Peugeot 406 ben+gaz dławi się na benzynie po rozgrzaniu
Witam, posiadam peugeota 406 z silnikiem benzynowym 1.8 16V wersja przedlift tj. 81kW z instalacją gazową (nie sekwencja). Autko miało problem z jazdą na benzynie. Po podpięciu do komputera wyszło, że czujnik ciśnienia zasysanego powietrza ma błąd. Jako iż miałem drugi zapasowy ze starego silnika podmieniłem go na ten i teoretycznie wszystko gra. Do momentu osiągnięcia temperatury ok 70 stopni auto jedzie bez zarzutu, później natomiast zaczyna się dławić a w ostateczności traci moc do tego stopnia, że nawet dusząc gaz obroty spadają i gaśnie. Dodam tylko, że na gazie chodzi bez zarzutu. Ktoś się spotkał z podobnym problemem? Dzięki za pomoc
Dołączył: 15 Lip 2019 Posty: 62 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Jeep Cherokee xj 1989, Citroen C4 Grand Picasso, Peugeot 206, Jeep Cherokee KJ 3,7
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 09 Sty 2021, 21:18
Temat postu:
Re: ( Peugeot 406 ) Peugeot 406 ben+gaz dławi się na benzynie po rozgrzaniu
Podpinałeś komputer diagnostyczny po założeniu drugiego czujnika ciśnienia zasysanego powietrza/map sensor ?
Map sensor miedzy innymi mierzy temperaturę powietrza dolotowego więc możliwe, że masz tu problem. Z praktyki proponuję wybrać wyłącznie tak jak wygląda w oryginale czyli Bosch dodam, ze kolor naklejki na którym znajduje się numer również ma znaczenie. Domyślam się, że w Twoim przypadku jest to kolor zielony jeżeli zastosujesz ten sam numer z kolorem czarnym masz inne oporności, które w efekcie wprowadzą sterownik silnika Twojego peugeota w błąd który nie będzie niestety sygnalizowany tz check engine. Podłączenie komputera diagnostycznego rozpoczął bym od odczytu błędów a później sprawdził bym parametry rzeczywiste powiązane z wartościami w kolektorze dolotowym między innymi ciśnienie/podciśnienie, temperaturę...
Re: ( Peugeot 406 ) Peugeot 406 ben+gaz dławi się na benzynie po rozgrzaniu
Dzięki za rady. Jak tylko dorwę się do komputera diagnostycznego wszystko posprawdzam. Aktualnie nie mam takiej możliwości stąd mój post na forum czy może ktoś miał podobny problem. Czujnik przełożyłem ze starego silnika ale nawet nie wiedziałem że istnieją inne typy także jutro jeszcze się przyjrzę. Jeszcze raz dzięki wielkie jak uda mi się rozwiązać problem napiszę co było co by ludzie na przyszłość też mieli wgląd
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 406 ) Silnik iskrowy-uklad chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.