek oleju poprzez uszczelnienia zarówno po stronie sprężarki, jak i turbiny.

Innym sprawdzianem może być odłączenie odcinka rury doprowadzającej powietrze do sprężarki (nie wyprowadzającej powietrze ze sprężarki). Należy wsadzić palce do wnętrza sprężarki i badać, czy nagromadził się olej. Gdy rzeczywiście jest dużo oleju, oznacza dokładnie niebezpieczeństwo wycieku oleju poprzez uszkodzone uszczelnienia (oringi).

Przy okazji można palcami sprawdzić bardzo precyzyjnie, czy turbo nie ma luzów, będących przyczyną powstania m.in. przecieków oleju. Poruszając delikatnie palcami w górę, w dół, na boki i do/od siebie łopatki sprężarki, nie powinny być w żadnym wypadku odczuwalne jakiekolwiek luzy.

Także kręcąc łopatkami powinny one poruszać się leciuteńko jak piórka, bez jakichkolwiek oporów i zahamowań.

Jeżeli występuje którykolwiek z w/w objawów po stronie sprężarki, oznacza identyczną sytuację po stronie turbiny, a więc konieczność regeneracji całej turbosprężarki.

Podkreślam również, iż nie zajmować się 6-rzędnymi rzeczami typu katalizator, który sam z siebie nie wydziela oleju. Bezwzględnie doprowadzić najpierw do pełnej sprawności turbosprężarkę lub inne źródło wycieku oleju.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sob 30 Kwi 2016, 21:35
Temat postu:

Re: ( Peugeot 807 ) 2.0 HDI DW10ATED padła turbina - z układu wydechowego olej..


Witam.
Jaki przebieg auta?, od tego należy zacząć.
Jeśli bardzo duży przebieg, to również może iść przez górę silnika, spróbuj na odpalonym silniku odkręcić korek oleju, jak będzie pryskał, to świadczy o dużym przebiegu i naprawy głowicy, ponieważ olej dostający się do turbiny może również przedostawać przez odmę, możliwe, że odma nie spełnia warunki bądź uszkodzona góra silnika, czyli głowica lub turbina, co należy tutaj jak najdokładniej sprawdzić przeczyszczając każdy element.



Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
miszaa

Debiutant



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Peugeot 806
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 30 Kwi 2016, 23:48
Temat postu:

Re: ( Peugeot 807 ) 2.0 HDI DW10ATED padła turbina - z układu wydechowego olej..


Transit 2 napisał:
Witam.
Jaki przebieg auta?
Pozdrawiam.


na liczniku 224 kkm...

ale
czy to prawdziwy?

Czy ktoś ma dostęp do danych serwisowych ASO po VIN ?
_________________
-------------------
Pozdrawiam
Miszaa
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 01 Maj 2016, 13:54
Temat postu:

Re: ( Peugeot 807 ) 2.0 HDI DW10ATED padła turbina - z układu wydechowego olej..


Po co znajomość przebiegu i rocznika? Nie poszukiwać skutków, tylko przyczyny. Nie może być przyczyną przebieg i rocznik, skoro silnik zapala bez problemów za każdym razem, pracuje równomiernie i nie kopci. Chyba, że tak nie jest?

Nie zajmować się więc, jak powiedziałem, 3-rzędnymi, czy 6-rzędnymi sprawami, tylko skupić nad jednym problemem. Myślę, że jeżeli usunie się pierwotną przyczynę przedostawania się oleju do wydechu, to automatycznie niedomaganie zniknie.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
miszaa

Debiutant



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Peugeot 806
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 01 Maj 2016, 14:36
Temat postu:

Re: ( Peugeot 807 ) 2.0 HDI DW10ATED padła turbina - z układu wydechowego olej..


KotBury napisał:
Po co znajomość przebiegu i rocznika? Nie poszukiwać skutków, tylko przyczyny. Nie może być przyczyną przebieg i rocznik, skoro silnik zapala bez problemów za każdym razem, pracuje równomiernie i nie kopci. Chyba, że tak nie jest?

Zapala bez problemów, ale w tej temp. to chyba kazdy zapali...
Troszkę kopci...

KotBury napisał:
Nie zajmować się więc, jak powiedziałem, 3-rzędnymi, czy 6-rzędnymi sprawami, tylko skupić nad jednym problemem. Myślę, że jeżeli usunie się pierwotną przyczynę przedostawania się oleju do wydechu, to automatycznie niedomaganie zniknie.
Pzdr KotBury


Czy jakiegoś speca od turbin moze ktoś polecić we Wrocławiu/okolicy?
_________________
-------------------
Pozdrawiam
Miszaa
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pon 02 Maj 2016, 09:30
Temat postu:

Re: ( Peugeot 807 ) 2.0 HDI DW10ATED padła turbina - z układu wydechowego olej..


Cytat:
Po co znajomość przebiegu i rocznika?
Znajomość przebiegu jest również ważne, bo jeśli między czasie kilka turbiny wymieniono, a olej jak leci, tak leci, inaczej jest z rocznikiem, ale w niektórych przypadkach potrzebny i rocznik. Dla potomności, wielu sprzedający nie pozwala odkręcać korki od oleju, to o czymś świadczy i nie bez powodu, kiedy górą silnika przez korek pryska niemiłosiernie olej, że cały silnik ubrudzony olejem. A jak wiadomo, jak leci olej, to i przez odmę wali olejem do turbiny, tak więc te dwie rzeczy do sprawdzenia.

Cytat:
Nie poszukiwać skutków, tylko przyczyny.
Przyczyny są kilka, a skutki zawsze będzie tylko jeden.

Cytat:
Myślę, że jeżeli usunie się pierwotną przyczynę przedostawania się oleju do wydechu, to automatycznie niedomaganie zniknie.
Oczywiście, że tak jest, z tym że trzeba dokładnie ocenić, którędy olej dostaję się, czy przez turbinę, czy przez odmę, a możliwość uszkodzenia jest kilka i tylko najbliższa osoba przy aucie może ocenić.

Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
jackass99

Auto Maniak



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 1196
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świnoujscie
Posiadane auto: 407 2.0HDI 136KM 04r
Piwa: 92/9
Wysłany: Pon 02 Maj 2016, 09:45
Temat postu:

Re: ( Peugeot 807 ) 2.0 HDI DW10ATED padła turbina - z układu wydechowego olej..


poprostu jedz do kumatego mechanika,

może po wymianie turbo nie wypłukano intercoolera i całego układu i masz jeszcze pozostałosci po starej usterce turbiny która pewnie puszczała olej

oleju skoro nie ubywa to moze dostaje sie do niego płyn chłodniczy? poziom ma byc ten sam i nie rosnac przypadkiem

a katalizatorem sie nie przejmuj , wytnie sie go i bd tylko lepiej, ja nie mam ani kata ani fap-a ani egr-u
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 807 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 807 »

Opinie o samochodach Peugeot 807 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 807 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot3008

68 900

2018r.

131 185 km

podkarpackie

Peugeot1007

8 888

2005r.

177 000 km

wielkopolskie

PeugeotPartner

31 200

2015r.

172 153 km

podkarpackie

Peugeot3008

27 900

2012r.

228 000 km

wielkopolskie

Peugeot207

12 900

2009r.

211 023 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System