Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): SOSNOWIEC Posiadane auto: CITROEN C 5 2.0 HDI 2009 r
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 26 Maj 2009, 07:26
Temat postu:
Chcę kupić 407 diesel 2004r - na co zwrócić uwagę
Witam Proszę o sugestie na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie 407 Czy samochód ten jest drogi w eksploatacji?(wymiana klocków rozrządu itp) Słyszałem również o jakimś filtrze cząstek stałych
Re: ( Peugeot 407 ) Chcę kupić 407 diesel 2004r - na co zwrócić uwagę
Ceny części zamiennych są porównywalne z innymi samochodami tej klasy, szerokim łukiem omijaj serwis. Do filtra cząstek stałych (FAP) trzeba stosowac płyn, który znajduje sie w zbiorniczku w okolicy tylnego prawego koła, wystarcza go na około 100 tys km, awarie tego filtra pokazuje lampka na zestawie wskaźników, jeśli pojedziesz z tym do serwisu to zedrą z ciebie skórę, musisz znaleźć dobrego komputrrowca specjalizujacego sie w elektronice do francuzów.
Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Peugeot 407 1.6 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 30 Lis 2010, 17:50
Temat postu:
Generalnie sprzęgło, zawieszenie i ogólny stan samochodu.
Filtr cząstek stałych FAP powoli staje się normą, i mechanicy już go zdążyli poznać, więc nie ma większego problemu. Można go także wymontować, i zmienić oprogramowanie. W tej chwili nawet w ASO peugeota mają akcje na czyszczenie filtrów fap za kilkaset zł. Płyn powinien wystarczyć na 140 do 180 tyś km. Ja swoim peugeotem 407 1.6 HdI zrobiłem już 220 000 km. Zawieszenie przednie jeszcze nówka. tył już robiony za ok. 450zł. Niestety nie umiałem na początku jeździć z filtrem cząstek stałych więc go zatkałem. Przeczyszczenie było szybkie i w sumie nie zdarli skóry. Spalanie: ja uzyskuję średnio 5,1 l/100. W trasie z Krakowa do Gdańska miałem 4,6 l/100km. W mieście skacze powyżej 6 do 7. Generalnie auto fajne i wygodne. Przemierzyłem już Europę od północy na południe i na zachód od Polski. Na lawecie jechał już 2 razy. Raz wjechał mi w tyłek "delikatnie" bus, i z jego OC szła naprawa, a drugi raz zapchałem właśnie filtr i samochód stanął - po prostu. Od tamtego czasu jak wyświetla się komunikat o filtrze trzeba skoczyć poza miasto i przejechać kilkanaście km ze stałą prędkością, aby się wypalił. Pozdrawiam.
Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 143 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolska Słomniki Posiadane auto: 407, 1.6 HDI 2006r sedan,206 CC,Yamaha Road Star 1.7
Piwa: 4/3
Wysłany: Wto 30 Lis 2010, 18:27
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Chcę kupić 407 diesel 2004r - na co zwrócić uwagę
czytaj na tym forum,poszukaj a znajdziesz odpowiedż jak przelecisz kilka stron ,gdyż temat pamiętam był poruszany wielokrotnie.Troszke pracy i masz wszystko
Re: ( Peugeot 407 ) Chcę kupić 407 diesel 2004r - na co zwrócić uwagę
ATBCK napisał:
Czaruś napisał:
Do filtra cząstek stałych (FAP) trzeba stosowac płyn, który znajduje sie w zbiorniczku w okolicy tylnego prawego koła,
tylnego lewego koła
Tez mnie to zaciekawilo, bo w sumie mam anglika dlatego myslalem ze moze w innych jest po prawej stronie A to jednak czyjas pomylka
Odnosnie kolegi który wyzej napisal o spalaniu rzedu 6-7l/100km to niestety musze cie zmartwic ale takie spalanie w trybie miejskim to oczywiscie leciutkie nagiecie przedmówcy Nie przecze ze takiego spalania nie da rady zrobic, ale stad wlasnie pozapychane filtry FAP. Jezeli chcesz kupic HDI to tylko 2.0 lub wyzej i pamietaj ze to nie poziom spalania swiadczy o jego niesamowitosci tylko komfort jazdy, estetyka i to cos co powinien miec kazdy samochód. W trasie samochód jest bardzo oszczedny, w miescie ziomowa pora mój 5 letni hdi 2.0 pali ok 10l ropy. Pamietaj ze ten samochód sluzy do jezdzenia a nie do dziadkowania
Ja jezeli mialbym zmieniac samochód to tylko na nowszy i moze wiekszy silnik
Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 143 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolska Słomniki Posiadane auto: 407, 1.6 HDI 2006r sedan,206 CC,Yamaha Road Star 1.7
Piwa: 4/3
Wysłany: Sro 01 Gru 2010, 10:25
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Chcę kupić 407 diesel 2004r - na co zwrócić uwagę
Mój przedmówca mówi że nie możliwe jest spalanie w mieście tak niskie,mój w Krakowie spala średnio 6.7 litra ,poza miastem te róznice są duuużo niższe do i z powrotem na Chorwacje wyszło mi poniżej 5 l i gwarantuje Ci że nie jeżdże jak dziadek 1.6 jest dynamiczny i oszczędny i te jego 110 kucyków wystarcza.Pozatym jest tańszy w utrzymaniu,chyba że kupisz padaczke to będzie palił więcej,50 kucyków zdechnie,turbo do roboty,wtryski,itd.Mój kupiłem w servisie peugeota był jeszcze na gwarancii więc i przebieg 90000 uważam za realny,moja rada staraj sie sprawdzić po VIN jaki masz przebieg bo po150000 przeważnie pada turbo (w każdym aucie przeważnie nie zależnie od marki)oraz koło dwumasowe ,płynu w FAP starcza też na niewięcej
Re: ( Peugeot 407 ) Chcę kupić 407 diesel 2004r - na co zwrócić uwagę
Nie bede przekonywal do silnika 1.6 hdi, z wlasnego doswiadczenia i doswiadczenia znajomego mechanika, te samochody sa o wiele czestrzymi goscmi w warsztatach niz 2.0 hdi.
