Witam, miałem problem z swoją RXH. Problem rozwiązany, takiego przypadku tutaj nie znalazłem więc podzielę się swoimi doświadczeniami.
RXH z 2013. Zaobserwowałem, że silnik spalinowy przestał się wyłączać na postoju, nie da się wymusić jazdy w trybie ZEV.
Jednak samochód ruszał elektrycznie tylko przy 20 km/h można było usłyszeć, że napęd przejmuje spalinowy silnik ponieważ słychać było jak wkręca się w wyższe obroty. Do 20 silnik pracował równo nawet przy ruszaniu. Na ekranie pokazującym zarzadzanie energia i przepływem widać było jak strzałki pokazywały, że samochód rusza na napędzie elektrycznym i nawet odzyskuje ta energie. Widać było jak silnik spalinowy ładuje baterie. Bateria utrzymywała stały poziom ok 3/4. Próbowałem ją rozładować jadąc minimalna prędkością by jechać na prądzie ale nie dało się - silnik spalinowy doładowywał baterie.
Błąd jeden tylko był U0167. Nie specjalnie coś podpowiadał. Nie widzimy związku z problemem. Ten błąd zdiagnozował nieautoryzowany mechanik w jakieś sieci warsztatów z dostępem do ich bazy danych.
Samochód był podłączony pod komputer w ASO ponieważ musiał być podłączony jeszcze pod internet (nie wiem czy to prawda, czy tylko mechanik podbijał dramaturgie sytuacji) jednak samochód był w ASO na diagnostyce na pewno. Ustalili, że jest problem z komunikacja z jakaś magistralą (czyli coś nowego względem pierwszego mechanika).
Do brzegu. Okazało się finalnie, że spaliła sie pompa vacum od hybrydy, dlatego potrzebował silnika spalinowego, żeby zastąpić tą od elektrycznej części pojazdu. Nowa pompa w ASO 850 zł. Po wymianie tej pompy wszystko działa jak powinno.
Dołączył: 20 Maj 2022 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Milicz Posiadane auto: Peugeot 508
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 20 Maj 2022, 12:31
Temat postu:
Mam ten sam problem
Mam ten sam problem. Błąd U1318 coś mi syczy z przodu przy dodawaniu lekko gazu przy niskich biegach i błąd U0167 tak samo jak tobie nie załącza mi trybu zev i tylko po odpaleniu samochodu działa mi hybryda 10 sekund albo do 20km. Wcześniej tych błędów nie miałem ale dałem gaz do dechy i zerwał się pasek od alternatora i zaczęła się przygoda. W serwisie Aso mówią ze ten błąd tylko wykasować i jeździć ale wykasowali mi i dalej mi ten tryb nie załącza może coś z ciśnieniem? Zaproponowałem im ze to pompa vacum to powiedzieli ze im to w diagnozie nie wyskakuje. Gdzie robiłeś diagnozę w jakim mieście?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.