Witam wszystkich mam takie pytanie a zarazem problem. Posiadam 405 1,9d z 92r. Często silnik łapie wysoką temperature i wyrzuca wodę. Odpowietrzanie i wymontowanie termostatu nie dało zadnego skutku. Może ktos z was wie co jest przyczyną.
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Wto 22 Wrz 2009, 20:48
Temat postu:
Re: Przegrzewanie silnika w 405 1,9d
Kriss27 napisał:
Witam wszystkich mam takie pytanie a zarazem problem. Posiadam 405 1,9d z 92r. Często silnik łapie wysoką temperature i wyrzuca wodę. Odpowietrzanie i wymontowanie termostatu nie dało zadnego skutku. Może ktos z was wie co jest przyczyną.
Witam, podejżewam że nie za każdym razen załącza sie wentylator chłodnicy. Aby sprawdzić jak silnik asm potrafi sie schłodzić odpal zimny silnik, włącz co sie da i nie dodawaj gazu. Jak wyżuci wodę zanim wiatrak sie włączy to masz oczywistą usterkę. Jak jednak wiatrak sie włączy to sprawdz jak twarde sa przewody od chłodnicy. Pisz lepiej na priv bo nie zawsze mam czas i trafiam na te same wątki Oczywiście jak chcesz
Pozdrawiam serdecznie
HERMES. _________________ Prosze pytać na pw.
Dołączył: 03 Paź 2009 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot 405 TD
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 03 Paź 2009, 18:20
Temat postu:
Re: ( Peugeot 405 ) Przegrzewanie silnika w 405 1,9d
Ja miałem identyczny problem. Skończyło się na wymianie silnika. Poprzedni się zatarł. Radzę tego nie bagatelizować, bo skończy się tak jak mi. Wymiana uszczelki pod głowicą będzie o wiele tańsza niż wymiana silnika. Jak pojedziesz do porządnego zakładu mechanicznego to ci podłączą pod chłodnicę czujnik ciśnienia. Jak będziesz miał tętnienia zależne od prędkości obrotowej silnika to diagnoza jest 100%. Uszcelka pod głowicą jest nieszczelna i przepuszcza wodę do cylindra.
Pozdrawiam.
Krzysiek.
Re: ( Peugeot 405 ) Przegrzewanie silnika w 405 1,9d
U mnie też przegrzewał się silnik. Przyczyna jak się okazało: uszkodzony przewód sterujący przekaźnikiem pierwszego stopnia obrotów wentylatorów. Pierwszy stopień powinien zawsze załączać się rzazem ze sprężarką klimy. Nie włączał się, gdy temperatura wzrosła do limitu załączał się drugi stopień, ale to powodowało przepalenie 30A bezpiecznika pod maską i w rezultacie zapalała się lampka STOP. NIE IGNORUJEMY LAMPKI STOP! Troszkę można się ratować włączeniem ogrzewania w kabinie na max, ale i tak jak stoi się w korku, to trzeba silnik wyłączyć...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 405 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.