Witam .
Peugeot 508 2,0 HDI 140 KM, rocznik 2012. Przebieg 265000 km, auto kupiłem z przebiegiem 50000 km.
Od jakiegoś czasu mam następujący problem z autem.
Jeżeli jadę na 6 biegu 90km/h i wciskam pedał gazu, żeby wyprzedzić auto, lub włączam tempomat-wcześniej ustawiony np.135 km/h w pewnym momencie włącza się chek usterka silnika ,tempomat się wyłącza i nie można go powtórnie włączyć, silnik traci moc, po powtórnym uruchomieniu silnika tempomat działa silnik odzyskuje moc, chek jest włączony.
Po kilku(7-10) powtórnych uruchomieniach silnika chek gaśnie.
Sytuacja nie ma miejsca kiedy jadąc np. 90 km/h redukuję do 5 biegu przyspieszam zmieniam bieg.
Wcześniej tzn. mniej więcej do 200000 km, jadąc np. 90 km/h włączałem tempomat ustawiony wcześniej na 150 km/h i nic się nie działo. Auto nie kopci, zużycie paliwa ma na poziomie 5,5 jeżdżę na tempomacie nie więcej niż 150 km/h ,jeżdżę w zasadzie na długich trasach około 650 km.
Czy ktoś może miał podobny problem ,z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam Krzysiek
Witam, w ostatnim czasie zmieniłem trochę technikę jazdy, redukuję bieg od tego czasu chek ani razu się nie włączył. Wlałem również dwa razy Ceramizer do oleju i paliwa , silnik zupełnie inaczej pracuje. W warsztacie chcieli mi wymienić wtryski, pompę wysokiego ciśnienia i turbo, ale jestem przekonany że za ten stan odpowiada jakiś czujnik.
Po diagnostyce coś tam wyszło nie tak z 1 wtryskiem, mechanik stwierdził że dlatego nie mogłem skasować tego błędu odłączając klemę, ale zaaplikowaniu Ceramizera błąd kasował się sam po którymś tam uruchomieniu silnika. Ostatnio zapomniałem się jadąc 90 km/h chciałem przyspieszyć nie redukując biegu z 6 na 5 chek niestety włączył :( .
Myślałem o wymianie czujnika ciśnienia w listwie lub kopiowania turbo ale nie wiem czy to dobry kierunek.
Daj również znać jak coś wymyślisz.
Pozdrawiam Krzysiek
Re: ( Peugeot 508 ) Włączający się Chek, utrata tempomatu i mocy
Moim zdaniem to turbina, mam tak samo jak opisujesz i aby to zminimalizować to łopatkami redukuję bieg i wtedy jak wciskam do oporu pedał gazu to nie objawia się błędem przejściowym i check engine. Dodam że błąd znika ale moc nie jest taka sama, jest mniejsza niż przed wystąpieniem błędu, ale jak się zatrzymam wyłączę i włączę silnik to moc jest taka jak powinna być. Dodam że wymiana czujnika turbo nic nie zmieniła.
Re: ( Peugeot 508 ) Włączający się Chek, utrata tempomatu i mocy
sebastianouri napisał:
Moim zdaniem to turbina, mam tak samo jak opisujesz i aby to zminimalizować to łopatkami redukuję bieg i wtedy jak wciskam do oporu pedał gazu to nie objawia się błędem przejściowym i check engine. Dodam że błąd znika ale moc nie jest taka sama, jest mniejsza niż przed wystąpieniem błędu, ale jak się zatrzymam wyłączę i włączę silnik to moc jest taka jak powinna być. Dodam że wymiana czujnika turbo nic nie zmieniła.
Mam identycznie. Jak sie zatrzymal wylacze i wlacze auto moc wraca. Tak jak by sztanga sie blokowala albo bylo przeladowanie i wchodzi w tryb awaryjny ale check zaswieci sie i zgasnie momentalnie
Re: ( Peugeot 508 ) Włączający się Chek, utrata tempomatu i mocy
Jutro jade sprawdzic ten czujnik. Musisz sprawdzic sam czujnik zamontowany na turbinie jakie ma wartosci rezystancji. jak tylko bede wiedzial co z tym czujnikiem to napisze. na pewno nie jest to prawa mechaniczna . Ale na 90 % to jest ten czujnik uszkodzony i dlatego auto tak sie zachowuje.
Re: ( Peugeot 508 ) Włączający się Chek, utrata tempomatu i mocy
Czy udało się rozwiązać problem?
U mnie ostatnio to samo w 508 z silnikiem 2.2 hdi - blokuje tempomat. Raz wszedł w tryb awaryjny i pojawił się check P0299 niedoładowanie turbo. Byłem u mechanika, stwierdził, że sterowanie turbiną jest ok (zmienna geometria i nastawnik), nieszczelności brak. Nie sprawdził elektrozaworu (nie miał na podmiankę). Powiedział też, że jest jakiś błąd wtrysku nr 2. Auto jeździ normalnie (jakieś 9s do 100 km/h), nie dymi, pali normalnie, ale chce dojść co to było. Prosze o podpowiedzi.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.