Dodatkowo naprawa ich wiaze sie z troszke wiekszym kosztem jak np. zawór EGR - dosc powszechny i czesto przewijajacy sie element przez usta diagnostyków.
Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 143 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolska Słomniki Posiadane auto: 407, 1.6 HDI 2006r sedan,206 CC,Yamaha Road Star 1.7
Piwa: 4/3
Wysłany: Sro 01 Gru 2010, 12:00
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Chcę kupić 407 diesel 2004r - na co zwrócić uwagę
Drogi przedmówco nie jestem Batmanem i być może się mylę ale z tego co mi wiadomo niejaki zawór EGR występuje w bęzyniakach w hdi jest FAP,jeśli się myle to przepraszam
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 1902 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot 407SW 2.0HDI 2010r.
Piwa: 175/1
Wysłany: Sro 01 Gru 2010, 17:48
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Chcę kupić 407 diesel 2004r - na co zwrócić uwagę
Mylisz się.
Zawór EGR jest wyłącznie w dieslach, w benzyniakach jest tzw pompa powietrzna.
Zawór EGR powoduje że w pewnych warunkach spaliny są ponownie zasysane przez silnik razem z czystym powietrzem (ekologia) zamiast standardowego samego czystewgo powietrza.
Natomiast FAP filtr cząstek stałych to rodzaj takiego drugiego katalizatora tylko bardziej szczelnego.
Nowy EGR do 1,6hdi kosztuje 1600zł w ASO do 2,0hdi chyba około 600zł.
Inna ciekawostka to turbosprężarka w ASO kosztuje 7000zł, a ta sama nowa turbina firmy Garet dystrybutora kosztuje 2000zł
Taka jest marża ASO dlatego omijać je szerokim lukiem.
Re: ( Peugeot 407 ) Chcę kupić 407 diesel 2004r - na co zwrócić uwagę
Witam
Czytam wszystkie wpisy na tym temacie i bardzo mnie zainteresowały te o spalaniu.
Osobiście mam 2.0 hdi 2005 rok w wersji sport od nowości - autko przejechało 180 tys km. ale jak tylko pamiętam to nigdy nie paliło w trasie na poziomie 5 l. tylko 7 l. a po mieście 8,5-9 .
Jestem bardzo ciekawy jak ktoś uzyskał 5 l. na trasie do Chorwacji - jeżdżę tam co roku i uzyskuje 6.9 - 7.2. rozumiem ze kolega jeździł na autostradach 110 km/h, bo w przeciwnym razie nie mam pojęcia jak uzyskał takie spalanie. W warunkach takich jak dzisiaj ( śnieżyce i duże korki ) komp. pokazuje 9-9,5 l/100km. Wiem że pisał o silniku 1.6 ale i tak wydaje mi się to mało prawdopodobne.
Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 143 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolska Słomniki Posiadane auto: 407, 1.6 HDI 2006r sedan,206 CC,Yamaha Road Star 1.7
Piwa: 4/3
Wysłany: Czw 02 Gru 2010, 10:36
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Chcę kupić 407 diesel 2004r - na co zwrócić uwagę
powracając do tematu spalania,to jadąc autostradą ustawiam tempomat na 139 km /h żeby nie podpaść policji i jade(dotyczy autostrad na Chorwacji) w aucie 2 osoby i bagaże nigdy nie wyszło mi ŚREDNIE spalanie powyżej 5 l .A temat zimy to inna bajka bo wiadomo że musi być troche więcej. Na autostradzie lepiej używać tempo.zawsze wyjdzie mniej,gdy cisne powyżej 150/h to spala nawet 7 l ale to przecież normalne a może wyjść i więcej.
Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 48 Skąd jesteś (miejscowość / region): Złocieniec Posiadane auto: peugeot 407 2.0 HDI
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 05 Gru 2010, 17:37
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Chcę kupić 407 diesel 2004r - na co zwrócić uwagę
grzeslodz napisał:
Witam
Czytam wszystkie wpisy na tym temacie i bardzo mnie zainteresowały te o spalaniu.
Osobiście mam 2.0 hdi 2005 rok w wersji sport od nowości - autko przejechało 180 tys km. ale jak tylko pamiętam to nigdy nie paliło w trasie na poziomie 5 l. tylko 7 l. a po mieście 8,5-9 .
Jestem bardzo ciekawy jak ktoś uzyskał 5 l. na trasie do Chorwacji - jeżdżę tam co roku i uzyskuje 6.9 - 7.2. rozumiem ze kolega jeździł na autostradach 110 km/h, bo w przeciwnym razie nie mam pojęcia jak uzyskał takie spalanie. W warunkach takich jak dzisiaj ( śnieżyce i duże korki ) komp. pokazuje 9-9,5 l/100km. Wiem że pisał o silniku 1.6 ale i tak wydaje mi się to mało prawdopodobne.
witam kolegów, tez mam 407 2.0 HDi, z reguły jeżdze po mieście i srednio mi wchłania 8-9 literków na setke przy normalnej jeździe, bez dziadkowania jak wyżej napisano , na trasie jakieś 6-6,5l/100km, przy 120-140km/h, ogólnie wszystko do przyjęcia
pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.