Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Wto 26 Lip 2016, 18:24
Temat postu:
Re: ( Peugeot 306 ) co to może być?
SQ5OMO napisał:
mało czynnika ..
uzupełnic
I z tego powodu włącza się kiedy chce???
Wymyśl coś innego.
Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 248 Skąd jesteś (miejscowość / region): MARKI Posiadane auto: PEUGEOT 407
Piwa: 12/8
Wysłany: Wto 26 Lip 2016, 21:11
Temat postu:
Re: ( Peugeot 306 ) co to może być?
jak nie masz nic do dodania w temacie to się nie udzielaj
nie masz pojęcia w którym kierunku spojrzeć a co dopiero podpowiedzieć - rozumiem że masz 5 tysięcy postów - ale skoro jestes takim mądralą to powiedz co jest a nie piszesz byle pisać - no chyba że wszystkie posty w Twoim wydaniu są na takim poziomie - to rozumiem
Jeśli czynnika było by na granicy - będzie raz załączać innym razem nie. Innym powidem może być podwieszanie zaworu zwrotnego - to też częsta przypadłość /.
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Sro 27 Lip 2016, 22:44
Temat postu:
Re: ( Peugeot 306 ) co to może być?
SQ5OMO napisał:
j może być podwieszanie zaworu zwrotnego - to też częsta przypadłość /.
Pokaż mi tam zawór zwrotny pyskaczu, pokaż go w jakiejkolwiek klimie
Przy niedostatecznej ilości czynnika klima włączy się ZAWSZE, wystarczy, że ciśnienie w układzie będzie przekraczać 2bary i sprężarka ruszy ale system nie będzie wydajny bo niewielka ilość czynnika nie obierze ciepła z otoczenia,
nie ma natomiast opcji, żeby raz się włączyła a innym razem nie.
Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 248 Skąd jesteś (miejscowość / region): MARKI Posiadane auto: PEUGEOT 407
Piwa: 12/8
Wysłany: Sro 27 Lip 2016, 23:04
Temat postu:
Re: ( Peugeot 306 ) co to może być?
"Podstawowym warunkiem prawidłowego funkcjonowania układu klimatyzacji w samochodzie jest rozprężanie czynnika chłodniczego będącego pod wysokim ciśnieniem, czemu towarzyszy także znaczny spadek jego temperatury. W większości systemów autoklimatyzacji za prawidłowość tego procesu odpowiada zawór rozprężny- zwany zwrotnym. Jest to element termostatyczny działający w sposób proporcjonalny, co oznacza że w zależności od cieplnego obciążenia reguluje poziom napełnienia parownika chłodziwem. Ten rodzaj regulacji jest konieczny ze względu na różnorodne warunki zewnętrzne w jakich system klimatyzacji pracuje. Regulowany przepływ czynnika zapobiega występowaniu zjawiska zwanego szronieniem parownika, polegającego na zamarzaniu skroplin na żeberkach parownika pod wpływem niskiej temperatury wynikającej ze zbyt dużego napływu chłodziwa. Jeżeli radiator na parowniku oszroni się, zablokuje tym samym przepływ mas powietrza uniemożliwiając pobieranie z nich ciepła. Często w tego typu przypadkach kierowcy skarżą się na mało wydajną pracę klimatyzacji i błędnie upatrują przyczyny takiej sytuacji w usterce kompresora. Niewydajne chłodzenie można zaobserwować również w sytuacji przeciwnej, kiedy to przytkany zawór rozprężny przepuszcza do parownika zbyt małe ilości czynnika, który ze względu na małą objętość nie jest w stanie odebrać odpowiednio dużo ciepła."
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Czw 28 Lip 2016, 09:16
Temat postu:
Re: ( Peugeot 306 ) co to może być?
Śliczna teoria, teraz wytłumacz mi co ma wspólnego zawór rozprężny albo dysza dławiąca(bo takie urządzenia są stosowane w klimie) z zaworem zwrotnym który służy kompletnie do czego innego(np. w układach paliwowych) i nie stosuje się go w żadnej klimie.
Sprawa druga, wytłumacz mi w jaki sposób przy niedostatecznej ilości czynnika, klima może raz działać a innym razem nie
Ja na ten problem mam jedno wyjście-podłączyć stację serwisową lub manometry i sprawdzić ciśnienia robocze w systemie a nie gdybać i wymyślać bajki. Po takim zabiegu dopiero można dopiero snuć teorie i brać się za naprawę.
mechanik sprawdził napięcie na kostce jakiegoś czujnika od klimy i jest zbyt niskie więc coś nie tak na elektryce jakiś kabel przepalony i po pojezdzeniu po jakis dziurkach raz łączy raz nie.
Przeszukanie kabli 250zl plus naprawa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 306 ) Wnętrze-klimatyzacja-nawiew-konsola
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.