Jestem po wymianie silnika w mojej 508 1.6 hdi z rocznika 2011. Generalnie decyzja o wymianie silnika, a nie sprzedaniu auta na części kiedy jeszcze nie władowałem w niego kupę pieniędzy bohatersko walczy o jedną z gorszych decyzji finansowych mojego życia.
Wcześniejszy, uszkodzony silnik nadmiernie obciążał filtr FAP i samą pompę czynnika -> konieczna była wymiana obydwu.
Po wymianie bloku silnika okazało się, że wtryskiwaczy ze starego silnika przełożyć się wprawdzie da, ale kalibracja jest niemożliwa (opinia autoryzowanego serwisu Peugeot Austria w Graz). Wobec tego konieczne było dokupienie wtryskiwaczy.
Następnie okazało się, że doszło do „nieporozumień” w pracy jednostki sterującej, która z tylko sobie znanych powodów nie potrafiła komunikować się z wtryskiwaczami.
W wyniku wyżej wymienionego doszło do uszkodzenia dwóch wtryskiwaczy (8000 km po wymianie silnika i wtryskiwaczy). Wtryskiwacze zostały wymienione na gwarancji, jednakowoż auto po raz kolejny siedziało w serwisie sporo czasu.
Przy wymianie silnika rodzi się zasadnicze pytanie. Jeżeli auto ma ponad 300.000 km przejechane, to czy warto wymieniać blok, skoro jest to koszt ponad 10.000 zł robocizny + ceny niezbędnych części. I koszt wymiany może osiągnąć ponad połowę wartości auta. Jeżeli natomiast auto ma ledwo 150.000-200.000 km, to dlaczego silnik padł? A skoro padł, to jaka jest pewność, że wymieniony blok nie padnie?
Być może mój lew to klasyczny przykład shit happens, ale nawet jeżeli spotka Cię połowa z problemów z którymi ja się mierzyłem, to jest to wystarczające, że zrzucić auto w przepaść. Przy okazji wymiany silnika zdarzyło się:
1) Podczas czekania na przeszczep dopadła go korozja (od nieużywania) czujników położenia tylnego zawieszenia. Zwariował system samo poziomowania xenonów. Oprócz czyszczenia zawieszenia konieczne było wgranie nowego softu.
2) Łącznie już czterokrotna kalibracja wtryskiwaczy.
3) Pełna wymiana okablowania silnika. I wgrywanie nowego softu…
4) Podczas wymiany silnika doszło do uszkodzenia układu klimatyzacji. Dowiedziałem się o tym 2 miesiące po wymianie silnika, kiedy zaczęło się robić całkiem ciepło. Udowodnienie winy mechanika z gruntu niemożliwe.
5) Awaria czujnika obrotów silnika. Auto jeździ normalnie, nic nie szarpie, ale obrotomierz skacze przy zmianie obciążenia silnika. Od 3 miesięcy problem niemożliwy do zdiagnozowania.
6) Długie stanie z wybebeszoną komorą silnika spowodowało uszkodzenie pompy ABS. Permanentny problem z wracającym meldunkiem uszkodzenie ABS, ESP, ASR. Usterka ujawniła się 2 tygodnie po wyjechaniu od mechanika. Spór trwa.
7) Maglownica przed wymianą nie ciekła. Po wymianie cieknie. Udowodnienie odpowiedzialności warsztatu wymieniającego silnik -> niemożliwe. Opinia rzeczoznawcy wysłanego przez Peugeot Austria stwierdza, że silnik wymieniono fachowo i w zgodzie z procedurami definiowanymi przez Peugeot.
Stan na dziś:
W auto władowałem pond 6.500 euro (w Polsce byłoby pewnie o 30% ze względu na koszty robocizny), gdzie EuroTax wycenił auto na ok. 9000 euro.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy, auto było dwukrotnie na lawecie (uszkodzenie pompy ABS, a następne kontrolka silnika, która skończyła się wymianą wtryskiwaczy) i u mechaników (również ASO Peugeot w Austrii) spędziło ponad 4 miesiące.
Obecnie zaczęło mi śmierdzieć spalinami w kabinie i najchętniej spaliłbym to auto, tylko że… ono wciąż dobrze i wygodnie jeździ.
Tak więc personalnie odradzam wymianę bloku. Nie ma żadnej pewności czy gwarancji, że wszystko będzie działać a koszt finansowy i czasowy to istna patologia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.